جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰
۱

اعزام‌نیروهای ویژه‌ارتش انگلیس‌به خلیج‌فارس

دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۳۲
کد مطلب: 305763
شماری از نیروهای ویژه ارتش انگلیس به اتفاق یک فروند ناوهواپیمابر فرانسوی عازم منطقه خلیج فارس شدند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از روزنامه دیلی میرور انگلیسی نوشت: شماری از نیروهای ویژه ارتش انگلیس به اتفاق نیروهایی از ارتش فرانسه به منظور مبارزه با تروریسم درشبه جزیره عربی امروز دوشنبه عازم منطقه خلیج فارس می شوند.

در این عملیات قرار است ۴ فروند قایق نظامی تند رو به اتفاق ۵ فروند کشتی نظامی در مانور موسوم به "کوگار۱۳" برای مدت چهار ماه در منطقه باقی بمانند.

در این مانور که در آبهای خلیج فارس و در خاک عربستان سعودی و یمن برگزار می شود ناو هواپیمابر "ایلاستریاس" انگلیسی و ناو هواپیمابر "شارل دیگول" فرانسوی نیز مشارکت کنند.

این نشریه افزود: این عملیات نظامی با حمایت ارتش فرانسه نیز انجام خواهد شد و هدف از این مانور نظامی ایجاد رعب و وحشت در دل اعضای سازمان تروریستی القاعده در شبه جزیره عربی است و ۴ فروند قایق تند رو پادشاهی انگلیس به اتفاق یک فروند کشتی از نوع آبی خاکی موسوم به "بولوارک" است.

از سوی دیگر روزنامه ساندی میرور انگلیسی می نویسد: سرویس های اطلاعاتی انگلیس از این بیم دارند که همسر یکی از عاملان حملات تروریستی لندن سال ۲۰۰۵ که معروف به خانم "بیوه سفید" است، در هدایت عملیات تروریستی برضد اهداف غربی در یمن نقش رهبری دارد و نقش همین زن باعث شد تا غرب شماری از سفارتخانه های خود را در منطقه تعطیل کنند.

به نوشته این نشریه منظور از این خانم همان سامانتا لوتویت ۲۹ ساله بیوه جیرمین لیندسی فرد تحت تعقیب شماره یک در جهان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مثل اينكه بيوه ي سفيد هم جاي بن لادن ميخوان به ما غالب كنند و انگليسي ها هر جا ميخوان دخالت كنند از اين خانم استفاده ميكنند و اونو بهانه ميكنند ما هم كه ببو و بايد باور كنيم