پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۱۵
۶۹
بازتاب شکست حزب اوباما بر اصلاح طلبان وطنی؛

سایه ترس بر محافل اصلاح‌طلب/ حامیان مذاکره با آمریکا به دست و پا افتادند!

پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب: 389910
در حالیکه روزنامه های اصولگرا شکست دموکرات ها در انتخابات اخیر سنا و کنگره را حاوی فرصت های مهمی برای ایران می دانند، در شماره امروز روزنامه های اصلاح طلب از پیروزی جمهوریخواهان موجی از ناامیدی و ترس را می توان مشاهده کرد.
سایه ترس بر محافل اصلاح‌طلب/ حامیان مذاکره با آمریکا به دست و پا افتادند!
گروه سیاسی جهان نيوز: رسانه های اصلاح طلب امروز ضمن تصویری ترس آلود از پیروزی جمهوریخواهان در انتخابات اخیر آمریکا تلاش کردند فصل جدیدی از القاهای خاص سیاسی را در مذاکرات هسته ای آغاز کنند.

روزنامه اصلاح طلب شرق در گزارشی تحلیلی ضمن مرور برخی مواضع افراط گرایانه حزب جمهوریخواه در قبال ایران نوشت: "اکنون دولت دموکرات آمریکا، بازوی همکار خود در اکثریت کنگره را از دست داد. اگرچه این موضوع شرایط دوسال پایانی دولت اوباما را سخت‌تر از پیش می‌کند اما حتما بر سیاست خارجی آمریکا نیز تاثیر‌گذار خواهد بود، به‌ویژه موضوع مذاکره هسته‌ای ایران که طرفین در حال مذاکره برای دستیابی به توافق نهایی هستند.
اگرچه دولت اوباما و جان کری، وزیر خارجه‌ کابینه‌اش در جریان مذاکرات به‌دنبال دستیابی به توافقی هستند که نیاز به تصویب در کنگره نداشته ‌باشد اما طرف ایرانی به‌دنبال دستیابی به توافقی است که به‌دنبال آن هیچ تحریم جدیدی علیه ایران تصویب نشود؛ اتفاقی که به نظر می‌رسد با افتادن کنترل مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمریکا به دست جمهوریخواهان سخت‌تر محقق شود یا اینکه به بهانه‌های مختلف تحریم جدیدی علیه تهران تصویب شود."

روزنامه آرمان که به روزنامه خانوادگی هاشمی رفسنجانی نیز معروف است، در گزارشی در این باره به این نکته اشاره کرد که پیروزی جمهوریخواهان در سنا می تواند مذاکرات هسته ای را به بن بست برساند.

یکی از فعالین سیاسی نیز در روزنامه اصلاح طلب اعتماد نوشت: پاسخ به اين سوال كه آيا اين انتخابات بر مذاكرات هسته‌يي تاثيرگذار خواهد بود يا خير؟ يك پاسخ بيشتر ندارد و آن، آري است. كنگره و سنا ارگان‌هاي قانونگذاري ايالات متحده امريكا، نهادهايي تاثيرگذار در ساختار تصميم‌سازان اين كشور هستند. تا قبل از انتخابات اخير، دموكرات‌ها در سنا و جمهوريخواهان در كنگره اكثريت(هر چند ضعيف) را در دست داشتند. اوباما با اختياراتي كه منبعث از قانون اساسي اين كشور است، توانسته بود كنگره را كه منتقد سياست‌هاي او در بسياري از زمينه‌هاي داخلي و همچنين رويكرد وي در قبال ايران بود مديريت كرده و با اكثريت نسبي در سنا آن را پيش برد اما با توجه به تحولات اخير و با در نظر گرفتن افزايش قدرت تندروهاي مخالف توافق هسته‌يي در داخل امريكا و همچنين سايه سنگين لابي صهيونيستي بر كنگره كه با صريح‌ترين لحن ممكن مخالف توافق با ايران در مذاكرات هسته‌يي است اكنون مخالفت با رويكردهاي اوباما با قدرت و توان بيشتري از سوي كنگره و سنا پيگيري خواهد شد.

اما در حالیکه روزنامه های اصلاح طلب از پیروزی جمهوریخواهان دچار ناامیدی شده و خود را به استفاده اوباما از قدرت وتو برای تحقق توافق نهایی هسته ای دلداری می دهند، روزنامه های اصولگرا شکست حزب اوباما در انتخابات را حاوی فرصت های خوبی برای ایران می دانند.

در همین راستا روزنامه وطن امروز در سرمقاله خود با عنوان " فرصت تاریخی برای دولت روحانی" به فرصت های شکست دموکرات ها در انتخابات سنا برای تیم مذاکره کننده اشاره کرده است.

در این سرمقاله به قلم سید عابدین نورالدینی با اشاره به این نکته که اوباما برای تصحیح وجهه و جایگاه خود در افکار عمومی و همچنین مهار جمهوریخواهان به توافق هسته ای با ایران نیازمند می باشد، آمده است: " انتخابات اخیر در آمریکا، برخلاف دیدگاه رایج، یک شانس ویژه برای دولت روحانی است. نیاز دموکرات‌ها و اوباما به توافق جامع هسته‌ای با ایران امروز از هر زمان دیگری آشکارتر شده است. مذاکرات آتی هسته‌ای در مسقط می‌تواند صحنه امتیازگیری ایران از آمریکایی‌ها باشد.

مهم‌ترین محور مذاکره همانند گذشته، لغو تحریم‌‌ها است. هدف مذاکره هسته‌ای دولت روحانی با آمریکا نیز همین موضوع بوده است. اکنون با افزایش قدرت جمهوریخواهان در کنگره، دیگر شرایط مذاکرات درباره لغو تحریم‌ها کاملا عوض شده است. اگر تا دیروز حسن روحانی معتقد بود می‌تواند به قول اوباما هم اعتماد کند اما امروز دیگر قول اوباما اعتبار ندارد. گزینه «تعلیق تحریم‌ها» دیگر فاقد اعتبار است، چراکه اوباما هیچ تضمینی برای لغو تحریم‌ها توسط کنگره نمی‌تواند ارائه کند. حواله لغو تحریم‌ها به تصمیم کنگره پس از یک دوره راستی‌آزمایی از تعهدات ایران، یک اقدام غیرمنطقی و نافی منافع ملت است. توافق هسته‌ای بدون لغو تحریم‌ها، راهبرد اوباما در مذاکرات آتی است. اکنون لغو تحریم‌ها در دستان «مخالفان اوباما» است. کدام عقل سلیم اکنون «قول اوباما» را می‌پذیرد؟ نیاز دموکرات‌ها و اوباما به توافق جامع هسته‌ای با ایران، باید تبدیل به امتیاز شده و به ایران ارائه شود. آنچه ایران باید در شرایط فعلی دنبال کند، گرفتن امتیاز مهم، غیرمشروط و صریح «لغو تحریم‌ها» است. در شرایط فعلی هر توافقی که لغو تحریم‌ها در آن مشروط یا به زمان دیگری موکول شود؛ کلاه گشادی است که بر سر دولت ایران رفته است، آن هم در شرایطی که با توجه به نیاز اوباما، ایران می‌تواند در مذاکرات دست برتر را داشته باشد.

نگاه واقع‌بینانه می‌گوید، انتخابات اخیر آمریکا به مثابه یک شانس برای تیم مذاکره‌کننده روحانی است. اگر جواد ظریف تا دیروز عاجزانه خواستار توجه دولت اوباما بود تا دوستان او انتخابات مجلس دهم در ایران را نبازند؛ اکنون باید تغییر رویه داده، شکست دموکرات‌ها در انتخابات اخیر را گوشزد کرده و نسبت به تداوم همین رویه به آنها هشدار دهد. اکنون شکست مذاکرات بیش از آنکه برای روحانی سنگین تمام شود؛ می‌تواند اوباما را زمینگیر کند. چه زمانی بهتر از اکنون برای آنکه توافق جامع با امتیاز «لغو تحریم‌ها»صورت گیرد؟! باراک اوباما اکنون پایین‌ترین نمودار از محبوبیت خود را در آمریکا مشاهده می‌کند. اعتبار اوباما به صورت جدی در مخاطره است و اصطلاحا زمان حساب‌کشی از او آغاز شده است. او اکنون یک رئیس‌جمهور ضعیف است. این برای هر کشوری یک شانس بزرگ است که با یک رئیس‌جمهور ضعیف پشت میز مذاکره بنشیند.

اینکه دولت ایران تا چه اندازه می‌تواند از این رئیس‌جمهور ضعیف امتیاز بگیرد؛ مرتبه هنر دیپلماسی این دولت را نشان می‌دهد. حقیقتا در شرایط فعلی، خطای محاسباتی دیگر قابل اغماض نیست. اظهارات سبک و نسنجیده درباره قدرت اقتصادی و نظامی ایران آیا نتیجه‌ای جز توافق ضعیف ژنو و نقض مکرر توافق و بیشتر شدن تحریم‌ها داشت؟ آنچه ظریف از آن می‌ترسید و در شورای روابط خارجی آمریکا آن را بر زبان آورد؛ اکنون بر سر اوباما آمده است! آیا دولت از این فرصت مغتنم برای ملت ایران استفاده خواهد کرد؟"
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اما چشم امیدی به جماعت ترسو نیس!
محسن از جهرم فارس
در حادثه کربلا
با سه نوع شخصیت روبرو می شویم :

اول امام حسین (ع) :
زیر بار ظلم نمی رود
تا آخر می ایستد
خودش و فرزندانش کشته می شوند
از آب می گذرد از آبرو در پیشگاه خدای متعال نه
به چیزی که خدا نمی خواهد تن نمی دهد
و هزینه انتخابش را می دهد ...

دوم : یزید ( لعنة الله علیه )
همه را تسلیم می خواهد
مخالف را تحمل نمی کند
نوه پیغمبر را سر می برد
بزرگترین ظلم و جنایت را مرتکب می شود
و به چیزی که می خواهد می رسد ...

سوم : عمرسعد ( لعنة الله علیه )
به روایت تاریخ تا روز 8 محرم در تردید است
هم خدا را می خواهد هم خرما
هم دنیا را می خواهد هم آخرت
هم می خواهد حسین را راضی کند هم یزید را
هم امارات کوفه را می خواهد هم احترام مردم را
نه حاضر است از قدرت بگذرد نه از خوشنامی
هم آب می خواهد هم آبرو
دست آخر اما عمرسعد تنها کسی است که به هیچ کدام از خواسته های خود نمی رسد ...
نه سهمی از قدرت می برد نه از خوشنامی !!!

راستش ما آدمهای معمولی نه جرات و امکان و اراده حسین شدن را داریم نه قدرت و ابزار و تمایل به یزید شدن را

اما
در درون همه ما یک عمرسعد هست !!!
شاید بیش از همه باید از عمر شدن ترسید !!!

خدایا ما را آنی به خود وامگذار
و ما را حسینی بمیران ...

آمین یا رب العالمین
خوشم میاد شما اصلا نگران مردم نیستید .افرین . اصلا هم دیگران براتون مهم نیستند . همین طوری 8 سال هم مملکت را اداره کردید که شب و روز همچیز باهم فرق داشت امروز تخم مرغ 330 فردا 380 .مهم نیست .اره
حسین
مطمن باشید مردم اصولگراها رو دوست ندارن..
Iran, Islamic Republic of
از طرف خودت حرف بزن اتفاقا ما مردم اصولگرا ها رو هم خیلی دوست داریم ...
روحانی، ظریف و عراقچی: تا تحریمها برداشته نشود هیچ توافقی وجود نخواهد داشت درعین حال نویسنده مقاله چرا از این تعبیرات:...
يك ايراني93
...خوش حاليد كه شايد مذاكرات به بن بست برسد...
یک شیعه
من سه سئوال می پرسم..۱-امام حسین چرا شهید شد؟۲- مردم ایران چرا انقلاب کردند؟۳-چرا داریم با آمریکا مذاکره میکنیم؟
خب خودتون حتما جوابش رو دارید،این جواب ها را پیش هم بذاریدو ببینید مذاکره با شیطان(تاکید میکنم شخص شیطان،،اگه چیزی از فراماسونری بدونید متوجه منظور من می شوید) درست است ؟آیا مذاکره با آمریکا خط امام حسین و خط انقلاب هست؟دیگه خودتون میدونید کدوم بهتره،نتیجه دهی مذاکره بهتره یا عدم نتیجه دهی آن؟
سلام بنده بعنوان یک ایرانی بیسوادهم نگرانم/یادتان رفته زمان جرج بوش .چه شد؟بوش به ملت ایران توهین وخیانت کرد.شماهاخوشحالید که تندروهای آمریکا هی تحریمهای ظالمانه برعلیه ایران وضع کنند؟
بله مردم نگران شدند که نکند دو باره هر روز صبح که بیدار میشوند قیمتها دو یا سه برابر شده باشد.....
حلاج
عملکردی که ما از دولتمردانمان در این یک سال درعرصه سیاست خارجی دیدیم هیچ روزنه امیدی برای رسیدن به حقوق حقه این ملت باقی نگذاشته آیا ازکسانی که توافق خفت بار ژنو را تسلیم قدرت های بزرگ در برابرملت ایران میدانند می توان انتظار داشت که اغتنام فرصت کنند و در بزنگاه های حساس از قداره بندان عالم امتیاز بگیرند دوستان امتیاز بیجا به دشمن ندهند امتیاز گرفتن پیشکش
نه آنها دست پاچه شوند و نه شما ذوق زده
در آمريكا حزب ها تنها براي نمايش هستند و تصميم گيري در جاي ديگري انجام مي شود. در كانونهاي ثروت
علی اصغر
اصلاح طلبان دلواپس شدند اونم دلواپس اتنخابات آمریکایی ها
شهاب
اصلاح طلب نــــــــــــــه!!!!!!!!!!
همون دوم خردادی بهتره براشون!!!!!!
زین پس بنویسید دوم خردادی!!!
نادر
خدا میداند باز چه خوابی برای این ملت دیده اند ولی کور خوندن ما سیدعلی خامنه ای رو داریم وخدا باماست کسانی هم که عمله آماتورظلمه اند به امیدخدا رسوا ومفتضح خواهند شد وا از این همه خیانت طرفی نخواهند بست
علی
درعوض من از طرف همه طرفتداران روحانی میگم حتی اگر مذاکرات شکست هم بخورد چیزی از ارزشهای این رئیس جمهور ملت ایران کم نمیشود بازهم روحانی مچکریم

...
علی
...
حواست کجاست؟
نويد
روحاني اومد گره از كار مردم باز كنه،خدام گره از كاراي روحاني باز كنه ايشالله
چراغعلی
یعنی وزرایی که خودشون کلان سرمایه دار هستندوسنشون طوریه است که قادر به بستن بند گفششون هم نیستند میتونندگره ای ار کار مردم بازکنند؟
علی
من نمی دونم چرا ملت ایران این جوری شدند،هر وقت اطلاح طلب ها میان سر کار اصولگراها از کار خوبشون ایراد میگیرند هر وقت هم اصولگرا ها میان سر کار اصلاح طلب ها از کار خوبشون ایراد میگیرند،،نمونه اش منوریل(قطار هوایی)قم، از اون وقتی که روحانی اومد تو قم پر شد اصلا منوریل تو قم کار احمقانه ای است و زمین قم طوریه که نمیشه توش منوریل زد، وای اگه این کار رو اقای روحانی میکرد یعنی میتونم قسم بخورم تو قم میومدن میگفتم که
علی آقا ! اگه این پیام شما جا بیافته روحانی جماعت فکرمیکنه کاراش درست بوده و اونوقته که بیشتر گندبزنه !!!
ما که منظورت رو نفهمیدیم، منفی دادیم!!!
لطفا با واقع بینی چند مورد از توفیقات جناب روحانی رو نام ببرید تا ما هم خدای نکرده نادانسته از دنیا نرویم...

رییس جمهورتون کدوم ارزش قابل ارزیابی رو داره؟
ادب و متانت؟!
احترام به مخالف؟
توفیقات اقتصادی واقعی و نه باد عدم تزریق پول در صنعت؟
پایبدی به ارزشهای اسلامی؟!
شدید بودن با دشمنان و نرم بودن با دوستان!!!!!

واقعا شماها دلتون رو به چه چیزی در این مرد خوش کردید؟
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
سوپر دولوكس و متكبره از راه رفتنش معلومه !!!!
جوابتو دادم که نادانسته از دنیا نری ولی جهان نیوز منتشر نکرد شاید هم تمایل داره نادانسته بری
قمر تاج خانوم
ننه من دل را به کلید خوش کردم خدا را چه دیدی یک وقت دیدی بخاری ازش بلندشد
شما ارزش کار ایشون رو بیان بفرمائید تا ما شخصا هر جا نشستیم بگیم احسنت که این کار رو در مذاکرات کرد! الان در سیاست خارجی باید به چه بنازیم؟!...
کریم شیره ای
باید به این بناژی که حان کری با ژریف دشت داد و روحانی به اوباما ژنگ زد و اونم جواب داد به اینا میتونی بناژی تاژه شنیدم جان کری دو تا شبحانه کاری هم به ژریف داده واشش نیمرو درشت کرده بوده
توافق نشه پس چی بشه؟!!
شماهایی که حقوق ثابت کار ثابت دارید از من بی کاری که همیشه جلوی زن و بچه ام سرم پایینه چه خبر دارید.
تورو به ناموستون اینقدر برای جیب ملت کیسه ندوزین.توافق نشه که شماها بتونید با درصد و سود بیشتر مایحتاج مردم وارد کنید هر ماه یکیتون بشید بابک زنجانی.8 سال هر کاری خواستید کردید.به قرآن علاقه به تفکرات شماها نداریم.شما حتی جرات نداری نظر منو بزارین
هیهات مناالذله . مرگ بر آمریکا . مرگ بر اسرائیل.

حتی اگر بمیریم ( از گرسنگی از تشنگی از و از و...... ) ذلت نمی پذیریم.
جهان جان تو که کامنتای منو چاپ نمی کنی. بالا غیرتاً این یکیو چاپ کن:
هیهات منا الذله ، قربون امام حسین برم. منم میگم هیهات منا الذله. اما ذلت را تعریف کن. وقتی بیکاری ، فقر ، فلاکت از یک طرف عده ای را به فروش کلیه رسانده...
بله، یاد ب.ز افتادم که می گفت...
مسیر تنش زدایی با امریکا ؛ با نامه های احمدی نژاد ( از جمله نامه تبریک به اوباما در سال 87 ) ... اغاز شده بود و...
Iran, Islamic Republic of
نوشته بودم نامه های احمدی نژاد و مذاکره دوجانبه جلیلی و برنز ؛ چرا جلیلی و برنز را حذف کردی ؟ خبرش از تلویزیون هم پخش شده بود و چیز پنهانی نبود .
احسنت حال خیلیارو با این پیامت گرفتی
تا زمانی که برخی از ملت قدرت تفکر نداشته باشند و بشن آلت دست امثال مسولین...
علیرضا
اینها که منفی زدن به چی فکر می کنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ایرانی
... جای دیگران که نمی تونی تصمیم بگیری. ...
کاکو شیرازیتونم
Iran, Islamic Republic of
اگه اینقدر گشنه ای چرا از شکم زن و بچه ات زدی نشستی خرج اینتر نت می کنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وقتتو بگذاری سر چارراه آدامس بفروشی بیشتر کاسبی یا شاید از جایی بهت می رسه ازین کامنت ها بگذاری ناقلا مشکوکیا!
خوش به حالت که بیکاری ولی اینتذنت داری!
من که ندارم!!!!!!!
ما اگر از گرسنگی بمیـــــــــــــــــــــــــریم هم سر سازش با مستکبــــــــــــــــــــــــــران عالم نداریم...
یعنی اینا رو میکنی بهونه عزت و شرف فروشی؟
که از فروش عزت و شرفش به پول رسیده که شما در جهت تطهیرش انجامش دنبال حجت شرعی میگردی؟
سوفیا لوره
یعنی منتظر نشسته این که توافق بشه بعد پول بیارن درخونه ا ت بزاری جلوی زن بچه ؟
Romania
سلام برادر عزیز
واقعا برای طرز فکرت متاسفم که فکر میکنی کارو روزیت تو توافق با آمریکاست همین تفکرات کفر آمیزه که باعث صلب روزیت میشه نه آمریکا به قرآن قسم میخوری اما به خودت زحمت نمیدی ببینی تو همون قرآن گفته روزی دهنده خداست نه آمریکا
اینم مطمئن باش حتی اگه رابطه ای با این ملعونین برقرار باشه که به حق همین ماه هیچ وقت برقرار نشه بازم نفعش به یه عده خاص میرسه نه من و شما
انشاالله خدا هممونو به راه راست هدایت کنه
راست ميگي بيچاره اصلا حاتيها هميشه مظلومن همين وزيراي روحاني رو ببين هيچكدوم بيشتر از 1000 ميليارد پول ندارن فقط به بعضياشون يه هزار ميلياردي ارث رسيده.
حتما بنزين زير يورو 2 رو هم جهان نيوز وارد كرده، آره؟
سعید
برادر شما با همان توافقنامه ژنو فعلا تا مدتی ما یحتاجتون رو تامین کنید ان شاء الله برای مابقی عمرتان هم به همین ترتیبی که با این توافقنامه یک ساله کاراتون جفت و جور شد و براتون گشایش فوق العاده ای حاصل شد تا پایان عمر شریف هم با توافق نامه نهایی تامین خواهد شد،
فقط دو تا نکته پایانی اینکه :
1-خفت همه مردمان آینده برای امثال کسانی که برای لقمه پا روی خون شهدا می گذارند ، برای اونهایی که جلوی زن و بچه شون شرمنده میشن اما جلو 200هزار شهید و چند ده هزار جانباز و شیمیایی و مفقود و اسیر و یتیم هاشان نه! برای اینکه خوب مفهوم بشه خفتش از چه نوعی است به لعن های زیارت عاشورا مراجعه بفرمائید و فحش هایی که امثال خوارج بخاطر صفین می خورن و یا فحش هایی که اهل کوفه بخاطر یاری نکردن علی میخورند
2-از الان برای جواب دادن توی قبر و قیامتتون هم یه دلیل درست درمون جور کنید چون ما هر چی دین رو بالا و پائین می کنیم جائیش نمی بینیم که گفته باشه با کفار و مستکبرین دوستی کنید تا براتون فرجی حاصل شه !
روحانی مچکریم
آشنا
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز فکر میکنی توافق بشه جیب تو پر پول میشه؟اگر وعده صد روزه رییس جمهور محقق شده توافق هم محقق میشود.ضمنا دل خوش به توافق نباشید که با این رویه تیم مذاکره کننده ما قطعا فقط غربی ها سود میبرند و چیزی برای مانخواهد شد پس اینقدر حرص نخور.
حاشا و کلا اگه با توافق با این شیاطین وضعمون درست میشه واقعا دلم میسوزه واسه این طرز فکر آخه این شیطان بزرگ خیرش به کدوم کشور اسلامی رسیده که ما دومیش باشیم متاسفم که بی عرضگی خودمونو بندازیم گردن تحریم ها از بالاترین سطح مدیریتی تا خود من
یک دانشجو
قطعا کوچکترین وظیفه ی دولت عمل کردن به وعده ی توافق است که هزار بار قولش را در انتخابات و بعد از ان داده است.
وعده ای که برای ان تاسیسات هسته ای ما تعطیل شد ...
چهره ی جانورهای خونخوار آمریکایی و انگلیسی صهیونیست بزک شد ...
عزت کشور با گفتگو با اوباما ... با نشست و برخواست با نخست وزیر انگلیس بعد از 36 سال .... با جواب ندادن به توهین های این ظالم ها .... پایمال شد....
اگه بعد از این همه ، دولت به یک توافق نرسه که در اون حقوق مسلم ما در اون به رسمیت شناخته شده باشه و مسئله برای همیشه ختم نشده باشه نرسه ، دولت چی می خواهد جواب بده.
این خواست تمام مردم است که بعد از این همه امتیاز به آمریکا و انگلیس و 5+1 مسئله حل بشه ، تمام تحریم ها برداشته بشه و انرژی هسته ای هم به طور کامل داشته باشیم
عزیز من سلام
تو مطمئنی ما که امیدی به توافق نداریم جیبمون پره!!!!
در ضمن گیریم که من مایه دارم، مطمئنی اگه توافق بشه جیبت پر پول میشه
یه کم تو تاریخ دور بزن تا متوجه بشی اگه با یه زورگوی ظالم توافق کنی هم دنیات به باده هم آخرتت
امیدوارم همه مردم توی آرامش زندگی کنند
Serbia
ما هم از همه .. واداده ها و بردگان حلقه به گوش کدخدا و یهود متنفریم ...
افسون
هرچی سر ما بیاد از دست این احزابه این اصلاح طلبا و اصول گرایان فقط به فکر منافع خودشون و تخریب حزب مقابل اند ،هیچ به فکر مردم نیستند.
متاسفانه باید بگویم تحلیل ضعیفی بود...اوباما اگر تحت فشار جمهوری خواهان است،اگر تحت فشار ایران هم قرار بگیرد امتیاز نخواهد داد چراکه شرایط خودش رو در برابر جمهوری خواهان وخیم تر خواهد کرد... شکست مذاکرات به نفع اصولگرایان نیست که از آن خوشحال باشند !ممکن است در نهایت در انتخابات با دوپینگ پیروز شوند اما وارث شرایط پرخطرتری خواهند بود!
...
نکنه طرفدار جمهوری خواهایی!!!!!!!!!!1
ولی کاسبان تحریم در ایران خوشحال شدند
مسلم
...می گفتن بر اساس یک وظیفه دینی دنیا رو از کفر و بی عدالتی نجات دادیم
ایرانی
خواهشاً کل مطلب من رو بدون سانسور منتشر کنید. اوباما بیشتر از حمایت ایران و گرفتن آبرو از حل مسئله ایران به حمایت لابی صهیونیست برای بقای دموکرات ها نیاز دارد. گرفتن کنگره و سنا توسط جمهوری خواهان این نکته را به اوباما می ساند که می بایست طبق خواسته لابی صهیونیست گام بردارد و تا حالا اوباما این پیام را درک کرده است. شما اصول گرایان نیز خوب این را می دانید چون سیاست مداران ناشی ای نیستید و اگر این پیشنهاد را در این وضعیت می دهید ییعنی این که می خواهید که این مذاکره به کل شکست بخورد چون مطمئن هستید که اوباما نمی تواند این پیشنهاد را قبول کند در شرایط فعلی آمریکا. بنده ازلحاظ سیاسی نمی دانم چه کاری بهتر است و ترجیح می دهم به هر تصمیمی که دولتمردان و سیاستمداران کشورمان اتخاذ کردند احترام بگذارم و آن را بهترین تصمیم سیاسی در شرایط فعلی و متناسب با منافع ملی کشور در نظر بگیرم. در ضمن من نه اصول گرا هستم و نه از اصلاح طلبان منفعل ایران خوشم می آید.
مهدیار آستانی
لا إله إلا الله
نیست خدایی به جز خداوند یگانه
برخی آمریکا را در جایگاه خدایی می بینند
سعیده
هیات من الذله. ../به خدا ملت تا آخرین قطره ی خون و با بند بند وجود بر راه مانده اند ...اگر حضرات سیاست خارجه با حیثیت و غرور و عزت اونها بازی نکنند...
شما چرا با افراطیون آمریکا همدم هستید؟
Romania
چقدر خوشحال شدید شما کاسبین فتنه هستید از اینکه این مذکرات شکست بخورد چقدر دعا کردید
حسین باقری از قم
این همه تو این دولت به امریکاییها باج داده شد واین همه از طرف این کثافتها توهین وتحقیر شدیم !الان چی دادن این امریکایی های کثیف
.تازه تحریمها هم اضافه شده که کم نشده.امریکا هر جا رفته هویت اون ملت لجن مال شده و حیثیت داشتشون به باد رفته.حالا بعضیا تو دهکده جهانی به این اشغالا احترام بزارن بهشون بگن کد خدا.ببینیم شکم زن وبچه بعضیا سیر میشه یا نه .
و من الله توفیق
آقای محترمی که مشکل داری الهی گرفتاری هات برطرف بشه و هیچ وقت شرمنده نباشی الهی که جیبت پرپول بشه ولی ما هم اوضاع خوبی نداریم نه کار ثابت نه سرمایه نه ارثی بهمون رسیده . قرض و قسط وام و .... رو به این بی پولی اضافه کن اما خداییش آیا با روی کار آمدن دولت اصلاح طلبان مشکلی حل شد ؟ هنوز مذاکره تموم نشده باشه انشالله یه مذاکره آبرومند هم می کنیم بعدش ببینیم وضع من و شما و امثال ماها خوب میشه . به خدا که این امریکا در هیچ شرایطی نمی ذاره آب خوش از گلوی ما پایین بره حالا ببین کی گفتم . چشم امیدت به خدا باشه نه این جنایتکارهای بی وجدان آمریکایی
Saeed
...د ذخيره ارزي را از دلار بكنيد يورو تا به آمريكا جهان خوار ضربه بزنيم
بعد داستان مشكل اقتصادي يونان پيش آمد و اقتصاد اروپا متزلزل شد
ي...
United States
...بعید است که به هیچ نتیجه ای نرسد .
Serbia
جمهوریخواهان به سبکسری و خشونت و حماقت معروفند...
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
يعني همه شون مثل جان بولتون كله پوكند ؟؟؟