شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

۱۴۰۰ نقطه حادثه‌خیز در کشور وجود دارد

سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۱۴
کد مطلب: 391972
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر یک‌هزار و ۴۰۰ نقطه حادثه‌خیز در کشور وجود دارد، گفت: سالانه ۱۸ هزار نفر در تصادفات جاده‌ای کشته می‌شوند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، احمد مجیدی بعدازظهر سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در جامعه دو نوع حادثه اتفاق می‌افتد، اظهارکرد: دسته اول حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله، ریزش و طوفان و دسته دوم حوادث انسان‌ساز از جمله تصادفات هستند.

وی با اشاره به اینکه حوادث انسان‌ساز در انسان التهاب بزرگی ایجاد می‌کند، افزود: باید این حوادث در چارچوب مدیریت بحران، مدیریت شوند.

مجیدی عنوان کرد: ۲۰ سال خشکسالی در ایران بحران نیست چرا که بحران زمانی تلقی می‌شود که جامعه با یک التهاب جدی مواجه شود.

وی هدف از کارگاه‌های آموزشی در سطح استان‌ها را یادآوری برای آمادگی بروز حادثه در هر زمانی دانست و گفت: در این کارگاه‌ها تلاش شده تا خطاها و موفقیت‌های سوانح قبلی بیان شود.

معاون امور دولت و مسئول هماهنگي امور استان‌های وزارات راه و شهرسازی با انتقاد از اینکه که هنوز شیوه مدیریت سنتی در مدیریت بحران حاکم است، افزود: در قانون پنج درصد اعتبارات استانی به مدیریت بحران اختصاص یافته که این اعتبارات باید در زمینه‌های پیشگیری، پیش‌بینی، مقابله و بازتوانی هزینه شود.

وی عنوان کرد: بیشتر اعتبارات مدیریت بحران در زمینه مقابله هزینه می‌شود.

مجیدی با تاکید بر اینکه هیچ جاده‌ای در سطح کشور بدون استاندار ساخته نمی‌شود، افزود: در تصادفات جاده‌ای کشور ۷۵ درصد عوامل انسانی و ۲۵ درصد مناسب نبودن جاد‌ه‌ها و دیگر عوامل دخیل هستند.

وی حمل و نقل هوایی را ایمن‌ترین حمل و نقل دانست و افزود: طی ۱۰۱ سال گذشته ۹۷۷ مسافر به وسیله سقوط هواپیما کشته شده‌اند که میانگین فوتی‌ها در حمل و نقل هوایی در سال کمتر از ۱۰ نفر است.

معاون امور دولت و مسئول هماهنگي امور استان‌های وزارت راه و شهرسازی افزود: در سال گذشته در جاده‌های کشور ۱۸ هزار نفر کشته شده که از این تعداد پنج هزار و ۵۰۰ نفر موتورسوار بوده‌اند.

مجیدی عنوان کرد: در کشور آمار تصادفات ریلی از تصادفات هوایی بیشتر بوده که در زمینه تصادفات هوایی کشور در رتبه ۲۶ جهان قرار دارد.

وی گفت: جمع‌آوری سریع برای ما پرهزینه است چرا که زمان وقوع حادثه عدم برنامه‌ریزی سبب افزایش هزینه‌ها و حوادث جانی می‌شود.

مجیدی با انتقاد از اینکه تلفن‌های ماهواره‌ای از یک ماه گذشته در کشور قطع است، افزود: زمانی که تلفن همراه و تلفن ثابت قطع می‌شود تنها تلفن ماهواره‌ای با مرکزیت کشور دبی کارایی دارد.

وی ادامه داد: در خصوص راه‌اندازی تلفن‌های ماهواره‌ای به وزیر اطلاعات اخطار داده‌ایم اما هنوز مشکل این تلفن‌ها برطرف نشده است.

مجیدی با اشاره به اینکه سالانه در دنیا یک‌میلیون و ۳۰۰ نفر در تصادفات جاده‌ای کشته می‌شوند، افزود: از مجموع کشته‌شدگان تعداد ۱۸ هزار نفر در کشور ایران هستند.

وی با بیان اینکه در سال ۸۲، دو هزار و ۴۰۰ نقطه حادثه‌خیز در کشور شناسایی شده است، افزود: تاکنون از این تعداد مشکلات یک‌هزار نقطه رفع شده است.

معاون امور دولت و مسئول هماهنگي امور استان‌های وزارات راه و شهرسازی تصریح کرد: ۱۰ هزار و ۵۰۰ کیلومتر خط ریلی در کشور تاکنون احداث شده و ۹ هزار و ۵۰۰ کیلومتر در دست احداث است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *