پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰

ساختار وزارت بهداشت، بیمار است

سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب: 337624
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هویزه گفت: وزارت بهداشت از نظر ساختاری مشکل دارد که باید با یک برنامه ریزی مسنجم آن را اصلاح کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حسن قاضی‌زاده هاشمی ظهر امروز با حضور در یادمان شهدای هویزه اظهار کرد: با اجرایی شدن توافق‌نامه‌های صورت گرفته در مذاکرات ۱+۵ و ایران، بخشی از تحریم‌های دارو و درمان کشور مرتفع می‌شود و ما می‌توانیم به برخی بیماران که هم‌اکنون با مشکل مواجه شده‌اند به خوبی ارائه خدمات کنیم.

وی در مورد این سئوال که در جایی عنوان شده وزارت بهداشت و درمان بیمار است، تصریح کرد: این وزارت‌خانه از لحاظ ساختاری بیمار است زیرا منابع پایداری برای تغدیه مناسب آن پیش بینی نشده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: سرانه‌ای که باید به وزارت بهداشت اختصاص داده شود اختصاص نمی‌یابد به همین دلیل نوعی بیماری بر این وزارتخانه مستولی شده است، امیدواریم در این دولت و در ادامه کار مجلس در این حوزه، به سلامت به عنوان یکی از موضوعات اصلی و مطالبات مهم دولت و مجلس رسیدگی شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: البته ما یک امیدواری داریم و آن هم این است که این دولت و مجلس نگاه حساسی به موضوع سلامت مردم دارند و انتظار داریم با این نوع نگاه، بتوانیم مشکلات درمانی و بهداشتی کشور را درمان کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی اظهار کرد: یکی از اولویت‌های وزارت بهداشت توجه خاص به بهداشت در حاشیه شهرها است که به دلیل گسترش مهاجرت از روستاها به شهرها حاشیه‌های شهرها نیز گسترش یافته است به گونه‌ای که اکنون ترکیب جمعیت شهر و روستا نسبت به قبل از انقلاب برعکس شده و ۷۰ به ۳۰ شده است.

وی درباره عمده دلایل مهاجرت روستائیان به شهرها نیز گفت: اصلی ترین دلایل خالی شدن روستا، خشکسالی و همچنین مشکلاتی است که در روستا وجود دارد، از سوی دیگر، توسعه حاشیه شهرها هم پیوست سلامت نداشته و اکنون با محرومیت همراه است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: به همین دلیل وزارت بهداشت به دنبال اسقرار یک شبکه بهداشتی در حاشیه شهرها است که اجرایی شدن این کار می تواند سطح سلامت به ویژه در حاشیه شهرها را افزایش دهد که البته این امر در راس امور و برنامه‌های وزارت بهداشت و درمان قرار گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *