يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

مطالبه شهرسازی‌اسلامی توسط یک مرجع

چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۰۰
کد مطلب: 413230
مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر نشر فرهنگ اسلامی در شهرسازی گفت: تلاش شود تا فرهنگ اسلامی در شهرسازی حاکم شود و نباید فرهنگ غربی وارد راه و شهرسازی ما شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار با اعضای شورای حمل و نقل استان قم که در مدرسه امام سجاد (ع) برگزار شد با تقدیر از عملکرد اقدامات راه و شهرسازی قم اظهار داشت: اقدامات شما نشان دهنده این است که برنامه‌های خود را جهت رفع مشکلات مردم دنبال می‌کنید و این موضوع شایسته تقدیر است.

مرجع تقلید شیعیان افزود: اسلام دینی اجتماعی است و جنبه جمعی دارد نه فردی، که نمونه آن ارتباط ما با خدا است که حضور در نماز جمعه و نماز جماعت و اعمال حج نشان دهنده جمع بودن اعمالمان است، الفاظی که در نماز استفاده می‌شود نیز جمع هستند که به خدا می‌گوییم ما را به راه راست هدایت کند.

آیت الله مکارم شیرازی بیان کرد: اگر روح جمعی که در اسلام است حفظ شود چهره جامعه ما مطلوب می‌شود ولی اگر فقط به خودمان توجه کنیم و دیگران برای ما اهمیتی نداشته باشند کارمان دچار مشکل می‌شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه عنوان کرد: برنامه شما در مسیر جمع بودن است و تلاشتان رفع مشکلات و رفاه مردم است، حفظ جان مردم و خوشبین کردن مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران از دیگر اهداف شما بوده و اقدام مناسبی است.

وی تصریح کرد: کار شما عبادت است چون درجهت خدمت به مردم تلاش می‌کنید و سبب نجات شما در آخرت می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر نشر فرهنگ اسلامی در شهرسازی اظهار داشت: تلاش شود تا فرهنگ اسلامی در شهرسازی حاکم شود و نباید فرهنگ غربی وارد راه و شهرسازی ما شود.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: ساختمان‌هایی که می‌سازیم باید طبق فرهنگ دینی و اسلامی باشد چون دارای شناسنامه فرهنگ اسلامی می‌شود و کسی نمی‌تواند آن را به نام خود مصادره کند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با تاکید بر لزوم خدمت رسانی بیشتر و بهتر به شهر قم بیان کرد: شهر مقدس قم یکی از شهرهای مهم و مذهبی کشور است، حوزه علمیه‌ای که در شهر قم وجود دارد نظیر آن در هیچ کشوری وجود ندارد، مسجد مقدس جمکران و حرم حضرت معصومه (س) اهمیت جایگاه شهر قم را می‌رساند.

وی عنوان کرد: در زمینه مسکن ابتدا باید کلیات مسکن ساخته شود و سپس مورد بهره برداری قرار بگیرد و این گونه نباشد که مسکنی آب و برقی نداشته باشد افتتاح شود و مردم را با مشکل مواجه کند.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به مشکلات شهر پردیسان تصریح کرد: شهر پردیسان دچار کمبود‌هایی است و باید کمبود فروشگاه و مسجد آن رفع و نیازهای مردم پردیسان به صورت کامل مرتفع شود.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به تقارن فاطمیه با عید نوروز اظهار داشت: امسال فاطمیه و نوروز هم زمان شده است که ما دارای رسوماتی در نوروز هستیم که منافاتی با ایام فاطمیه ندارد، خانه تکانی، دید و بازدید و سفررفتن در ایام نوروز مانعی ندارد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه گفت: مراسم آتش بازی که در چهارشنبه آخر سال توسط برخی افراد انجام می‌شود اقدام بسیار ناپسندی است و سبب خسارت جانی و مالی بسیاری می‌شود که باید به صورت معقول جمع شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *