يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۱
۴
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور:

سهمیه اصلاح‌طلب‌ها نیستم/ مجلس مانند دولت تدبیر کند

دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب: 388196
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: به هیچ‌وجه این سخن که سهمیه اصلاح‌طلب‌ها در دولت هستم صحت ندارد.
سهمیه اصلاح‌طلب‌ها نیستم/ مجلس مانند دولت تدبیر کند
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام مجید انصاری معاونت پارلمانی ریاست‌جمهوری ضمن بازدید از خبرگزاری فارس به سوالات خبرنگاران پاسخ داد که مهمترین محورهای این گفت‌وگو به شرح زیر است:

*دولت یازدهم جایگاه قانونی مجلس را کاملاً می‌شناسد.

*رئیس‌جمهور از ابتدا شعارش را قانونگرایی و تکیه بر قانون گذاشت و قانون‌گرایی اقتضا می‌کند که روابط قوا بر مدار قانون مستقر و تعامل حداکثری را داشته باشد.

*مجمع روحانیون مبارز با سایر گروه‌های اصلاح‌طلب تصمیم جدی‌شان این بود که با وحدت نظر در انتخابات ریاست جمهوری ورود پیدا کنند.

*بعد از مسائلی که در انتخابات پیش آمد نسبت به آقای هاشمی و عارف با تبعیت از همین خرد جمعی و مصلحت‌اندیشی همراهی کردند در واقع اتفاق‌نظر ایجاد شد تا از جناب آقای روحانی حمایت کنند.

*روحانی دارای ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها و تجربیات ارزشمند و در عین حال دارای خاستگاهی انقلابی به عنوان شاگرد مکتب سیاسی امام(ره) همراه نظام و امام(ره) است.

*ما نه در دوران انتخابات و نه بعد از آن هیچ‌گاه دنبال سهم‌خواهی نبودیم.

*آقای روحانی را به عنوان شخصیت مستقل و فراجناحی می‌شناسیم و دولتشان هم دولت فراجناحی با شعار اعتدال است.

* خوشحال هستم از اینکه حماسه سیاسی که مقام معظم رهبری فرموده بود به نحو احسن برگزار شد

*توفیق دولت توفیق نظام، خط امام و رهبری است و مهم‌تر از همه توفیق مردمی است که با نشاط و امید به صحنه آمدند.

*هر جایی که دولت نیازی به کمک داشته باشد و یا احساس کنیم که می‌توانیم کمک به دولت کنیم حتماً کمک خواهیم کرد.

*جایی هم اگر انتقاد سازنده‌ای وجود داشته باشد حتما انجام می‌دهیم در مجموع ما خودمان را متعهد می‌دانیم که از منتخب مردم و امید مردم حمایت کنیم.

*به هیچ‌وجه این سخن که سهمیه اصلاح‌طلب‌ها در دولت هستم صحت ندارد.

*دولت شرکت سهامی نیست و جناب آقای روحانی بر اساس عهدی که با مردم داشتند برای تشکیل دولتی توانا و فراجناحی و بر پایه شایسته‌سالاری همکاران خود را انتخاب کرده‌اند.

*یک استیضاح روابط دو قوه را تخریب نمی‌کند.

*همه تلاشمان بر این است که هر روز روابط دولت و مجلس بهتر شود چرا که همکاری و همراهی دولت مجلس با یکدیگر به نفع کشور و خواسته مردم است.

*مردم انتظار دارند دولت و مجلس در کنار هم باشند.

*دولت در حوزه‌های مختلف به خصوص در امور اقتصادی و بودجه‌ای با موانع عظیمی مواجه بود و واقعا روز اول که آقای روحانی به این میدان قدم گذاشت در ذهن خودم می‌گفتم به یک فداکاری و ریسک بزرگ است و کار را بسیار بسیار دشوار می‌دیدم.

*سال ۹۲ تخصیص اعتبارات عمرانی را از ۱۳ هزار میلیارد تومان سال ۹۱ به ۲۳ هزار میلیارد تومان در سال ۹۲ افزایش داد.

*دولت در یک ساله گذشته در عرصه اقتصاد علی رغم وجود تحریم‌ها و موانع دیگر تورم ۴۴ درصدی را به ۲۳ درصد کاهش داد و حرکت به سمت خروج از رکورد را آغاز کرده این موفقیت بزرگی است.

*من فکر می‌کنم در عرصه اجتماعی و سیاسی هم نشاط و آرامش و امنیتی که امروز در کشور حاکم است بسیار ارزشمند است،

*در عرصه سیاست خارجی جایگاه ایران ارتقا پیدا کرده است.

*اثرگذاری ایران در منطقه ازجمله عراق، سوریه و لبنان بسیار کارساز است و موضعگیری به حق و شجاعانه و در عین حال مدبرانه رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل در این امر تاثیر داشت.

*عملکرد یکساله گذشته دولت حائز اهمیت است تاکید رئیس جمهور بر قانون و رعایت سیاست‌های کلی نظام و حرمت نهادن به عالی ترین مقام معنوی و رسمی کشور یعنی رهبری بوده است.

*من نمره مطلوب و خوبی را به دولت می‌دهم ولی با اذعان به اینکه موانع زیاد و اشکالات و انتقاداتی هم هست انشالله به لطف خداوند و حمایت مردم و هدایت رهبری معظم انقلاب و نقد سازنده و همکاری رسانه‌های کشور این حرکت هر روز با نقص کمتر و با سرعت بهتر و مطمئن‌تر و بیشتر به سمت جلو حرکت می‌کند.

*در ادوار گذشته جلسه‌های منظم مجامع استانی با رئیس جمهور بوده باشد در حالی که تا به حال ۲۳ مجمع استانی با آقای رئیس جمهور جلسه داشتند.

*من براساس تجربه ۴ دوره‌ای که در مجلس بودم عرض می‌کنم این سطح از ارتباط و با این حجم از تعامل بین دولت و مجلس کم سابقه است البته معنای آن نبود نقص در کار نیست.

*آسیب‌شناسی جریانات سیاسی کشور چه اصلاح‌طلب چه اصولگرا بعد از انقلاب نشان می‌دهد که هر‌گاه درون این جریانات سیاسی تندرویی و افراطی انجام شده ابتدا به خود آن جریان آسیب زده طبعا آسیب‌هایی هم به کشور داشته است.

*بذر شیطانی تفرقه و افراط میوه تلخ داعش را به ارمغان آورده است

*امروز افراد تندرو و افراطی عمله بی‌مزد و مواجب آمریکا و اسرائیل شده‌اند

*تا قبل از تعطیلات تابستان حدود ۹۳۰ سوال از سوی نمایندگان به هیأت رئیسه داده شده است.

*بسیار از سوالات با شاخص قانون اساسی از وظایف وزرا نیست اما وزرا برای پاسخ‌گویی در مجلس حضور می‌یابند.

*همین‌طور که دولت با سعه صدر تلاش می‌کند که روابط با پافشاری به مرزهای خشک قانونی به اصطکاک نینجامد در طرف مقابل هم مجلس و هیأت رئیسه مجلس می‌تواند تدبیر کند که کار قوا پیش برود و مجلس و دولت متهم به ناکارآمدی و حاشیه‌پردازی نشوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


گروهبان کرسنت
Iran, Islamic Republic of
دم خروس را باور کنیم یا ...هیچوقت اون صحنه ای که در جمع فتنه گران 88 یکی از فتنه گران ازت می پرسه اقای خاتمی کجاست وبا دست اشاره می کنی امده بالاتر تشریف داره یادت رفته؟
United States
بین اصلاح طلب ها از این آقای انصاری نسبتا خوشم میاد
امیر
آقای انصاری شما نباید بگویی که دولت موفق بوده این را اگر جرات دارید در برنامه مناظره روز جمعه به نظر سنجی بگذارید مبینید که موفق بود یاخیر
ميناب
Iran, Islamic Republic of
در عرصه سیاست خارجی جایگاه ایران ارتقا پیدا کرده است. اره و به همين جهت است که نماينده ايران در سازمان ملل راه نمي دهند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟