چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۱
احمدی خبر داد

بازگشت پژوهشکده فضایی هنوز ابلاغ نشده

جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب: 405856
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص بازگشت پژوهشکده فضایی وزارت علوم گفت: در جلسه برگزار شده با شورای عالی اداری این مسئله مطرح شد ولی هنوز جزئیات واگذاری ابلاغ نشده است.
به گزارش جهان، وحید احمدی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، در خصوص اتفاقات اخیر سازمان فضایی و موضوعات مطرح شده در مورد انحلال آن، خاطرنشان کرد: در سازمان فضایی مجموعه‌ای از پژوهشگاه‌ها که در دولت قبل تجمیع شده بودند در کنار هم فعالیت می‌کردند که شامل ۳ پژوهشگاه وابسته به وزارت ارتباطات، وزارت علوم و جهاد کشاورزی بودند.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌ها و ارزیابی‌های انجام شده مقرر شد این مجموعه‌ها به جهت چابک‌سازی هر چه بیشتر به حالت قبل بازگردند تا فعال‌تر و توانمندتر شوند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تاکید کرد: بعضی از این پژوهشکده‌ها حوزه کاری مشخصی نداشتند و به صورت خاص قسمت‌هایی که وابسته به وزارت علوم بود نمی‌توانستند در حوزه تخصصی خود کار کنند.

وی در ادامه گفت: برخی از اعضاء هیئت علمی بارها به ما مراجعه کرده بودند و تمایل داشتند هویت علمی و پژوهشی خاص پژوهشکده‌هایشان را داشته باشند که خوشبختانه در دیدگاه دولت و شورای عالی اداری هم، چنین توافقاتی صورت گرفت.

احمدی در خصوص اینکه آیا ابلاغیه‌ای مبنی بر بازگشت پژوهشکده مربوط به وزارت علوم رسیده است یا خیر، گفت: در جلسه ما با شورای عالی اداری این مسئله مطرح شد ولی هنوز جزئیات بازگشت ابلاغ نشده است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم خاطرنشان کرد: براساس مصوبه‌ای که به امضا ریاست جمهوری رسیده است می‌بایست هر سازمان یک مرکز علمی داشته باشد با رویکرد سیاست گذار داشته باشد که این موضوع شامل حال وزارت علوم و ارتباطات نیز می‌شود و معاونت علمی نیز در این مسئله جنبه ستادی دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *