دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۳۴
۴۷

اخراج یک بیمار اورژانسی‌به دلیل نهی از منکر!

شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب: 402175
این پزشک با کمک حراست بیمارستان دانشجوی ناهی از منکر را از روی تخت بیمارستان به بیرون از بیمارستان فرستاد که متاسفانه مامور نیروی انتظامی مستقر در بیمارستان با بیان اینکه کسی حق تذکر دادن به پزشک را ندارد ، وی را بازداشت کرده و این بیمار قلبی را به کلانتری فرستادند!
به گزارش جهان به نقل از اسنا، هفته گذشته یک دانشجوی فعال در زمینه امر به معروف نهی از منکر بعد از اینکه به دلیل مشکل قلبی از طریق اورژانس به بیمارستان شهید رجایی کرج منتقل شده بود ، هنگام مواجهه با پزشک معالج خود که با ظاهری آرایش کرده و بد حجاب که برخلاف مقررات بیمارستان است، با گفتن جمله ی«خانم این ظاهر شما مناسب بیمارستان نیست» به او تذکر لسانی داد که با واکنش شدید پزشک متخلف رو به رو شد!

این پزشک با کمک حراست بیمارستان دانشجوی ناهی از منکر را از روی تخت بیمارستان به بیرون از بیمارستان فرستاد که متاسفانه مامور نیروی انتظامی مستقر در بیمارستان با بیان اینکه کسی حق تذکر دادن به پزشک را ندارد ، وی را بازداشت کرده و این بیمار قلبی را به کلانتری فرستادند!
در نهایت با شکایت این پزشک متخلف از این ناهی از منکر ، وی به دادسرای کرج انتقال داده شد و در نهایت قاضی با قرائت گزارش پلیس و دفاعیات این ناهی از منکر ، وی را آزاد نمود.

حال جای تعجب است که چگونه این پزشک متخلف، نهی از منکر یک بیمار را توهین به خود تلقی کرده و بدتر از آن ماموریت حراست بیمارستان هم با وی همکاری نموده و بیمار اورژانسی را از بیمارستان اخراج کرده اند.مساله که به دور از انسانیت و اخلاق پزشکی است.

و چگونه است که مامورین نیروی انتظامی هم به جای دفاع از ناهی منکر ، از کسی که مرتکب منکر شده است دفاع کرده و وی را بازداشت و راهی دادسرا نموده اند.

به گزارش شبکه خبر دانشجویان البرز(اسنا)، با شکایت این ناهی از منکر از پزشک متخلف و مسئولین حراست بیمارستان و مامور نیروی انتظامی ، این افراد به دستور دادستان کرج احضار شده اند.

بزودی گزارش تکمیلی در این رابطه منتشر خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آدم تاسف ميخوره كه تو جمهوري اسلامي از اين اتفاقات مي افتد.
مریم
خواهر من تو بیمارستان دادگستری کار میکنه و ماما هست چند روزیه که مجبورش کردند تو بخش مردان کار کنه . با وجود اینکه پرستار مرد کافی وجود داره تحدید به اخراج شده . یه چشمش اشکه یه چشمش آه
ف
متاسفانه پزشکان وپرستارهای کشورما اصلاشئونات اسلامی را رعایت نمی کنندونوعی با بیمارخودرفتارمیکنندکه انگار نعوذباالله خداست ومابندهاشیم ومتاسفانه احساس مسئولیتی که پزشکان وپرستاران غربی نسبت به بیماراشون دارن پزشکای ایرانی ندارن وازغربیا فقط موی بلند ورژقرمز ولاک قرمزشو یاد گرفتن واسم روشنفکری روروخودشون گذاشن

فکر میکنند اگه ماهارو زرد (بلند)کنند چون روشنه فکرشون ومغزشونم روشن میشه وبه همین دلیل میشن روشن فکر!!!
همه نه بعضیشون اینجوری بنویسید که گناه همه به گردنتون نیفته واقعا بعضیشون همین مدلی که شما نوشتید هستند
تعارف که نداریم. اکثرا اینطوری هستند
درسته که نیت این اقا نهی از منکر بوده ولی با یه ادبیات دیگه ای میگفتند سو تفاهم بوجود نمیومد جمله ایهام دارد ومتاسفم برای ان پزشک جوشی و عصبی و خودخواه که با بیمار این رفتار را میکند
ان شاء الله .
فقط باید گفت متاسفم
خاک بر سرشون کنن.واقعا نهی از منکر در این مملکت غریبه
Romania
آفرین به این ناشی ناهی از منکر
باید تا آخرین مرحله مقابل پزشک و مسئولین حراست و مامور متخلف نیروی انتظامی از حقش دفاع کنه. بلکه اید مسئولین بالادستی کمی بیتر و عمیق تر به موضوع مهم و حیاتی امر به معروف و نهی از منکر توجه داشته باشند.
هموطن
United States
جای سؤال است که چرا بنده خدایی که بیمار بوده را معالجه نکرده اند مگه در اخلاق پزشکی این برخوردها جایی دارد... ولی وقتی حامیانی برای امربه معروف و نهی از منکر نیست باید هم ابن برخوردها بشود....
Iran, Islamic Republic of
در بیمارستان ها همه به هم محرم میشن. زن و مرد، پزشک و بیمار، همکار و غیر همکار فرقی نمی کنه، همه با هم محرم و راحت هستند.
باعث تعجب است، وقتی پرستار یا پزشک مرد هست که به بیمار مرد رسیدگی کنه، پرستار و پزشک زن به بیمار مرد رسیدگی می کند و پرستار و پزشک مرد به بیمار زن رسیدگی می کنه و اگر کسی اعتراض کند او را متحجر می خوانند.
واقعا عجیبه، وقتی وارد بیمارستانها خصوصا بیمارستانهای خصوصی میشی اصلا انگار اونجا یک کشور دیگره! اونقدر زن و مرد نامحرم با هم راحتند......
جالبه! این خلاف شرع در بیمارستانها و مطب ها به عرف تبدیل شده و هیج کس حتی افراد مذهبی حتی افراد مذهبی داخل کادر بیمارستان ها هم به آن اعتراض نمی کند.
Iran, Islamic Republic of
مثلاً مذهبي ها چي كار مي تونن بكنن، وقتي در جمعي، دراقليتي بايد سكوت كني وگرنه به ضررت تموم مي شه و اين خواسته ي خدا و شرع نيست.
United States
این از دماغ فیل افتاده ها هزاران کار می کن الا طبابت اصیل اون قسم کمرتان بخورد
تدبیره دیگه ماشالله!! چش نخوره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
برو بابا انگار قبلا نبوده
یا خدا !!!
چی بگم از مظلومیت حزب الله
ایرانی همچو ارش
Iran, Islamic Republic of
الان متاسفانه وضعی شده که خانواده بسیاری از کارمندان و مسئولین و مدیران این تیپیا شدن،خلاصه کار خیلی سخت شده.
Iran, Islamic Republic of
راست مي گيد. وقتي مسئولين در هر جايي ، خودشان داراي نفاق و دورو دارند، و ظاهرالصلاح اند اما خانواده شان از كارمنداشون در كم قيدي و يا لاقيدي كم ندارند، اونها هم دچار تساهل و تسامح مي شوند و ناراحتي از جو خلاف و گناه براشون عادي مي شه.
هر دم از این باب بری میرسد..... به به
هر دم از این بام بری میرسد
حتما پیگیری و خبر رسانی بفرمایید.
خیلی وقته که بعضی و فقط بعضی از خانم دکترهایمان خیلی منور الفکر شدن.
قابل توجه وزیرمحترم یهداشت
باید موضوع توسط مسئولین پیگیری شود تا از تکرار آن جلوگیری شود.
سلام
منتظر گزارش هستیم
حتما باید برخورد شود
همچین پزشکی باید از کار اخراج شود.
پزشک باید با حجاب کامل در بیمارستان (محل کار) حاضر شود.
پزشک سوگند خورده که از جان بیماران حفاظت کند، و حق اینکه بیمار را از بیمارستان بیرون کند ندارد. این پزشک حتی حداقل ها را هم یادش نیست.
فقط اخراج پزشک را خواستاریم.
چشم :))
آخرو عاقبت لقمه حروم و نطفه حروم همینه دیگه
Iran, Islamic Republic of
حرف تو و تهمت تو از کار اون اشخاص بسیار بسیار زشت تر است و گناه بیشتری دارد.
Iran, Islamic Republic of
كار ايشون ازنظر احكام شرع و اخلاق حرفه اي و انساني ، خيلي زشت بود و بايد با ايشون برخورد بشه ولي تهمت زدن كار بدي است و پاسخگويي اش سخت است.
خواهشا ویژه پیگیری کنید. واقعا ننگ آوره
فرهاد
وای وای این دیگه کیه منطورم کت تک شونه چه مریضی چه دکتری چه نیروی حراثت و انتظامی و چه بازداشتگاه با حالی ما رو سر گمتر از این به صندلی های تو راهرو دستبند زدن چی میگن ها خر بیارو باقالی بار کن
امیر محمد ..
Iran, Islamic Republic of
رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز منظر جواب شما هستیم ! در جایی که رییس دانشگاه فوق فردی که دارای تحصیلات کاردانی است به سمت ریاست بیمارستانی منصوب می کند چه انتظاری می توان داشت ؟؟!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
بحث امر به معروف و نهی از منکر داره به بیراهه میره و هر کسی به بهانه امر به معروف نی تواند هر داری دلش خواست انجام دهد . اتفاق های غم انگیزی در این مورد افتاده .
محسن
Iran, Islamic Republic of
البته بیرون کردن یک بیمار از بیمارستان کار درستی نیست. ولی بالاخره از یک جایی باید جلوی این عده خود بزرگ بین که خودشون رو بالاتر از دیگران میدونند و فکر میکنن حق دارند به هر کسی که مطابق میل اونها رفتار و عمل نمیکنه، تذکر و اخطار بدن رو گرفت.
اصلا" بحث خود بزرگ بینی نیست فریضه و واجب الهییه خودش رو بزرگ ندیده حکم خدا رو بزرگ دیده مشی امام حسین همینه
اتفاقا" سندروم خود بزرگ بینی و نگاه از بالا یک بیماری همه گیر در جامعه پزشکیست به قول استاد ما (که دکتری امنیت شبکه داشت) در هرم ذهنی اینها اول پزشک بعد خدا بعد پرستار و دانشجوی پزشکی بعد پرفسور و دکتر رشته های دیگه و همین طور رو به پائین طبقه بندی دارن
ضمنا" در همه زمینه ها از همه بهتر میفهمن معمولا(البته به زعم خودشان!!!!)
Canada
این چه بیمار قلبی بوده که با وجود اخراج از بیمارستان و بازداشت هیچ مشکل پزشکی براش پیش نیامده؟ احتمالا خانم دکتر در همون برخورد اول فهمیده که طرف هیچیش نیست و داره فیلم بازی میکنه و فقط برای به هم ریختن نظم بیمارستان این الم شنگه ها رو راه انداخته
Iran, Islamic Republic of
از کجا معلوم.... شاید خبرشو نگفتن ... بی زحمت میخوای انتقاد کنی یه کم فکر کن
آن پزشک مشخص است که قسم پزشکی را سر سری گرفته و فقط برای پول پزشک شده است تا مثل بعضی از پزشکان به ثروت کلان برسد پزشکی که قسم پزشکی می خورد جان بیمار برایش از همه چیز با ارزش تر باید باشد. پزشکانی که فقط به فکر پول هستند بیمار برایشان ارزش و اهمیتی ندارد باید ان پزشک متخلف مجازات شود تا درس عبرتی برای دیگر پزشکان شود.
سید حسین
Iran, Islamic Republic of
هنوز مونده بفهمید چی شده عزیزان..
تا چادر از سر ناموسمان نکشن ول کن نیستند
حالا شما هی جا بزنید و دشمنو اشتباه بگیرید و وحدت نداشته باشید...
روحانی متشکریممممممممممم!!!!!!!!!!
محمد
Iran, Islamic Republic of
باعث تاسف
اينم نتيجه احمال كاري مسئولين و محافظه كاري آنها.
Romania
بعضی از حراستها خودشان احتیاج به حراست دارند
محمد
توی ایران به پزشکان خیلی بهاء داده شده بی جهت بزرگ شدن ، خیلی از پزشکان بقیه مردم رو اصلا حساب نمی کنن
France
تا بفهمد هر سخن جايي دارد و هر نكته مكاني
Netherlands
وزیر بهداشت بداند اگر پزشک متخلف اخراج نشود و رئیس بیمارستان اخراج نشود حزب الله و نیروهای مردمی وارد می شوند و زمام امور این بیمارستان فاسد را در اختیار خواهند گرفت
شما زمان حمله رو اعلام كن ما هم هستيم :))
فاطمه سادات
اخراج بیمار از بیمارستان واقعا عجیبه، ولی خدایی چه مریض قلبی ای بوده که تو اون حال زبونش خوب کار میکرده، آخه خوب گفتن: هر سخن جایی و نکته مکانی دارد...
در ضمن قبل از هر گونه اتهام زدن به هر کسی باید به نوع برخورد طرفین و نحوه تذکر شفاهی هم توجه کرد. امر به معروف هم روش داره، نمیشه تحت عنوان امر به معروف، آدما رو تخطیه و تحقیر کرد...
اشتباه می کنم؟