شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۱
۲
وزیر بهداشت:

طرح‌های اجباری پزشکی برداشته می‌شود

چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۵۰
کد مطلب: 422392
وزیر بهداشت گفت: با اختصاص ۵۰ درصد ظرفیت به افراد بومی، تا حدود زیادی مشکل ماندگاری پزشکان و طرح‌های اجباری برطرف می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سید حسن هاشمی در جدیدترین یادداشت خود عنوان کرد: همان‌طور که بارها بیان شده، دولت یازدهم موضوع سلامت را یکی از اولویت‌های کاری خود قرار داده است و در همین راستا انجمن‌های علمی باید نقش موثری در پیشبرد اهداف سلامت داشته باشند.

باید تلاش کنیم گفتمانی برای طرح مشکلات و بحث و بررسی دو طرفه و فضای مناسبی برای نقد فراهم نماییم و به یکدیگر یادآوری کنیم که صبر و طمأنینه همیشه و در هر کاری شرط عقل است. لازم می‌دانم یک بار دیگر بر این نکته تأکید کنم که تمامی صنوف را می‌توان نقد کرد و حرفه پزشکی نیز مبرا از اشتباه نیست، مردم رفتار ما را می‌بینند و برای حفظ جایگاه اجتماعی خود همه باید در حفظ اعتماد مردم بکوشیم.

همچنین امیدوارم در پناه الطاف الهی و با تلاش بیش از پیش همه همکاران، شاهد ارتقاء بیشتر سطح سلامت در جامعه باشیم، اما از یاد نبریم که برای رسیدن به جایگاه مطلوب، مسیری طولانی در پیش داریم که در اثر عقب ماندگی‌ها و در اولویت نبودن سلامت در سال‌های گذشته به‌وجود آمده است.

در مجموع اما نگاه ما به آینده نگاهی پر امید است که با تحولات صورت گرفته، اجرای طرح تحول نظام سلامت و نیز اعمال تعرفه‌های جدید حاصل شده است.

دولت هم باید برای بخش خصوصی بستر مناسبی فراهم کند تا بتوانیم در زمان کوتاه‌تری به اهداف‌مان برسیم. قطعاً در سال جاری و سال آینده فرصت‌های خیلی خوبی ایجاد می‌شود؛ اقدامات اثرگذاری نظیر امضای تفاهم‌نامه اخیر وزارت بهداشت با شرکت مپنا که در حوزه تجهیزات پزشکی صورت گرفت.

نکته دیگر اینکه ممنوعیت کار در خارج از مجموعه موظف دولتی، برای دوستانی که مشغول گذراندن طرح هستند، موجب ناخرسندی عده ای از همکاران جوان شده است؛ اما باز هم تأکید می‌کنم که دوره طرح، دوره کار خصوصی نیست.

دولت در گذشته به دلیل عدم توانایی در تأمین اعتبارات، افراد حاضر در طرح را مجاز به راه‌اندازی مطب و ... دانسته بود که نتیجه این امر عدم حضور با کیفیت و تمام وقت این افراد در مراکز دولتی و دانشگاهی و افزایش مشکلات مردم بود.

البته به افرادی که مشغول گذراندن طرح بودند و در عین حال پروانه مطب‌های‌شان نیز اعتبار داشت، تا پایان اعتبار آن اجازه فعالیت داده شد و بعد از آن تا پایان دوره طرح می‌بایست همگی در خدمت آموزش پزشکی باشند؛ در عین حال برای جلوگیری از ضرر این عده نیز بخشنامه شد که می‌توانند تجهیزات خریداری شده را در بیمارستان به‌کار بگیرند و اگر قصد فروش دستگاه را داشتند، بیمارستان بتواند آن را بخرد.

البته نگاه به نیروهایی که مشغول گذراندن طرح هستند باید نگاه صحیحی باشد و اگر مشکلاتی در این حوزه وجود دارد، به طور ویژه رسیدگی خواهد شد. ضمن اینکه سیاست بومی گزینی در دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز دنبال می‌شود تا به تدریج کمتر شاهد زوج‌هایی باشیم که در دو شهر متفاوت و دور از یکدیگر مشغول گذراندن طرح هستند و کانون خانواده‌شان با مشکلات فراوانی مواجه شده است.

ان‌شاءالله با اختصاص ۵۰ درصد ظرفیت به افراد بومی، تا حدود زیادی مشکل ماندگاری پزشکان و طرح‌های اجباری برطرف می‌شود. امیدوارم با این برنامه‌ها و تلاش بیش از پیش همکاران، در همه نقاط کشور، مردم بتوانند از خدمات مناسب بهداشتی و درمانی بهره ببرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شایسته است که جناب وزیر به مشکلات طرح پزشک خانواده هم رسیدگی کنند مثلا اگر فردی پزشک خود را اخارج از طرح انتخاب کند مجبور است داروی خود را به صورت آزادخریداری کند یا اینکه خانواده پزشکان خارج ازطرح ،بایدبرای کوچکترین بیماری به پزشک خانواده مراجعه کنند تابتوانند ازامکانات بیمه استفاده کنند.
United States
طرح باید باشد دکتر این کار را نکن