جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۶
۴
اسفنانی با اشاره به حضور گشت ارشاد در برج میلاد؛

مستثنی کردن هنرمندان از امربه معروف و نهی ازمنکر پذیرفتنی نیست

سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب: 406661
عضو کمیسیون حقوقی مجلس در واکنش به حضور گشت ارشاد در حاشیه جشنواره فیلم فجر در برج میلاد، هدف غائی گشت ارشاد را امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: مستثنی دانستن هنرمندان از امر به معروف و نهی پذیرفتنی نیست.
مستثنی کردن هنرمندان از امربه معروف و نهی ازمنکر پذیرفتنی نیست
به گزارش جهان، محمدعلی اسفنانی در گفت‌وگو با تسنیم، در واکنش به حضور پلیس امنیت اخلاقی در حاشیه برگزاری جشنواره فیلم فجر در برج میلاد اظهار داشت:‌ امر به معروف و نهی از منکر، یک واجب شرعی و دینی است و هدف غائی و نهایی مجموعه گشت ارشاد و پلیس امنیت اخلاقی نیز اجرایی کردن موضوع امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حاکمیت، در راستای وظایف خود ملزم به استقرار فضای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است، گفت: البته نکته قابل توجه در این موضوع، بحث بر سر شیوه‌ها و روش‌های اجرایی کردن اصل امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است چراکه کمتر کسی است با اصل موضوع امر به معروف و نهی از منکر مخالفت کند.

وی با اشاره به اهمیت توجه داشتن به چارچوب‌های قانونی روش‌های اجرایی کردن اصل امر به معروف و نهی از منکر، در واکنش به برخی اظهار نظرها در خصوص اینکه عنوان می‌شود قشر هنرمند و هنرمندان از دیگر اقشار جامعه متفاوت هستند و از این رو، اقدام پلیس در استقرار گشت‌های امنیت اخلاقی را زیر سوال می‌برند، خاطرنشان کرد: اینکه ما جمعیت، قشر یا گروهی را از امر به معروف و نهی از منکر مستثنی کنیم، به هیچ وجه قابل قبول نیست.

اسفنانی ادامه داد: هنر انقلاب اسلامی آن بود که توانست جامعه هنری قبل از انقلاب را که متاسفانه از سلامت کامل برخوردار نبود، به سمت و سوی ارزش‌های دینی بکشاند.

عضو کمیسیون قضایی مجلس با تاکید بر اینکه «در قانون مجازات اسلامی، بدحجابی از مصادیق جرم مشهود است و پلیس وظیفه برخورد با آن را دارد»، افزود: گرچه باید در موضوع امر به معروف و نهی از منکر به تعریف حریم‌ها و قواعد این اصل توجه داشت، ولی به هر صورت مستثنی دانستن هنرمندان و جامعه هنری از امر به معروف و نهی از منکر پذیرفتنی نیست و در جامعه اسلامی هیچ گروهی را نمی‌توان از این قاعده مستثنی دانست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


احسنت
مجیداعتمادی
Iran, Islamic Republic of
هنرمندان قانون پذیرهستنداگردائماامربه معروف ونهی ازمنکرشوندقطعادرحجاب ورفتارشان تاثیرمیگذارد
جوجو
Iran, Islamic Republic of
بامزه بود!!!!!!!
جوجو
Iran, Islamic Republic of
خیلی عالیه !!!