پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

دیه کامل شین‌آبادی‌ها پرداخت شد

يکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب: 393955
نماینده مردم پیرانشهر در مجلس با اعلام خبر پرداخت دیه کامل یک مرد به هر کدام از قربانیان حادثه شین‌آباد گفت: از دولت تقاضا کرده‌ایم آتیه این قربانیان براساس مستمری تامین اجتماعی باشد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه پس از جلسه علنی در جمع خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت‌ قربانیان حادثه مدرسه حوزه انتخابی خود گفت: آخر وقت اداری پنج‌شنبه گذشته دولت پرداخت دیه کامل یک مرد به خانواده قربانیان را پذیرفت.

وی با اشاره به دیدار خود با معاون محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور با موضوع پرداخت مستمری براساس قانون تامین اجتماعی به خانواده‌های قربانیان افزود: در این دیدار توافق صورت گرفت و این مسئله فقط نیاز به مصوبه هیات دولت دارد.

خضری از تقبل پرداخت کمک هزینه به خانواده‌ها از سوی دولت خبر داد و با اشاره به تاکید خود بر پرداخت مستمری به همه ۲۶ خانواده حادثه‌دیده به اسم دخترخانم‌ها گفت: ما از زمان وقوع حادثه و در زمان دولت دهم تقاضای دیه کامل و پرداخت هزینه درمان این دانش‌آموزان را داشتیم که دولت قبل آن را نپذیرفت.

وی به تلاش خود برای تعیین مستمری مادام‌العمر برای خانواده‌های این دانش‌آموزان اشاره کرد و ادامه داد: برنامه‌ای در سالروز این حادثه برای تهران یا شهرستان تدارک دیده‌ایم.

نماینده مردم پیرانشهر گفت: ما در همان سال وقوع این حادثه از دولت تقاضا کردیم که ۱۵ آذر را به عنوان روز سالم‌سازی و استانداردسازی مدارس نامگذاری کند اما این پیشنهاد مورد پذیرش واقع نشد و از دولت یازدهم نیز تاکنون سه مرتبه این تقاضا را کرده‌ایم که اگر در این دولت نیز مورد پذیرش قرار نگیرد طرحی با عنوان نامگذاری روز ۱۵ آْذر با عنوان روز استانداردسازی و سالم‌سازی مدارس به مجلس ارائه خواهیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *