شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰
دبیر هیئت رسیدگی به تخلفات فوتبال:

هیئت رسیدگی به تخلفات قانونی است

بیانیه اتحادیه باشگاه‌ها غیرحرفه‌ای بود
شنبه ۶ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۳۹
کد مطلب: 316252
دبیر هیئت رسیدگی به تخلفات فوتبال بیانیه اتحادیه باشگاه‌ها را در مورد غیرقانونی بودن این هیئت غیرحرفه‌ای دانست.
به گزارش جهان، حجت الاسلام علیرضا علیپور در گفت‌وگو با فارس، در مورد بیانیه اتحادیه باشگاه‌ها علیه هیئت رسیدگی به تخلفات فوتبال گفت: خوشحالم که این اتحادیه دغدغه قانونمند شدن دارد، اتحادیه باشگاه‌ها با حضور جمعی آدم های فاضل و با سواد تشکیل شده و خوشحالم که هر پنجشنبه جلسه شورای معاونین این اتحادیه تشکیل می‌شود و آنها گل می‌گویند و گل می‌شوند. در بین آنها نیز آدم های با سوادی حضور دارند و انتظار می‌رفت در انتشار این بیانیه دقت بیشتری کنند.

علیپور تصریح کرد: خرداد ماه سال گذشته در بوداپست مجارستان مجمع عمومی فیفا تشکیل شد که در آن مجمع دو نفر از فدراسیون ایران حضور داشتند در آن مجمع تاکید شد تا تشکیل کمیته اخلاق فدراسیون‌های عضو می‌توانند ستادها و هیئت‌های رسیدگی ویژه‌ای تشکیل بدهند تا به مسائل اخلاقی و فساد احتمالی در فوتبال رسیدگی کنند.

دبیر هیئت رسیدگی به تخلفات فوتبال با اشاره به حضور نماینده AFC گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا فدراسیون فوتبال ایران را یک فدراسیون پیشرو در اجرای کدهای اخلاقی دانست و تشکیل هیئت رسیدگی به تخلفات را تایید کرد ضمن اینکه تشکیل هیئت رسیدگی به تخلفات دقیقا بر مبنای اساسنامه فدراسیون فوتبال صورت گرفته و به هیچ عنوان این هیئت غیر قانونی نیست و اینکه در بیانیه اتحادیه باشگاه‌ها، هیئت رسیدگی به تخلفات یک نهاد فاقد خاستگاه قانونی دانسته یک مغالطه آشکار است.

وی افزود: از دبیر کل اتحادیه باشگاه‌ها و همچنین دوستانی که در بخش حقوقی این اتحادیه حضور دارند، انتظار می‌رود دقت بیشتری دراین مسائل داشته باشند زیرا طبق بند ۴ ماده ۳۵ اساسنامه و بندهای دیگر تشکیل کمیته موقت و هیئت رسیدگی به تخلفات کاملا ذکر شده و این هیئت رسیدگی در واقع یک کارگروه موقت است تا زمانی که کمیته اخلاقی فدراسیون فوتبال تشکیل شود. تشکیل این کمیته خواست اهالی فوتبال است.

علیپور با اشاره به ایرادهایی که در گذشته به ستاد منشور اخلاقی نیز گرفته می‌شد، گفت: واعظ آشتیانی مدیر عامل اسبق استقلال در کار ستاد منشور اخلاقی تشکیک ایجاد کرد که محمد رضا ساکت به نمایندگی از باشگاه‌ها گردش کاری برای این مسئله تهیه کرد و در نهایت در مجمع عمومی فدراسیون کار ستاد منشور اخلاقی با ۶۵ رای موافق تایید شد در حال حاضر نیز تا تشکیل کمیته اخلاق هیئت رسیدگی به تخلفات به وظایف قانونی‌اش عمل می‌کند و سه نفر از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون در هیئت عضویت دارند.

دبیر هیئت رسیدگی به تخلفات با اشاره به پرونده تبانی عنوان کرد: در پرونده تبانی در لیگ یک هیئت رسیدگی به تخلفات به عنوان یک هیئت تحقیق عمل کرد و مستندات خود را در اختیار کمیته انضباطی قرار داد تا این کمیته رای خود را درباره تبانی صادر کند که پس از آن نیز کمیته استیناف به این پرونده رسیدگی کرد و برخی از آرای کمیته انضباطی را تغییر دارد بنابراین این خواست فیفا و AFC بود که هیئت‌های تحقیق به طور موقت تا تشکیل کمیته اخلاق تاسیس شود.با توجه به مواردی که گفتم از دوستان حاضر در اتحادیه گلایه دارم زیرا بیانیه منتش شده آنها رویکردی کاملا غیر حرفه‌ای داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *