چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

آتش انقلاب بحرین بدامن انگلیسی ها افتاد

جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب: 399409
همزمان با افزایش موج خشم بحرینی‌ها علیه دولت انگلیس در پی بازداشت دبیرکل جمعیت الوفاق، معترضان بحرینی پرچم انگلیس را در جنوب منامه به آتش کشیدند.
به گزارش جهان به نقل از فارس؛  موج خشم مردم بحرین علیه دولت انگلیس پس از بازداشت شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق افزایش پیدا کرد.

پایگاه خبری «مرآه البحرین» گزارش داد که احزاب اپوزیسیون دولت انگلیس را به تشویق نظام بحرینی به تشدید خشونت‌ها علیه مخالفان متهم می‌کنند و این اتهامات همزمان با بازداشت شیخ علی سلمان توسط آل‌خلیفه بیشتر شده است.

انگلیس بر عکس اتحادیه اروپا و آمریکا که نگرانی خود درباره بازداشت شیخ علی سلمان و تاثیر آن بر افزایش تنش ها و درگیری ها در بحرین را اعلام کردند، تاکنون هیچ گونه موضعگیری نسبت به این موضوع نکرده است.

معترضان به بازداشت دبیرکل الوفاق نیز در منطقه «عالی» در جنوب منامه، پرچم انگلیس را آتش زدند و این در نوع خود اولین اقدام معترضان بحرینی محسوب می شود چراکه تظاهرات کنندگان بحرینی معمولا پرچم آمریکا را آتش می زنند، و آخرین مورد آن در تظاهراتی صورت گرفت که برای حمایت از فلسطین برگزار شد و در آن پرچم آمریکا در بحرین به آتش کشیده شد.

تصمیم دولت انگلیس مبنی بر ایجاد یک پایگاه دریایی در بحرین به علت وجود نگرانی ها درمورد موارد نقض حقوق بشر در این کشور خاورمیانه ای با مخالفت شدید گروه های مخالف و فعالان مدافع حقوق بشر مواجه شده است.

دولت بحرین اعلام کرد که توافقنامه‌ای نظامی برای ایجاد یک پایگاه پشتیبانی نظامی برای نیروی دریایی انگلیس بین دو کشور امضا شده است.

این توافقنامه اخیرا در حاشیه نشست «گفت‌وگوهای منامه» بین وزرای خارجه دو کشور امضا شد و براساس آن یک پایگاه لجستیکی برای حمایت و پشتیبانی از نیروی دریایی انگلیس در خلیج فارس، در بحرین احداث خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *