پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۲
۱۷
اظهارات ضدایرانی وزرای خارجه سعودی و انگلیس؛

سعود الفیصل: ایران شایستگی توافق را ندارد/ هاموند: ایران امتیازات بیشتری بدهد

چهارشنبه ۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب: 414285
وزیر امور خارجه عربستان در دیدار با همتای انگلیسی‌ خود، رویکرد ضدایرانی عربستان سعودی را علیه ایران آشکارتر کرد.
سعود الفیصل: ایران شایستگی توافق را ندارد/ هاموند: ایران امتیازات بیشتری بدهد
به گزارش جهان،‌ سعود الفیصل در کنفرانس خبری مشترک با فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس در ریاض به خبرنگاران اعلام کرد که در جریان این دیدار اوضاع منطقه و در رأس آن بحران یمن و سوریه و مساله هسته‌ای ایران مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت که در این دیدار به این مساله نیز اشاره داشته است که اوضاع خطرناکی که منطقه در آن قرار دارد نیازمند هماهنگی در مواضع (کشورها) است.

بنابر گزارش الجزیره، فیصل که به داشتن سیاست‌های کینه‌توزانه علیه تهران شهرت دارد، در ادامه این سخنان ایران را به در پیش گرفتن سیاست‌های خصمانه، دخالت در امور کشورهای منطقه و تلاش برای دستیابی به آنچه که سلاح هسته‌ای خواند، متهم کرد و گفت که دستیابی به این سلاح امنیت منطقه و جهان را تهدید می‌کند بنابراین "ممکن نیست توافقاتی با ایران انجام داد که شایستگی آن را ندارد."

ادعاهای وزیر خارجه عربستان در حالی است که مسوولان ایرانی ضمن تاکید بر عدم مداخله تهران در امور کشورها همواره بر رعایت اصل حسن همجواری پافشاری کرده و نیز صراحتا بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران تاکید دارند.

بر اساس این گزارش، هاموند نیز در این کنفرانس خبری در اظهاراتی ادعایی، از ایران خواسته تا در مذاکرات جاری بر سر برنامه هسته‌ای امتیازات بیشتری بدهد.

وی در ادامه ضمن تاکید بر اینکه طی هفته‌های گذشته "پیشرفت‌های مهمی" در مذاکرات حاصل شده است، اما گفت که مسایل دشواری باقی مانده که هنوز حل نشده است.

وزیر خارجه انگلیس همچنین مدعی شد که کشورش "به هر بهایی توافق با ایران را نخواهد پذیرفت."

وی افزود: توافق خوب توافقی است که به ایران اجازه دهد برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز داشته باشد اما آن را از توسعه توان ساخت سلاح هسته‌ای بازدارد.

هاموند ادامه داد: موضع ما هم‌چنان بر این مساله است که توافق نکردن بهتر از توافق بد است.
منبع:ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این همون ویلچریه نیست؟؟؟
خدا ازشون نگذره
Romania
مردم بجای اینکه بروند عربستان بروند ترکیه تا به این کثافتها سعودی بفهمانند که انسان باشید.اگر نظر مردم را بخواهید باید عربستان سعودی با خاک یکسان شود. والسلام
برادر، ترکیه هم بهتر از این کثافت آل شیطان نیست!! حیف پولها که تو این کشورها ریخته شود.
United States
خیلی نظر پخته ای بود !
آدمیزاد
Colombia
شما کارمند وزارت توریسم دولت ترکیه نیستی؟
مجیداعتمادی
سعودالفیصل نوکرامریکااست انشاءالله مسلمانان عربستان حجاز ریشه این خاندان رامی کنند
Iran, Islamic Republic of
اقای فیصل حسود هرگز نیاسود!
اخمد
بنده تابه حال به خانه خدانرفته ام .نذرکرده ام که اگرال سعودسقوط کردبه خانه خدامشرف شوم شماهابگوئید.امین
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
اين شماها وهابي هاي نجس هستيد كه شايستگي حكومت بر سرزمين حجاز بخصوص حرمين شريفين را نداريد مايه ننگ مسلمانان و شريك قاتلان ملت هاي مسلمان هستيد و با كشور هاي متجاوز امريكا و انگليس و اسرائيل همكاري و بر عليه مسلمانان جهان توطئه مي كنيد . مرگ بر آل سعود خبيث مزدور امريكا و انگليس و اسرائيل و مانع وحدت امت اسلامي !!!
United States
شما برو پدرت را پیدا کن کار به این کارا نداشته باش
مجتبی
مه فشاند نور و سگ عوعو کند

عربستان حالاحالاها باید؛ دور از محضر سگ؛ مثل سگ پارس کنه
Spain
شمارو به خدا تاریخ ال سعود را برای خوانندگان سایتتون بنویسید نح.ه روی کار امدن شون ونیز کشتاری که در مکه مدینه وطايف انجام دادند ! جنایاتی که چنگیز در ایران انجام دادند در مقابل جنایات ال سعود در مکه ومسجد الحرام وشهر طایف انجام دادند صفر است !
شهرخانی
United Kingdom
اه اه حال آدم به هم می‌خوره این مردک می‌بینه، خاک بر سرت کنند که این قدر بیخاصیت و له‌ هستین. البته این بد بخت‌ها هم راهی‌ جز سرسپردگی در برابر اسرائیل وامریکا و اروپا نداره ، چرا که اگه حرف اضافی بزنه تمام فیلم‌هاشون رو که با زن‌های بد کاره ضبط شده را تو دنیای مجازی پخش میکنند و اون موقع مردم خودتون تیک تیکتون میکنند.
برو سوسمارت رو بخور تو چه میدونی ایران و ایرانی یعنی چی...مفت خورها.... جون به جونتون کنن کینه ایرانی هارو به دل دارید بدبختها...اعراب منطقه از اسراییل هم بدترند...
حرامزاده که شاخ و دم نداره
مرگ بر عربستان
این کثافت سعودالفیصل که سکته کرده بودوگفتندبرکنارشده .چطوری نعش کثیف ومرده اش رادوباره ازرسانه هاپخش میکنند.