چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

ادعای‌کفاشیان درموردفوتبال غیرواقع است

دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب: 374575
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: قبل از پایان شهریور پرونده فساد در فوتبال نهایی می‌شود.
به گزارش جهان،‌ مصطفی افضلی‌فرد در گفت‌و گو با فارس در اردبیل اظهار کرد: ادعاهایی که کفاشیان و تاج اخیراً در مراسم تجلیل از برترین‌های فوتبال ایران داشتند که فضای فوتبال ما سالم و بدون حاشیه و مشکل است در نوع خود جالب توجه است چراکه این مسائل خلاف واقعیت است و ما اگر مطالبی را اعلام می‌کنیم از موضع درست و منطقی با استدلال و صحت کامل است.

وی افزود: در وهله اول باید بدانیم که ورود به پرونده فساد و تبانی در فوتبال در پی شکایت عده‌ای از مردم انجام شده است و در این زمینه کمیسیون اصل ۹۰ با توجه به شکایات متعدد به این امر ورود پیدا کرده و ما با دعوت از همه افراد مرتبط با فوتبال سعی کردیم این موضوع را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با دعوت از رئیس فدراسیون فوتبال تا اعضای کمیته انضباطی، مربیان، ‌داوران، ورزشکاران و اصحاب رسانه سعی کردیم تا موضوع را به صورت دقیق و ریشه‌ای مورد بررسی قرار دهیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم دوستانی که ادعا می‌کنند فضای فوتبال سالم و پاک است در آن برخی تخلفات و تبانی‌ها آشکار است و قرار است به زودی گزارش نهایی در این زمینه آماده شود.

قبل از پایان شهریور پرونده فساد در فوتبال نهایی می‌شود

افضلی‌فرد در بخش دیگری از سخنان خود در مورد تاخیر ارائه گزارش نهایی در زمینه تبانی و فساد در فوتبال کشورمان گفت: علت تاخیر این بوده است ما در خلال رسیدگی به این موضوع با موضوعاتی جدید برخورد کردیم که اگر می‌خواستیم آنها را لحاظ نکنیم در روند پرونده اختلال به وجود می‌آمد که خود بنده از اولین کسانی بودم که به هیئت رئیسه کمیسیون در تعلل و تاخیر به وجود آمده انتقاد کردم و از رئیس کمیسیون خواستم تا هرچه سریع‌تر این گزارش جمع‌بندی شده و بیشتر از این مردم در انتظار نباشند.

وی گفت: ما با رئیس کمیسیون بیشترین مباحث و پیگیری‌ها را در این زمینه انجام دادیم و امیدواریم تا پایان شهریور ماه گزارش نهایی در مورد پرونده فوتبال نهایی شود.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ادامه داد: موضوعات حاشیه‌ای که در مورد عزیمت تعدادی از اعضای کمیسیون اصل ۹۰ به مسابقات جام جهانی و مشاهده بازی‌ها مطرح شده مسائل حاشیه‌ای است در حالی که قرار بود تعدادی از نمایندگان به برزیل سفر کنند که به دلایل مختلف تعدادی از نمایندگان از رفتن به این سفر انصراف داده و تنها دو نماینده از کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با هزینه شخصی خود بدون اینکه ماموریتی از مجلس برای آنها صادر شود عازم این سفر شدند.

افضلی‌فرد عنوان کرد: چه ایرادی دارد که یکی از دستگاه‌های نظارتی بخواهد در میادین و عرصه مهم رویداد جهانی که تیم ما نیز در آن حضور داشت یعنی جام جهانی حاضر باشد تا وظیفه خطیر نظارتی خود را نیز انجام دهد که البته حضور در این میادین و یا برخی مسائل مطرح شده در خصوص حاضر شدن مجلسیان در مسابقات جام جهانی بیشتر به سمت حاشیه‌سازی و برخی اقدامات تخریبی پیش رفت در حالی که تضعیف نهادهای نظارتی به نفع هیچ کس نیست.

وی در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس در اردبیل گفت: در موضوع اعزام نمایندگان مجلس به ویژه از کمیسیون اصل ۹۰ عده‌ای سعی کردند مسائل را سیاسی جلوه دهند در حالی که قرار نبود با این فضاسازی‌ها و جنجال‌آفرینی‌ها کار به پیش برود و ما برای انجام ماموریت باید به دور از حاشیه‌سازی‌ها و جنجال‌سازی‌ها سعی کنیم تا پیگیری اصل موضوع را در دستور کار قرار دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *