يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۱

تمجید احمدی نژاد از طرح خاتمی

شنبه ۱ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب: 245938
احمدي‌نژاد گفت: حاكمان دوره قاجار و پهلوي به ظاهر بزرگ شدند و قدرت و ثروت و رسانه در اختيار آنها بود، اما نام آنها در تاريخ به ننگ ثبت شد.
به گزارش خبرنگار سياسي «خبرگزاري دانشجو»، محمود احمدي‌نژاد صبح امروز در آيين بازگشايي مدارس سراسر كشور همزمان با آغاز سال تحصيلي جديد در مجتمع آموزشی مرضیه یزدی ضمن تبريك سال جديد تحصيلي به ملت ايران و جامعه فرهنگي كشور گفت: خوشحالم كه در محله قديمي و پرافتخار خزانه بخارايي با مردم خوب، مومن و صميمي، سال تحصيلي جديد را آغاز مي‌كنم.
 
وي با اشاره به اينكه ماه مهر سرشار از شكوه و مهرباني است، افزود: در بين 12 ماه سال كه هر كدام جلوه‌هاي خود را دارند، ماه مهر از زيبايي خاصي برخوردار است.
 
رئيس جمهور با بيان اينكه به گمانم پدران‌مان هوشمندانه اين نام را انتخاب كرده‌ و جشن‌هاي بزرگ ملي در آن برگزار كردند، تصريح كرد: اين انتخاب هوشمندانه است كه آغاز سال تحصيلي را  اول مهرماه قرار دادند؛ زيرا انسان بدون مهر بي‌معناست و دانش و مهر در هم تنيده است؛ انسان‌ها هر چقدر عالم‌تر و داناتر باشند انسان‌تر هستند.

احمدي‌نژاد با تاكيد بر اينكه اميدوارم با همت جامعه فرهنگي و دانش‌آموزان سالي پر از پيروزي و موفقيت‌هاي علمي، فرهنگي و اخلاقي در انتظار جوانان و نوجوانان باشد، تاكيد كرد: امروز سرعت پيشرفت علمي كشور بسيار بالاست و اين نويد را به ملت مي‌دهد كه در آينده نزديك بر قله‌هاي علمي جهان بنشينند و به عنوان مرجع علمي پاسخگوي نيازهاي علمي جهان باشند.

رئيس قوه مجريه با اشاره به سوال مهر امسال گفت: سنت خوبي است كه در روز اول مهر يك سوال مطرح مي‌شود و تمام جامعه فرهنگي براي پاسخ به ابعاد مختلف آن بسيج مي‌شوند.
 
احمدي‌نژاد با بيان اينكه سال‌هاي قبل درباره عدالت، مهرورزي، خدمتگذاري و پيشرفت كشور سوالات متعددي مطرح كرديم، تصريح كرد:  امروز قصد دارم نوع سوال را تغيير دهم.
 
رئيس جمهور ادامه داد: ‌هميشه از نوجوانان و جوانان سوال مي‌كنند كه مي‌خواهيد چه كاره شويد، اين سوال، سوال خوبي است، اما من نمي‌خواهم سوال كنم كه مي‌خواهيد چه كاره شويد؛ سوال من اين است كه مي‌خواهيد چه كار كنيد؟

وي با اشاره به اينكه انسان قبل از آنكه شغل خود را انتخاب كند، بايد بداند كه مي‌خواهد چه كار كند، اضافه كرد: انسان بايد از اين عمر براي همه اهداف و آرزوهاي ابدي خود استفاده كند.

احمدي نژاد خاطرنشان كرد: ‌هر كس بايد ابتدا تصميم بگيرد كه در اين دوره زندگي چه كار مي‌خواهد بكند.

رئيس قوه مجريه با تاكيد بر اينكه انسان‌ها دو نوع زندگي دارند؛ زندگي شخصي و اجتماعي افزود: پيامبران ما شغل‌هاي گوناگون داشتند، همين طور شخصيت‌هاي بزرگ تاريخ، قهرمانان، پهلوانان و كساني كه مسير تاريخ را عوض كردند و آزادي را به جامعه بشري هديه كردند شغل داشتند، اما به واسطه آن شغل و زندگي شخصي جاودانه نشدند.
 
احمدي‌نژاد با بيان اينكه پاسخ چه كار مي‌خواهيد بكنيد به زندگي اجتماعي‌ انسان‌ها بر مي‌گردد تصريح كرد: از ابتداي خلق انسان ميلياردها نفر آمده و رفته‌اند، اما فقط نام برخي مانند حافظ، سعدي، شهريار، ابن‌سينا، رازي و… بر جاي مانده است.

وي با بيان اينكه اين افراد به خاطر نوع نگاه به زندگي اجتماعي توانستند اوج بگيرند، ادامه داد: ‌برخي نوع نگاهشان به اجتماع در جهت سود، رفاه شخصي و پر كردن جيب خودشان بوده است، اما برخي وقتي به جامعه نگاه مي‌كنند زندگي شخصي خود را هم در خدمت اعتلاي جامعه و پيشرفت جامعه قرار مي‌دهند.

رئيس جمهور با اشاره به اينكه برخي براي خودشان زندگي مي‌كنند و برخي براي شادي و رفاه ديگران زندگي مي‌كنند، گفت: كساني باقي مي‌مانند كه براي ديگران زندگي مي‌كنند،‌ هر كس در اين عالم فقط براي خود زندگي كند، بزرگترين زيان‌ديده تاريخ است.

احمدي نژاد با اشاره به اينكه حاكمان دوره قاجار و پهلوي به ظاهر خيلي بزرگ بوده و قدرت و ثروت و رسانه‌ها را در اختيار داشتند، ادامه داد: اينها كساني بوده‌اند كه انسان‌ها يا به خاطر ترس و يا به دليل ناتواني در برابر آنها كرنش مي‌كردند، اما نام آنها در تاريخ به ننگ ثبت شده است.
 
وي در ادامه خاطرنشان كرد: افرادي هم بودند كه شغل مهم و عنوان مهمي نداشتند، اما در تاريخ جاودان ماندند.
 
رئيس جمهور با اشاره به سرداران ما كه شجاعانه ملت را از هجوم دشمنان نجات دادند، افزود: اينها يا يك كشاورز، يا يك مغاز‌ه‌دار، ‌يا يك جوشكار و سبزي‌فروش بودند، اما در يك لحظه تاريخي كشور و تاريخ را نجات دادند و نامشان با افتخار در تاريخ ثبت شد.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه همين حالا در اين جلسه كساني هستند كه نمي‌دانيم شغل‌شان چيست، اما زندگي اجتماعي خود را با زيباترين برنامه انتخاب كرده و خيرين مدرسه‌ساز شده‌اند، گفت:‌ بهترين كار براي پيشرفت علم در يك كشور، مدرسه‌سازي است.

رئيس جمهور با اشاره به سوال مهر امسال گفت: سوال امسال ما اين است كه عزيزان من مي‌خواهيد چه كار كنيد؛ مي‌خواهيد براي جامعه خود، مكتب خود و زندگي جاودانه خود چه كار كنيد.
 
وي با تاكيد بر اينكه چه برنامه‌اي داريد تصريح كرد: آيا مي‌خواهيد جامعه را در خدمت خود قرار دهيد و به زندگي پست، ‌بدون آزادي و رشد فكري بپردازيد، يا مي‌خواهيد در اوج عظمت و در سايه عدالت، توحيد و درخشندگي زندگي كنيد.
 
احمدي نژاد تاكيد كرد: همه انتخاب مي‌كنند و من مطمئن هستم كه فرزندان اين سرزمين كه سرزمين نور، فرهنگ و ايمان است، زندگي متعالي و درخشان را انتخاب خواهند كرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


چه ربطی به خاتمی داشت؟؟؟؟