پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

آموزش‌نظامی‌ارتش‌انگلیس‌به‌مخالفان سوری

يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب: 402322
وزیر دفاع انگلیس خبر داد نیروهای متخصص نظامی این کشور مخالفان سوری را تجهیز کرده و آموزش می‌دهند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، به بهانه مبارزه با داعش، نیروهای متخصص در ارتش انگلیس در حال آماده سازی آموزش‌های لازم برای معارضان سوری تا آخر ماه مارس سال جاری هستند.

روزنامه انگلیسی تلگراف دیشب (شنبه شب) خبر داد، نیروهای متخصص ارتش انگلیس اواخر ماه مارس سال جاری آموزش و تجهیز نیروهای معارض سوری را برای مبارزه با داعش آغاز خواهد کرد.

پیش از این نیز وزارت دفاع انگلیس با اعزام نیروهای نظامی خود به نیجریه گفته بود برای مبارزه با بوکوحرام نظامیان نیجریه‌ای را آموزش خواهد داد.

در روزهای آتی، انگلیس و آمریکا با برگزاری نشستی در لندن قصد دارند با حضور اعضای ائتلاف آمریکایی علیه داعش، راه‌های چگونگی مقابله با تهدید داعش را بررسی کنند.

جنگنده‌های نیروی هوایی انگلیس از پاییز گذشته تاکنون و با پیوستن به ائتلاف امریکایی ضد داعش، بیش از ۱۰۰ عملیات بمباران هوایی علیه مواضع داعش انجام دادند اما کمتر توانستند به این مواضع آسیب رسانند.

انگلیس با بهانه آموزش معارضان سوری از ماه‌ها پیش قصد داشت نیروهای نظامی خود را برای آموزش به کشورهای مجاور سوریه هم‌چون اردن اعزام کند اما این آموزش‌ها تا کنون عملی نشده است.

بعد از سفر دو روزه «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس به واشنگتن و ملاقات با «باراک اوباما» رییس جمهور آمریکا، طرفین بر موضوع آموزش معارضان سوری به دست نظامیان انگلیسی توافق کردند؛ هم‌چنین کنگره آمریکا تامین هزینه‌های مالی این ماموریت نظامی را تصویب کرد.

پنج‌شنبه آینده «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا با سفر به لندن و شرکت در نشست ائتلاف آمریکایی ضد داعش با «فیلیپ هامون» همتای انگلیسی خود و دیگر مقامات شرکت کننده در این نشست پیرامون راه‌های عملی حمایت از این ائتلاف گفت و گو خواهند کرد.

هاموند در گفت و گو با تلگراف گفت این نشست فرصت مهمی برای کشورهای شرکت کننده خواهد بود و اضافه کرد «اعضای کلیدی این ائتلاف که شامل کشورهای عرب است در این نشست شرکت خواهند کرد».

گروهک تروریستی داعش متشکل از اتباع کشورهای متعدد من جمله کشورهای غربی هم‌چون انگلیس،‌ کانادا، فرانسه، استرالیا و آلمان است. این گروهک از تابستان گذشته تا کنون بر بخش‌هایی از عراق و سوریه مسلط شده و به کشتار مردم بی‌گناه از هر نژاد و مذهبی دست می‌زند.

این گروهک تروریستی پیش از این در بحران سوریه علیه مردم و دولت سوریه دست به جنایات بسیاری زده و همواره توسط غرب و متحدینش در منطقه تجهیز و تامین می‌شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *