پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۱

چرا اسراییل متهم اول پرونده آمیاست؟

پنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب: 403248
صهیونیست‌ها با حذف آلبرتو نیسمان توانستند رد پای خود در در دامن زدن به اتهامات ضد ایرانی را پاک کنند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، آلبرتو نیسمان دادستان ویژه پرونده آمیا که قرار بود روز دوشنبه ۲۹ دی ماه گذشته با حضور در مجلس نمایندگان آرژانتین در خصوص ایراد اتهام خود به رئیس جمهور و وزیر امور خارجه و دیگر مقامات دولت این کشور پاسخ دهد، نیمه شب یکشنبه مورخ ۲۸/۱۰/۹۳ در منزل مسکونی خود در بوینوس ایرس به قتل رسید. بر اساس اعلام پلیس فدرال آرژانتین، نیسمان دقایقی قبل از نیمه شب در وان حمام آپارتمان خود با شلیک به سر از هفت تیر کالیبر ۲۲۰ متعلق به خود وی به قتل رسیده است. بنا بر اخبار منتشره، فرضیه‌های اولیه حاکی از خودکشی وی دارد. خانم فین دادستان ویژه قتل ساعت چهار صبح در کنفرانس خبری اعلام کرد که هنوز نمی‌توان اتفاق اخیر را خودکشی یا قتل دانست و پلیس در حال بررسی فرضیه‌های گوناگون می‌باشد.

اگرچه در حال حاضر فرضیه خودکشی نامبرده قوی است، اما در بررسی اینکه چه کسی از مرگ آلبرتو نیسمان بیشترین نفع را می‌برد، باید گفت که این رژیم صهیونیستی است که تاکنون بیشترین بهره‌برداری از فضای پس از مرگ آلبرتو نیسمان کرده است. مولفه‌های زیر این موضوع را بیشتر روشن می‌کند.

آلبرتو نیسمان که با مشورت لابی صهیونیستی در آمریکا و داخل رژیم صهیونیستی در متهم ساختن ایران به نقش در انفجار آمیا تاکید و پافشاری می‌کرد؛ حقایق بسیاری را در مورد تلاش هماهنگ صهیونیسم بین‌الملل برای ترویج ایران هراسی در جهان از سال‌های گذشته تاکنون در سینه داشت. در صورت زنده بودن آلبرتو نیسمان، این حقایق می‌توانست به خوبی روشن شود. صهیونیست‌ها با حذف آلبرتو نیسمان توانستند رد پای خود در در دامن زدن به اتهامات ضد ایرانی را پاک کنند. هر چند ظرف چند روز پس از مرگ نیسمان صهیونیست‌های متعددی در آمریکا و اسرائیل از القائات خود به آلبرتو نیسمان در پرونده ضد ایرانی سخن گفته‌اند.

مرگ آلبرتو نیسمان به صهیونیست‌ها فرصتی داد تا مجددا اتهامات ضد ایرانی خود که در دو سال گذشته جایی در تبلیغات بین‌المللی علیه ایران نداشت را احیاء کنند. اتهاماتی نظیر حمایت ایران از تروریسم، اتهام به سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و تلاش برای روشن نگهداشتن آتش ایران هراسی همزمان با رجزخوانی‌های تندروهای کنگره آمریکا برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران از منافع مرگ آلبرتو نیسمان برای لابی صهیونیستی است،
مرتبط ساختن مرگ آلبرتو نیسمان با شهادت نیروهای مقاومت و مدافعان حرم حضرت زینب (س ) در سوریه و گم کردن واقعیت دخالت گسترده رژیم صهیونیستی در حمایت از تروریست‌های سوریه از دیگر منافع مرگ آلبرتو نیسمان برای صهیونیست‌ها می‌باشد.

انتقام از دولت خانم فرناندز رئیس جمهور آرژانتین از دیگر اهداف صهیونیست‌ها در مرگ نیسمان می‌باشد. خانم فرناندز که در شهریور ماه سالجاری در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل شجاعانه از نقش مافیای صهیونیست‌ها در آرژانتین در چپاول ثروت مردم این کشور و فشار آنها به دولت آرژانتین به خاطر حرکت در جهت منافع ملی این کشور سخن گفته بود، مورد کینه صهیونیست‌ها قرار گرفته است . با مرگ آلبرتو نیسمان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور که قرار است در سالجاری میلادی (۲۰۱۵) برگزار شود، اتهامات به شیوه صهیونیست‌ها با پشتوانه نظام رسانه‌ای گسترده در داخل و خارج آرژانتین متوجه دولت آرژانتین خواهد شد و خانم فرنانندز را درگیر پرونده‌ای مبهم و مشکوک خواهد کرد.

باید امیدوار بود که با توجه به آنچه که گذشت با تحقیقات مجدانه نظام قضائی آرژانتین، نقش رژیم صهیونیستی در مرگ آلبرتو نیسمان کشف و اعلام شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *