چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۳
۱۱

فروش زنان ایزدی و مسیحی توسط داعش

دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۹
کد مطلب: 373593
جمعیت هلال احمر عراق با انتشار گزارشی اعلام کرد که داعش پس از ربودن زنان و دختران ایزدی و مسیحی آنها را به مکان نامعلومی منتقل کرده تا آنها را به عنوان "کنیز" به فروش برساند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، همزمان با انتشار خبر ربایش زنان ایزدی و مسیحی در سنجار و تلعفر توسط داعش و انتقال آنها به مکان نامعلومی به منظور فروش آنها به عنوان کنیز، وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای اوضاع جاری را در این مناطق بسیار نگران کننده توصیف کرد.

به گزارش المسله، جمعیت هلال احمر عراق با انتشار گزارشی اعلام کرد که داعش پس از ربودن زنان و دختران ایزدی و مسیحی آنها را به مکان نامعلومی منتقل کرده تا آنها را به عنوان "کنیز" به فروش برساند.

"محمد الخزاعی" معاون دبیر کل جمعیت هلال احمر در این خصوص گفت: عوامل داعش اعضای بیش از ۱۰۰ خانواده را در فرودگاه تلعفر ربوده و همه مردان این خانواده ها را به قتل رسانده است.

وی تأکید کرد که وضعیت این خانواده ها به شدت بغرنج است.

از سوی دیگر، وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن جنایات اخیر داعش در سنجار و تلعفر اعلام کرد که وضعیت غیر نظامیان در این مناطق بسیار نگران کننده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضاازرفسنجان
همانطورکه امام بزرگوارمان فرمودند: هرچه فریادداریدبرسرآمریکابکشید ای مرگ برآمریکاکه همه جنایات زیرسرخودآمریکاست
آدمیزاد
Colombia
البته من با داعش و تکفیری ها مخالفم اما
"در اسلام ناب، برده داری و خرید و فروش برده و کنیز آزاد و حلال است" خواهش میکنم به من ثابت کنید که اشتباه میکنم.
سعيد110
Iran, Islamic Republic of
داعش عامل صهيونيست است و چه ربطي دارد به اسلام؟!
اينها از اصل و اساس مشكل دارند و همچون صهيونيسن نجس هستند، حالا شما مي پرسي مگر آدامس خوردنشان چه اشكالي دارد؟!!!

آل سعود دست پخت لرنس عربستان است.
اين سؤال شما يعني اين پيش فرض را بايد قبول كنيم كه داعش مسلمان است كه از اصل و اساس غلط است.
اينها به تمامي وجود همچون اربابان صهيونيست خود نجس و كودك كش هستند.
United States
برده داری یا برده دزدی؟!
United States
آمریکا از شرایط عراق نگران است ولی از شرایط غزه نگران نیست؟!!!
علی
آدمیزاد برده را از غیرمسلمان می گیرند نه مسلمان از مسلمان انهم با ربودن
مرگ بر داعش وحامیان این حرامزاده ها
سعید ز
United States
برادر یا خواهر عزیز
تمام مشکل ما مسلمانان شناسنامه ای(بخداقسم خودم را هم استثنا نمی کنم) این است که با اسلام ناب وقرآن کریم سطحی برخورد می کنیم و کمتر تحقیقی وارد می شویم ، اگر خوب قرآن را مطالعه فرمایید و از کارشناسان فن بپرسید خواهید دید که اسلام خیلی از قوانین رایج و غلط را با روش استدراج از میان برداشته است نه اینکه تایید کرده باشد. زیرا روابط اجتماعی آن روز شکل گرفته بود و هیچ عاقلی در هیچ زمانی نمی تواند یک شبه هنجارسازی کند
و ناهنجاریها را از بین ببرد،دو عامل زمان و مکان در تعیین روش برخورد قطعا تعیین کننده است، برای نمونه به مراحل مختلف تحریم مشروبات مست کننده در قرآن دقت فرمایید. برده داری هم به همین شکل است آنجاییکه در آیات کم کم برای آنان حقوقی اعلام می شود.
1. اسلام، آزادى برده را از عبادات بزرگ قرار داد و پيشوايان اسلام نيز در عمل به اين عبادت، اهتمام والايى داشتند. امام سجادعليه السلام در طول حيات شريف خود، هزاران برده را خريد و آزاد ساخت. رسول جعفريان، حيات فكرى و سياسى امامان شيعه‏ عليه السلام، قم: انصاريان، چاپ اول، 1376، ص 280.
2. كفاره واجب برخى از گناهان، آزادى برده قرار داده شد.
3. خريد و فروش ام ولد ،ام ولد كنيزى را گويند كه از ارباب خود صاحب فرزند شده است. را منع كرد. اين مسئله خود به خود، موجب آزادى كنيزانى مى‏شد كه از طريق ارباب خود صاحب فرزند مى‏شدند.
4. مالكيت فرزند بر پدر و مادر خويش را منع كرد و اين مسئله نيز منجر به آزادسازى ام‏ولد مى‏شد.
5. به بردگان حق كتابت و قرارداد با صاحبان خويش داد؛ تا بتوانند با كار و تلاش به آزادسازى خويش بپردازند و يا مدت بردگى و گستره آن را محدود سازند. اين مسئله، باعث مى‏شد كه بردگان با اراده و عزم خويش، در جست و جوى آزادى برآمده، در راه آن بكوشند و سپس از ثمرات آن به خوبى بهره گيرند.
6. در يكى از جنگ‏ها، پيامبرصلى الله عليه وآله با اسيران برده شرط كرد كه هر كس ده مسلمان را سواد بياموزد، آزاد خواهد شد و اسلام از اين طريق، استفاده‏هاى فرهنگى مناسبى نمود. اين كار علاوه بر آن كه به نفع مسلمانان بود، بردگان نيز در برخورد با مسلمين، با عقيده و مكتب آنان بيشتر آشنا مى‏شدند و زمينه براى اسلام آوردن آنها فراهم مى‏شد.
در صدر اسلام - به ويژه در دوران حيات پيامبرصلى الله عليه وآله - بردگان نه تنها آزاد مى‏شدند، بلكه از تعليم و تربيت و مراقبت‏هايى بهره‏مند مى‏شدند.
«زيد» برده‏ اى آزاد شده بود كه به مقام صحابى پيامبرصلى الله عليه وآله و كتابت قرآن و حديث رسيد و فرزند او اسامه، از فرماندهان بزرگ سپاه اسلام بود.
آدمیزاد
Colombia
این موضوع بسیار ساده و روشن است ،برده داری یا خرید و فروش انسانها کاری زشت و ضد اخلاقی است .
خدا عاقبتمونو ختم به خیر کنه
smartdesigner70@yahoo.com
سلام دوست عزیز
رسم برده داری ازقبل ازاسلام رایج بوده واسلام باظهورخودفی البداهه ان راحرام ندانسته وبلکه باتشویق به ازادکردن برده وحتی گاهی واجب کردن ان مانندکسی که روزه ی خودرادرماه رمضان عمداوبدون دلیل موجه قضاکندبایدبرده ازادکندویاکفاره ی ان رابه صورت دیگری بدهد وهمچنین ازاعمال مستحب که تاکیدفراوانی شده ازادکردن برده است که بااین تاکیدوگاهی وجوب ازادکردن برده دیگرامروزبین مسلمانان رسم برده داری منسوخ شده است.
خوشحال می شوم سوالات وشبهه های دیگرراهم درسطح دانشم جواب بدهم ویاجواب انهاراپیداکرده وبرایتان ایمیل کنم
ما فرقه ای که آدم بکشد وهرجنایتی بکند قبول نداریم وتنها شیعه که آسان ،ودارای اصول است را قبول داریم