شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۱
۲

هشدار روسیه به اعراب

جمعه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب: 421563
یک دیپلمات روسی از ارائه نقشه و طرح تقسیم سوریه و عراق به مسکو توسط وزیر خارجه یک کشور مهم عربی خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، یک دیپلماتی روسی که نخواست نامش فاش شود، اعلام کرد که وزیر خارجه یک کشور مهم عربی نقشه‌ و طرح تقسیم سوریه و عراق را به سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه ارائه کرد.

این دیپلمات روسی افزود: سرگئی لاوروف با دادن پاسخ قاطعی به این وزیر خارجه عربی هشدار داد: طرح تقسیم اگر در سوریه و عراق آغاز شود به یمن خواهد رسید و تبعات آن دامن کشورهای همسایه نیز را خواهد گرفت.

دیپلمات روسی به روزنامه «الجمهوریه» گفت: آمریکایی‌ها تلاش کردند روس‌ها را به پذیرفتن این طرح در چارچوب نفوذ مشترک آمریکایی-روسی همانطوری که فرانسه و انگلیس در اوایل قرن بیستم انجام دادند، متقاعد کنند.

وی در ادامه گفت: اما پاسخ مسکو منفی بود، به این دلیل که چنین سناریویی منجر به گسترش تروریسم در خاورمیانه و افزایش تهدیدات علیه امنیت روسیه، اروپا و حتی آمریکا می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ایران باید به روسیه بفهماند که اگر در این حماقت فریب غربیها را بخورد باید قطعا منتظر تجزیه بخش اعظمی از خاک روسیه مثل چچن و .... باید باشد.
تروریستها اکنون منتظرندتا اوضاع منطقه متزلزل شودوآنگاه به تاخت وتازشان در کشورهای عربی واروپایی وآمریکابپردازند.