سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۱۳
۳

پیگیری قانونی آیت الله مکارم به خاطر انتشار یک فتوای جعلی

شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب: 398326
حضرت آیت الله مکارم شیرازی، از مراجع معظم تقلید، یکی از فتواهایی که در شبکه های اجتماعی به ایشان منتسب شده را تکذیب کرده و خبر از پیگیری قانونی موضوع دادند.
پیگیری قانونی آیت الله مکارم به خاطر انتشار یک فتوای جعلی
به گزارش جهان، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پاسخ به نامه جمعی از مقلدان خود در خصوص انتشار فتوای جعلی از ایشان پیرامون ازدواج موقت، آن را تکذیب و خبر از تعقیب نشردهندگان اصلی آن از طریق مجاری قانونی دادند.

متن سؤال و پاسخ این مرجع تقلید به شرح زیر است:

با تقدیم سلام و آروزی موفقیت و سر بلندی و سلامتی باعزت با اسحضار می رساند:

بعد از برگزاری کنگره جهانی تکفیر و حضور بی نظیر شخصیت های برجسته علمی مذاهب اسلامی و تأثیرگذاری گسترده آن در جهان اسلام و روشن شدن فتنه کسانی که به نام اسلام دست به تکفیرو قتل و غارت اموال مسلمین می زدند، اکنون عده ا ی از وابستگان به دشمنان اسلام که از این کنگره سیلی محکمی خوردند و بویژه دست اندرکاران رسانه های وابسته به تکفیریان، افراطیان و دشمنان اسلام، دست به تبلیغات سوء نسبت به ساحت حضرت عالی زده اند.

و از آن جمله، فتوایی از شما مبنی بر جواز عقد ماهانه عقد موقت و یا عقد ساعتی غیر مدخوله به عنوان شغل ، نقل می کنند.

لطفا بفرمایید که این فتوا مورد تأیید حضرت مستطاب عالی است یا خیر؟

جمعی از مؤمنان و مقلدین حضرتعالی

حضرت آیت الله مکارم در پاسخ مرقوم کردند:

این فتوا مجعول و کذب محض است و از طرق قانونی تعقیب شده است.

همیشه موفق باشید.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهردادبابصیرت سیدطلاب و بچه حزب اللهی های اهل قلم
سلام خدا براین مرجع تقلیدعزیزما که ازبرکت وجود این انسان های پاک و باتقوی و ساده زیست و عالم و متفکر خداوند عذابش را برسرما نازل نمیکند
احسان
سلام خدا و ملائک براین مرجع تقلید با بصیرت
تو یکی از شبکه های اجتماعی شاهد بودم که این فتوای جعلی رو مورد سوء استفاده قرار داده بودن.. از هوشمندی آیت الله مکارم شیرازی ممنونیم که باعث شدن این ناآگاهی عمومی تبدیل به آگاهی بشه.. لطفا پیگیری و محکومیت عوامل هم رسانه ای بشه تا برخی ناآگاه از این موضوع سوء استفاده نکنن.