دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۲

ارسال فایل صوتی خلیلی به دادگستری

چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۸
کد مطلب: 374962
سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایت‎های انتخاباتی با اشاره به کارشکنی سازمان ملل در بررسی فایل صوتی منتسب به امرخیل از آمادگی این کمیسیون برای نظارت بر اجرای دستورالعمل ابطال آرا خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «نادر محسنی» سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایت‎های انتخاباتی افغانستان امروز (چهارشنبه) در یک نشست خبری در کابل، اعلام کرد: این کمیسیون آماده نظارت بر اجرای دستورالعمل ابطال آرا است.

محسنی افزود: روز گذشته دستورالعمل ابطال آرا با توافق کاندیداها، تأیید سازمان ملل متحد و تصویب کمیسیون مستقل انتخابات این کشور به کمیسیون شکایات رسیده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در صورت درج شکایت از روند ابطال آرا در کمیسیون رسیدگی به شکایت‎های انتخاباتی، این کمیسیون مسئول است تا بر اساس این دستورالعمل به آن رسیدگی کند.

سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایت‎های انتخاباتی افغانستان تأکید کرد: ۲ تیم انتخاباتی باید ظرف ۲۴ ساعت شکایت خود را درج کنند و پس از آن این کمیسیون متعهد است طی ۴۸ ساعت پس از درج این شکایت‎ها به آنها رسیدگی کرده و نتیجه را ابلاغ کند.

**سازمان ملل در خصوص بررسی صدای «امرخیل» همکاری نکرد

نادر محسنی در ادامه این نشست خبری اعلام کرد: این کمیسیون به جعلی یا واقعی بودن فایل صوتی منتسب به «ضیاالحق امرخیل» رئیس پیشین دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات این کشور رسیدگی خواهد کرد اما سازمان ملل در این خصوص با این کمیسیون همکاری نکرده است.

این مقام افغان تأکید کرد: از سازمان ملل در این مورد درخواست همکاری کردیم اما سازمان ملل با ارسال نامه‌ای از همکاری در این زمینه خودداری کرد.

وی گفت: هم‎اکنون در این مورد از وزارت دفاع، ریاست امنیت ملی و دادستانی کل افغانستان و همچنین تیم انتخاباتی «عبدالله عبدالله» کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان با ارسال نامه‌ای درخواست همکاری بیشتر کرده‌ایم.

**فایل صوتی «کریم خلیلی» را برای اعاده حیثیت وی بررسی می‎کنیم

محسنی در ادامه تصریح کرد: این کمیسیون فایل صوتی منتسب به کریم خلیلی معاون ریاست جمهوری این کشور که توسط تیم انتخاباتی عبدالله منتشر شده و گویای نقش وی در تقلب‎های انتخاباتی است را به دلیل اعاده حیثیت کریم خلیلی بررسی می‎کند.

وی در ادامه گفت: تیم انتخاباتی عبدالله باید در زمان تعیین شده در این خصوص شکایت می‎کرد تا به آن رسیدگی شود.

این مقام کمیسیون شکایات افزود: دفتر کریم خلیلی معاون ریاست جمهوری افغانستان فایل صوتی منتشر شده توسط تیم عبدالله را جعلی خوانده و شکایتی در همین زمینه در کمیسیون شکایات درج نموده و خواستار اعاده حیثیت شده است.

سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایت‎های انتخاباتی افغانستان در پایان تصریح کرد: این کمیسیون فایل صوتی منتسب به کریم خلیلی را برای رسیدگی به دادستانی کل فرستاده است.

تیم انتخاباتی عبدالله پس از اعلام نتایج مقدماتی دور دوم انتخابات این کشور فایل‎هایی صوتی منتشر که نشان‎دهنده دخالت مقامات بلندپایه دولتی و کمیسیون انتخابات در تقلب‎های انتخاباتی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *