شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

هلند هم ضعیف‌ترین برزیل تاریخ را تحقیر کرد/ سخنان مربیان بعد از بازی+فیلم

يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۵:۴۸
کد مطلب: 369996
تیم ملی هلند با شکست برزیل برای اولین بار عنوان سوم جام جهانی را به خود اختصاص داد.
هلند هم ضعیف‌ترین برزیل تاریخ را تحقیر کرد/ سخنان مربیان بعد از بازی+فیلم
به گزارش جهان به نقل از فارس، تیم‌های ملی برزیل و هلند از ساعت ۳۰ دقیقه بامداد امروز برای مشخص شدن تیم سوم جام جهانی در ورزشگاه ناسیونال برزیلیا به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با برتری سه بر صفر هلندی‌ها به پایان رسید تا لاله‌های نارنجی برای اولین بار در تاریخ جام جهانی عنوان سومی این رقابت‌ها را از خود کنند.

برزیلی‌ها مانند دیدار با آلمان نیز در خط دفاعی بسیار پراشتباه ظاهر شده و در همان دقایق نخست مسابقه دو گل را پذیرا شدند.

در دقیقه ۳ و روی خطای پنالتی تیاگو سیلوا، فن‌پرسی گل اول هلند را به ثمر رساند و در ادامه نیز در دقیقه ۱۶ دالی بلیند گل دوم این تیم را روی اشتباه داوید لوئیز به ثمر رساند.

در ادامه نیمه اول این مسابقه هرچه برزیلی‌ها زدند به در بسته خورد و حملات این تیم راه به جایی نبرد تا به این ترتیب رویای کسب عنوان سومی برای میزبان تا پایان نیمه اول دیدار رده‌بندی از این تیم دور شود.

در نیمه دوم نیز برزیل در مقابل دیدگان هوادارانش رو به حملات احساسی آورد تا بلکه نتیجه را برگرداند که این اتفاق نیفتاد.

برزیل حمله می کرد و حتی داور یک پنالتی این تیم را نگرفت اما باز هم این هلند بود که به گل رسید. وینالدوم در دقیقه ۹۰ گل سوم هلند را به ثمر رساند تا تیم ملی برزیل که قبل از آغاز رقابت‌های جام جهانی از این تیم به عنوان یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی یاد می شد در نهایت به عنوان چهارمی جهان بسنده کند. پرافتخارترین تیم جهان برای دومین بار در ادوار جام جهانی عنوان چهارمی را به خود اختصاص داد. این تیم یک بار دیگر در جام جهانی ۱۹۷۴ این عنوان را به خود اختصاص داده بود.


پیش از این هلندی‌ها هم یک بار در رده‌بندی جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه حاضر بودند که در این دیدار با شکست از کرواسی چهارم شد.

برزیل در این مسابقه سه گل دریافت کرد تا پس از شکست هفت بر یک مقابل آلمان رکورد عجیب دریافت ۱۰ گل در دو بازی را ثبت کند.

روبن بهترین بازیکن دیدار رده‌بندی شد


آرین روبن، مهاجم تیم ملی هلند در پایان دیدار رده‌بندی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل که با برتری ۳ بر صفر هلندی‌ها مقابل میزبان همراه شد عنوان بهترین بازیکن زمین را به خود اختصاص داد.

وی در این بازی موفق به گلزنی نشد اما یک پنالتی برای هلند گرفت.

اسکولاری: استعفا نمی‌کنم


 لوئیز فلیپه اسکولاری پس از شکست سه بر صفر مقابل هلند در دیدار رده‌بندی رقابت‌های جام‌جهانی و باخت هفت بر یک در نیمه‌نهایی مقابل آلمان اعلام کرد که از سمت خود استعفا نخواهد کرد و افزود: فدراسیون در این باره تصمیم می‌گیرد.

وی اظهار داشت: فدراسیون و رئیس جدید آن در این باره تصمیم خواهند گرفت. می‌خواهم به همه یادآوری کنم که در سه حضورم در جام‌جهانی به عنوان سرمربی، تیمم همیشه در میان چهار تیم برتر بوده‌ است. نمی‌توانم اینجا بشینم و تا آخر عمر گریه کنم.

اسکولاری ادامه داد: عالی بازی کردیم و موقعیت‌های گلزنی خوبی فراهم کردیم. این بازیکنان سال گذشته قهرمان جام کنفدراسیون‌ها شده‌اند و پایه تیم آینده خواهند بود.

فان خال: این بهترین تیمی بود که با آن کار کرده‌ام

 لوئیس فان خال هم پس از کسب عنوان سوم در رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل از سرمربیگری تیم ملی هلند کناره‌گیری کرد و اظهار داشت: این بهترین تیمی است که تاکنون با آن کار کرده‌ام. در هر بازی بیش از دو گل زدیم و تنها چهار گل دریافت کردیم. برزیلی‌ها همیشه بسیار دوستانه با ما رفتار کرده‌اند.

سرمربی فصل آینده منچستریونایتد در حالی این حرف را زد که هلند در دیدار نیمه‌نهایی در ۱۲۰ دقیقه با تساوی بدون گل مقابل آرژانتین متوقف شده بود.

وی ادامه داد: شکست مقابل آرژانتین در ضربات پنالتی دردناک‌ترین شیوه شکست خوردن بود. شکست هفت بر یک بسیار واضح است اما ما برای رسیدن به فینال بسیار نزدیک شده بودیم.

فان خال توانست با به زمین آوردن دروازه‌بان سوم تیمش در این مسابقه رکورد بزند تا هلند تنها تیمی باشد که از تمام ۲۳ بازیکنش در رقابت‌های جام‌جهانی استفاده کرده باشد.

سرمربی تیم ملی فوتبال هلند خاطرنشان کرد: خوشحال بودم که توانستیم این کار را انجام دهیم اما بازیکنان این درخواست را داشتند و بنابراین همه‌اش تصمیم من نبود. به وورم گفتم که اگر بازی نتیجه‌ای بهتر از دو بر صفر داشته باشد، می‌تواند به زمین برود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *