شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

عابران پیاده در تهران خیلی مراقب باشند

دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب: 391633
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: ۵۰ درصد كشته های تصادفات رانندگی در شهر تهران طی سال گذشته، عابران پیاده بوده اند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، احمد شجاعی در مراسم روز جهانی قربانیان ترافیک با اشاره به كاهش ۵.۷ درصدي تلفات تصادفات رانندگي در كشور، این رقم را در استان تهران ۸.۹ درصد اعلام كرد.

وی با اشاره به آمار مقايسه اي كشته هاي تصادفات سال هاي ۹۱ و ۹۲ در سطح كشور و شهر تهران افزود: در كل كشور در سال ۹۱ تعداد ۱۹۰۸۹ نفر بر اثر تصادف جان خود را از دست دادند كه اين رقم در سال ۹۲ با ۵.۷ درصد كاهش به ۱۷۹۹۴ نفر رسيد. در شهر تهران هم در سال ۹۱ تعداد ۸۸۲ نفر در تصادفات کشته شدند كه در مقايسه با آمار ۸۳۱ نفري سال ۹۲،‌ ۱۴.۹ درصد كاهش را نشان مي دهد.

شجاعی با اشاره به لزوم توجه بيشتر به عابران پياده و خصوصاً‌ افراد مسن و ميانسال و نيز كودكان و خردسالان افزود: نيمي از درگذشتگان تصادفات شهر تهران را عابران پياده تشكيل مي دهند، اين در حالي است كه بيش از نيمي از اين افراد(۵۸.۴ درصد) بالاي ۵۰ سال سن دارند و افراد با سنين ۴۹-۴۰ و ۳۹-۳۰ هر يك با ۱۰.۳ و زير ۱۰ سال با ۸.۴ در رده هاي بعدي قرار دارند.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور موتورسواران را با ۲۶.۲ درصد در رده بعدي كشته هاي سوانح رانندگي شهر تهران برشمرد كه به ترتيب راكبان ۲۴-۱۸ ساله با ۲۴.۲ درصد و ۳۹-۳۰ ساله با ۲۱.۹ درصد و ۵۰ ساله به بالا با ۲۰.۵ درصد بيشترين موارد را تشكيل مي دهند.

شجاعی با اشاره به كاهش ۲۰.۸ درصدي كشته هاي عابرين پياده در سال ۹۲ نسبت به سال پيش از آن و نيز كاهش ۱۵.۸ درصدي كشته هاي موتورسواران طي همين مدت در شهر تهران ابراز اميدواري كرد اين روند كاهشي با سرعت بيشتري طي سال جاري و سالهاي آتي ادامه يابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *