کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اسفنانی با اشاره به حضور گشت ارشاد در برج میلاد؛

مستثنی کردن هنرمندان از امربه معروف و نهی ازمنکر پذیرفتنی نیست

21 بهمن 1393 ساعت 13:49

عضو کمیسیون حقوقی مجلس در واکنش به حضور گشت ارشاد در حاشیه جشنواره فیلم فجر در برج میلاد، هدف غائی گشت ارشاد را امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: مستثنی دانستن هنرمندان از امر به معروف و نهی پذیرفتنی نیست.


به گزارش جهان، محمدعلی اسفنانی در گفت‌وگو با تسنیم، در واکنش به حضور پلیس امنیت اخلاقی در حاشیه برگزاری جشنواره فیلم فجر در برج میلاد اظهار داشت:‌ امر به معروف و نهی از منکر، یک واجب شرعی و دینی است و هدف غائی و نهایی مجموعه گشت ارشاد و پلیس امنیت اخلاقی نیز اجرایی کردن موضوع امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حاکمیت، در راستای وظایف خود ملزم به استقرار فضای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است، گفت: البته نکته قابل توجه در این موضوع، بحث بر سر شیوه‌ها و روش‌های اجرایی کردن اصل امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است چراکه کمتر کسی است با اصل موضوع امر به معروف و نهی از منکر مخالفت کند.

وی با اشاره به اهمیت توجه داشتن به چارچوب‌های قانونی روش‌های اجرایی کردن اصل امر به معروف و نهی از منکر، در واکنش به برخی اظهار نظرها در خصوص اینکه عنوان می‌شود قشر هنرمند و هنرمندان از دیگر اقشار جامعه متفاوت هستند و از این رو، اقدام پلیس در استقرار گشت‌های امنیت اخلاقی را زیر سوال می‌برند، خاطرنشان کرد: اینکه ما جمعیت، قشر یا گروهی را از امر به معروف و نهی از منکر مستثنی کنیم، به هیچ وجه قابل قبول نیست.

اسفنانی ادامه داد: هنر انقلاب اسلامی آن بود که توانست جامعه هنری قبل از انقلاب را که متاسفانه از سلامت کامل برخوردار نبود، به سمت و سوی ارزش‌های دینی بکشاند.

عضو کمیسیون قضایی مجلس با تاکید بر اینکه «در قانون مجازات اسلامی، بدحجابی از مصادیق جرم مشهود است و پلیس وظیفه برخورد با آن را دارد»، افزود: گرچه باید در موضوع امر به معروف و نهی از منکر به تعریف حریم‌ها و قواعد این اصل توجه داشت، ولی به هر صورت مستثنی دانستن هنرمندان و جامعه هنری از امر به معروف و نهی از منکر پذیرفتنی نیست و در جامعه اسلامی هیچ گروهی را نمی‌توان از این قاعده مستثنی دانست.


کد مطلب: 406661

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/406661/مستثنی-کردن-هنرمندان-امربه-معروف-نهی-ازمنکر-پذیرفتنی-نیست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com