پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰
در کنفرانس خبری مشترک با مرکل

اوباما: تحریم‌ها علیه ایران باید ادامه یابد

دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۴۹
کد مطلب: 406546
رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با صدر اعظم آلمان گفت که توافق کردیم که جامعه جهانی همچنان باید تحریم‌های کنونی علیه ایران را ادامه دهد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا در این کنفرانس خبری ضمن خوشامدگویی از "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان گفت که وی دوست نزدیک وی است.

اوباما در ادامه گفت: همچنان به پیشبرد راه‌حل دیپلماتیک برای موضوع اوکراین ادامه می‌دهیم.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت که مذاکرات هسته‌ای با ایران به مرحله تصمیم‌گیری نزدیک شده است.

وی در ادامه گفت: من فکر نمی‌کنم که تمدید بیشتر مذاکرات مفید باشد چون موضوعات باقیمانده فنی نبوده بلکه این موضوع به خواست سیاسی بستگی دارد.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه این کنفرانس خبری گفت که با مرکل توافق کردیم که جامعه جهانی همچنان باید تحریم‌های کنونی علیه ایران را ادامه دهد.

اوباما گفت: ما امروز این موضوع را شفاف ساختیم در صورتی که روسیه شرایط کنونی را ادامه دهد، تخریب اقتصاد این کشور و انزوای آن افزایش خواهد یافت.

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: در واقع اگر دیپلماسی شکست بخورد، من از گروه خود خواهم خواست تا روش‌های دیگری را برای تغییر دادن محاسبات آقای پوتین اتخاذ کنند.

وی تاکید کرد که احتمال تامین تسلیحات دفاعی مرگبار برای اوکراین همچنان در حال بررسی بوده و درباره آن تصمیم‌گیری نشده است.

رئیس جمهور آمریکا گفت: هدف ما این نیست که اوکراین عملیات تهاجمی انجام دهد بلکه آن است که بتواند از خود دفاع کند. پروشنکو [رئیس جمهور اوکراین] تمایلی برای تشدید اوضاع ندارد.

اوباما اضافه کرد: روسیه انتخاب‌هایی را کرده که به صورت استراتژیکی برای آنها و جهان بد است و تجاوز روسیه به اوکراین تنها اتحاد میان ملت‌های غربی را تقویت می‌کند.

وی تهدید کرد که نمی‌توانیم اجازه دهیم که مرزهای اروپا بار دیگر ترسیم شود و این موضوع را تحمل نمی‌کنیم.

رئیس جمهورآمریکا در ادامه این کنفرانس خبری گفت که آمریکا و آلمان به نابودی داعش متعهد هستند.

وی اضافه کرد: آلمان آموزش بین‌المللی در اربیل را رهبری خواهد کرد.

مرکل نیز در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: با وجود آنکه با موانع زیادی مواجه هستیم اما همچنان به پیگیری راه حل دیپلماتیک درباره اوکراین ادامه می‌دهیم و رویکرد نظامی را راه حل نمی‌دانیم.

وی درباره موضوع اوکراین نیز گفت: چشم انداز موفقیت راه‌حل نظامی همواره کم بوده اما جامعه جهانی می‌توانند هزینه اقدامات روسیه را افزایش دهند.

مرکل تاکید کرد که تحریم‌ها تاثیرات خود بر روسیه را داشته و دیدگاه وی درباره کمک‌های تسلیحاتی مرگبار به اوکراین شناخته شده است.

وی گفت: آمریکا و آلمان در حال کار بر موضوعات افغانستان، توافق هسته‌ای ایران و مبارزه علیه داعش هستند.

صدر اعظم آلمان در ادامه گفت: همکاری آمریکا و اروپا به صورت تاریخی ادامه داشته و با وجود اختلاف نظر‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *