پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۳
۳

کارشکنی دوباره لابی‌صهیونیستی علیه ایران در پرونده آمیا

دادگاهی در آرژانتین به لغو کمیته حقیقت‌یاب مشترک با ایران رای داد
جمعه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب: 360456
یک دادگاه فدرال در آرژانتین توافق بوینس‌آیرس و تهران برای تشکیل کمیته حقیقت‌یاب در زمینه انفجار سال 1994 در مرکز «آمیا» را خلاف قانون اساسی خوانده و رأی به لغو توافقنامه داده است.
کارشکنی دوباره لابی‌صهیونیستی علیه ایران در پرونده آمیا
به گزارش جهان؛ فارس به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: دادگاه فدرالی در آرژانتین روز پنج‌شنبه توافقنامه میان این کشور و ایران برای تشکیل کمیته حقیقت‌یاب بررسی حادثه انفجار سال 1994 در مرکز یهودیان بوینس‌آیرس را لغو کرد.
 
«آلبرتو نیسمان» دادستانی که بر پرونده انفجار مرکز «آمیا» نظارت می‌کند، در شکایت خود به دادگاه اعلام کرده بود که قوه مجریه آرژانتین در امضای توافق با ایران، برخی اختیارات قوه قضائیه را نقض کرده است.
 
در پی این دادخواست، دیروز دادگاهی در بوینس‌آیرس، اقدام دولت این کشور را «خلاف قانون اساسی» خواند و از بوینس‌آیرس خواست همکاری با تهران در این زمینه را متوقف کند. با این وجود، دولت آرژانتین اعلام کرده است که علیه این حکم درخواست تجدید نظر خواهد داد.
 
در جریان انفجار در مرکز یهودیان آرژانتین، 85 نفر کشته شدند. رژیم‌صهیونیستی ایران را به نقش داشتن در این انفجار متهم کرده و دادگاهی در آرژانتین نیز گروهی از مقامات ایرانی را تحت پیگرد قرار داده است.
 
تهران همواره دست داشتن در این حادثه را رد کرده و برای همکاری تا روشن شدن حقایق، اعلام آمادگی کرده است. ایران و آرژانتین سال گذشته برای تشکیل کمیته حقیقت‌یاب و بررسی این موضوع، توافقنامه امضا کردند. تل‌آویو در همان زمان به شدت از این توافق انتقاد کرده و خواستار لغو آن شده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آقای ظریف مچکریم که فقط حواست به 1+5 هست و بس!
مرگ بر اسرائیل
این دیپلماسی خارجیمون ما روکشته!!!!!!!!!!