يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۲

فردوسی‌پور:انگ اجنبی‌پرستی نزنید

پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب: 400633
عادل فردوسی‌پور گفت: هیچ‌گاه به طور یک‌جانبه با استفاده از مربیان ایرانی مخالف نبودم و عاشق مربی خارجی هم نیستم.
 به گزارش جهان به نقل از تسنیم، عادل فردوسی‌پور به عنوان یکی از سخنرانان همایش آسیب‌شناسی مربیگری فوتبال گفت: با وجود اینکه گفته می‌شود من از حضور مربیان خارجی حمایت می‌کنم اما به هیچ عنوان من مربی ایرانی ستیز نیستم و به طور یک طرفه از حضور مربی ایرانی یا خارجی دفاع نمی‌کنم.
 
وی افزود: خیلی علاقه دارم که روزی مربیان ما در کشورهای دیگر کار کنند. اینکه می‌گویند من به مربیان چشم‌رنگی علاقه دارم درست نیست و اتفاقا بیشتر علاقه دارم مربیان ما از جمله مجید جلالی که البته کمی هم چشمش رنگی است، روزی در فوتبال کشوری دیگر شاید مانند جمهوری چک کار کنند.
 
مجری و تهیه کننده برنامه نود تاکید کرد: چرا مربیان ما حتی در کشورهای اطراف خودمان پیشنهاد کاری ندارند؟ ما باید ابتدا به خودمان تلنگر بزنیم. اینکه برخی مربیان حتی با وجود ناکامی‌های متعدد در چرخه فوتبال ما باقی می‌مانند یک مشکل است و همه دلایل آن را می‌دانند که یکی از آنها دلالی است.
 
در ادامه عادل فردوسی‌پور به تشریح مباحث خود درباره مربیان موفق خارجی و داخلی پرداخت و از مربیانی چون برانکو ایوانکوویچ و ایویچ، همچنین امیر قلعه‌نویی، حسین فرکی و علیرضا منصوریان به عنوان مربیان داخلی نام برد و نام برخی مربیان چون انگین فیرات و مانوئل ژوزه را در میان مربیان ناموفق خارجی قرار داد.
 
وی همچنین از حشمت مهاجرانی، حسن حبیبی، محمد مایلی‌کهن و علی‌ پروین به عنوان مربیان ایرانی که موفقیت بین‌المللی داشته‌اند یاد کرد.
 
مجری برنامه نود تاکید کرد که در اکثر نظرسنجی‌ها که بحث مربی داخلی یا خارجی بوده افکار عمومی مربی خارجی را انتخاب کرده‌اند و گفت که شاید دلیل این موضوع آسان بودن گرفتن مدرک درجه A مربیگری در ایران است.
 
وی ادامه داد: مربی چون اسکوچیچ با سختی از دانشگاه زاگرب مدرک مربیگری گرفته یا می‌توانیم از وحید هاشمیان سوال کنیم که با چه دشواری در حال گرفتن مدرک درجه A مربیگری در آلمان است اما در ایران با صرف مقداری هزینه می‌توانید مدرک مربیگری بگیرید.
 
فردوسی‌پور در بخش پایانی صحبت‌هایش با اشاره به تعداد زیاد مربیان خارجی و موفق در لیگ‌های سطح اول فوتبال دنیا از جمله انگلیس و آلمان تاکید کرد باید این واقعیت را بپذیریم و بی‌دلیل انگ‌هایی چون اجنبی پرستی را به یکدیگر نزنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آقای فردوسی پور به طرز عجیبی عاشق دنیای خارج از ایرانه ،مثلا این جمله مشهور فردوسی پور که بارها و بارها از زبانش شنیدیم که میگه "ای اتفاق فقط توی ایران رخ میده"
پیچک
باید قبول کنیم سطح مربیان ایرانی در حد بازیکنان نیست...