شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

دلیل حضور نمایندگان در معارفه وزیر علوم

شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب: 393765
نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه رأی اعتماد مجلس به وزرا مشروط است، دلیل حضور خود و تعدادی از نمایندگان مجلس در جلسه معارفه وزیر علوم را به معنای نقطه پایانی مسائل مجلس و دولت در رأی اعتماد به وزیر علوم اعلام کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه معارفه وزیر علوم در جمع خبرنگاران گفت: مجلس تا حدود زیادی به این باور رسیده است که فرهادی می‌تواند موفق باشد، ما هم در مجلس همانطور که رأی اعتماد نشان دادیم آماده همکاری هستیم.

وی ادامه داد: حضور من و عده دیگری از نمایندگان در جلسه معارفه وزیر علوم با وجود جلسه علنی مجلس به این معنی است که نقطه پایانی باشد بر مسائل مجلس و دولت در رأی اعتماد به وزیر علوم و نقطه آغازی برای فرهادی باشد تا این وزارتخانه را اداره کند.

حداد عادل تصریح کرد: وزارت علوم همیشه یک فضای داغ و پرتنش سیاسی بوده است و هیچ وقت نمی‌شود سیاست را از دانشگاه جدا کرد. حساسیت مجلس در ابتدای کار وزیر علوم نسبت به مسائل سیاسی طبیعی است.

وی ادامه داد: امیدواریم بعد از این حساسیت این چنینی وجود نداشته باشد و میدان همکاری مجلس و وزارت علوم، میدان کار و برنامه‌های اجرایی باشد.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه برخی در جلسه اعتماد به وزیر اینگونه مطرح کردند که بین مجلس و فرهادی تعاملی صورت گرفته است، گفت: داد و ستدی صورت نگرفته، مسلم بدانید اگر منظور از تعامل، تفاهم است، آن را قبول داریم، اما اگر قول و قرار و داد و ستدی بین مجلس و وزیر بوده است قطعاً آن را قبول نداریم.

حداد عادل در مورد انتقاد مجلس نسبت به وزیر جدید گفت: قانوناً همه چیز ممکن است ولی ما هرگز آرزو نمی‌کنیم وقت وزیر را با کارت زرد و قرمز بگیریم، یا بیش از حد درگیری و مسائلی در این زمینه داشته باشیم، اما رأی اعتماد نمایندگان مجلس به همه وزرا مشروط است.

وی در رابطه با تحقیق و تفحص مجلس از دانشگاه آزاد گفت: ضرری ندارد اگر عیب و نقصی در این دانشگاه است رئیس و مدیران آن با مسائل آشنا شوند و اگر هم عیب و نقصی نباشد، مجلس اعلام می‌کند در تحقیق و تفحص به چیزی نرسید. بنابراین دانشگاه آزاد نباید نگران باشد، چون نمایندگان نسبت به تحقیق و تفحص نظر شخصی ندارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *