چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰
جان کری:

موانع توافق هسته‌ای سیاسی هستند تا فنی

يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۰۴
کد مطلب: 412883
وزیر خارجه آمریکا ماهیت موانع توافق هسته ای با ایران را بیشتر سیاسی خواند تا فنی.
به گزارش جهان، مهر به نقل از آسوشیتدپرس خبرداد، «جان کری » وزیر خارجه آمریکا موانع بر سر راه توافق هسته ای با ایران را بیشتر سیاسی دانست تا فنی.

وی که قرار است با همتای ایرانی خود در سوئیس دیدار کند گفت: دو طرف در تلاش هستند تا پایان ماه مارس به توافق برسند.

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه سی بی اس گفت: اکثر اختلافات در حال حاضر تصمیمات سیاسی هستند که باید گرفته شوند تا به جهان اثبات شود که برنامه هسته ای صلح آمیز است.

وی در ادامه گفت ایران تا به حال به تمامی تعهدات خود در قبال توافقی که یک سال پیش انجام دادیم عمل کرده است.

جان کری که قرار است با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار کند با اشاره به نامه ۴۷ سناتور جمهوری خواه به ایران گفت: تا به این مرحله مشخص نیست که آیا این نامه مذاکراتی را که هدفش متوقف کردن برنامه هسته ای ایران است را به خطر انداخته است یا خیر.

وی در عین حال تاکید کرد : ما به صراحت اعلام می کنیم که کنگره حق ندارد توافق نامه های اجرایی با دیگر کشورها را تغییر دهد.

وی هدف از تنظیم نامه توسط ۴۷ نماینده جمهوری خواه را مداخله در روند مذاکرات خواند و گفت: این نامه به معنی این است که به رهبران یک کشور دیگر بگویی با این آقایان مذاکره نکنید چون ما آن را تغییر خواهیم داد. این عمل نه تنها در تضاد با آن بخش قانون اساسی است که مذاکرات با دیگر کشورها را به دولت محول کرده بلکه از آن جهت هم که نمی توان توافق نامه های اجرایی را تغییر داد هم اشتباه است.

کری با اشاره به نامه اخیر که توسط تام کاتن جوانترین سناتور جمهوری خواه سنا تهیه شده گفت: من در دیداری که در مذاکرات با نماینده های ایران خواهم داشت به خاطر نامه فردی که فقط ۶۰ روز است وارد سنا شده و در تضاد با قانون اساسی است عذرخواهی نخواهم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *