يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

تجليل از برگزيدگان پرسش مهر

سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۳۰
کد مطلب: 391782
۳۰ نفر از معلمان و دانش آموزان برگزیده پرسش مهر رییس جمهور در سال تحصیلی گذشته در مراسمی با حضور وزیر آموزش و پرورش تجلیل شدند.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر؛ زنگ مهر ۹۲ رییس جمهور در پرسش مهر خود از دانش آموزان پرسید: اگر پدر شما رییس جمهور باشد چه اقدامی به او توصیه می کنید تا بتواند اعتدال و میانه روی را در همه ابعاد زندگی بگستراند؟ که بیش از ۸ و نیم میلیون دانش آموز به این پرسش جواب دادند و در نهایت از میان آنان ۳۰ نفر (۱۷ دانش آموز و ۱۳ معلم) انتخاب شدند.

وزیر آموزش و پرورش در این مراسم با قرائت پیام رئیس جمهور به شرکت کنندگان در پرسش مهر گفت: پرسش مهر با هدف جلب مشارکت دانش آموزان و فرهنگیان در حساس کردن فضای فرهنگی جامعه، شناخت حفظ هویت ملی و دینی و زمینه سازی برای تحقق صلح مبتنی بر عدالت و وحدت ملی مطرح شد.

علی اصغر فانی پرسش مهر را نمادی از به کمک طلبیدن اندیشه‌ورزی و نخبگی دانش‌آموزان و تمرین برای گام نهادن در مسیر تفکرات بزرگ عنوان کرد.

وی افزود: برای پرسش مهر بیش از ۲۰ جلسه ستادی درخصوص سیاست گذاری و برنامه ریزی و ۷۴۴ جلسه در مناطق و استان‌ها برای پی گیری برگزار شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش نیز در این مراسم گفت : بیش از سه میلیون دانش آموز ابتدایی، یک میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموز متوسطه اول و سه میلیون و ۸۰۰ هزار دانش آموز متوسطه دوم در طرح پرسش مهر شرکت کردند و به پرسش مهر رئیس جمهور در سال تحصیلی گذشته در حوزه‌های شعر ، داستان ، مقاله ادبی ، نقاشی و هنر های تجسمی پاسخ دادند.

حمید رضا کفاش افزود: شش گروه داوری از استادان برجسته برای بررسی تخصصی آثار راه یافته به مدت چهار هفته کار تخصصی انجام دادند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *