شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

تشریح روش فعالیت ستاد امر به معروف

شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب: 406023
معاون تشکل‌های مردمی ستاد احیاء امر به معروف گفت: داوطلبینی که بخواهند در زمینه امر به معروف و نهی از منکر همکاری داشته باشند شناسایی، آموزش و در قالب گروه‌های ۱۰ نفره سازماندهی می شوند تا در انجام این فریضه در حد لسانی فعالیت کنند.
به گزارش جهان به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر، نشست شورای مرکزی امر به معروف و نهی از منکر اصناف، با حضور سید مهدی امینی، معاون تشکل‌های مردمی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر مرکز و نمایندگان قوه قضائیه، وزارت کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اتاق اصناف ایران، سازمان تبلیغات اسلامی و پلیس اماکن ناجا برگزار شد.

در این نشست، ضمن پیگیری مصوبات جلسه قبل و اعلام برنامه‌های ابلاغی سال ۹۴، در خصوص شناسایی، تبلیغات و جذب اعضا، فرهنگ سازی و بالا بردن سطح آگاهی مردم به منظور جلب مشارکت و فراگیر شدن تذکر لسانی و راه‌اندازی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر تشکل‌های مردمی که تاکنون تشکیل نشده است، بحث و گفتگو شد.

همچنین تهیه و تکمیل بانک اطلاعاتی تشکل‌های مردمی، احیا و جمع آوری مصادیق معروف و منکر، چاپ و توزیع کتب آموزشی فریضه امر به معروف و نهی از منکر، برنامه ریزی آموزشی به منظور برگزاری همایش‌های تخصصی و دوره‌های آموزشی، شناسایی و تربیت مربی برای برگزاری دوره‌های آموزشی و راه اندازی شبکه مجازی جهت ارائه اطلاعات و برقراری ارتباط تشکیلاتی اعضا از محورهای گفتگوی نشست امروز بود.

از دیگر موضوعات مطروحه در این نشست برگزاری اردوهای فرهنگی، زیارتی، ورزشی و سیاحتی به منظور تشویق و تقدیر اعضا، برگزاری جلسات کارگروه‌های تخصصی به منظور تحقق اتاق فکر، همکاری با رسانه‌های عمومی جهت تبلیغات، فضاسازی و فرهنگ‌سازی به منظور فعال نمودن تشکل‌های مردمی و آحاد جامعه، برگزاری مانور تذکر لسانی و کتبی به ویژه در ماه‌های رمضان و محرم و در طول سال بود.

سید مهدی امینی، معاون تشکل های مردمی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر مرکز، با اشاره به اهمیت مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن از طریق ماهواره و فضای مجازی و الزام دفاع همه جانبه در برابر تهدیدات دشمن گفت: به نظر می‌رسد که همه مسئولان به این نتیجه رسیده‌اند که برای مقابله با تهدیدات دشمن، راهی به جز انجام تکلیف الهی که همان فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، ندارند.

وی با بیان اینکه به طور قطع و یقین حوزه‌های اثر بخش در جامعه، تشکل‌های مردمی هستند، افزود: تشکل‌های مردمی شامل مساجد، هیات مذهبی، اصناف، اماکن، احزاب و سازمان‌های مردم نهاد می‌باشند که همه لایه‌های عمومی جامعه را در بر می‌گیرند و همگان به نوعی با آنها سر و کار دارند.

امینی تصریح کرد: به همین دلیل نقش شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در حوزه های اشاره شده به ویژه حوزه اصناف کشور که در ۱۳۸ اتحادیه صنفی هویت پیدا کرده‌اند، از اهمیت والایی در جامعه برخوردار می‌باشند که در اینصورت باید با ارتقاء بصیرت و آگاهی در این حوزه ها، راه مقابله با دشمن که درصدد ضربه‌زدن به انقلاب اسلامی است، اقدام پیشگیرانه داشته باشیم.

معاون تشکل‌های مردمی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر مرکز، افزود: به این منظور در بین جغرافیای این حوزه‌ها، انشاالله داوطلبینی که بخواهند در زمینه ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر همکاری داشته باشند شناسایی، آموزش و در قالب گروه‌های ۱۰ نفره سازماندهی می شوند تا در انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر در حد لسانی فعالیت نمایند.

وی بر انجام تذکر لسانی تاکید کرد و از نمایندگان اتحادیه‌ها و اصناف خواست مصادیق امر به معروف و نهی از منکر را در حوزه کاری خود احصا کرده و حال که قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر به تصویب نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی رسیده است و مراحل نهایی خود را طی می‌نماید، تکلیف مشخص‌تر شده بتوانند جریان‌هایی که در حوزه‌های مختلف شکل می گیرد را شناسایی و آسیب شناسی، جریان شناسی و اطلاع‌رسانی کنیم.

به گفته معاون تشکل‌های مردمی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر مرکز، شوراهای امر به معروف و نهی از منکر سازمان‌ها ، اتاق فکر موضوعی هستند که در راستای اقتصاد مقاومتی و در قالب مجموعه‌ای که ستاد احیاء در این امر بتواند ورود کند مد نظر هستند.

شایان ذکر است سرهنگ پاسدار کریمی، رییس سازمان بسیج اصناف کشور، در خصوص تیم کارشناسی تولیدات فرهنگی در قالب فیلم های کوتاه، جهت تاثیر گذاری در فضای فرهنگی بازار، تولید فیلم های آموزشی برای اصناف در راستای کسب و کارشان و ترغیب کاسب ها به نماز اول وقت و تعطیل کردن محل کسب به منظور اثر گذاری در خریداران مطالب و پیشنهاداتی ارائه نمودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *