سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۱

تفاهم‌ ۳ جانبه بر ای سریال شهید طهرانی‌

سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۰
کد مطلب: 369346
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌، مرکز سیما فیلم و شبکه سه سیما برای تولید سریال کابوس نتانیاهو به کارگردانی پرویز شیخ‌طادی تفاهم‌نامه مشترک امضا کردند.
به گزارش جهان به نقل از فارس مراسم رونمایی از جزئیات سریال کابوس نتانیاهو صبح امروز با حضور سردار حمیدرضا مقدم‌فر معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مجید زین‌العابدین مدیر شبکه سه سیما،‌محمدرضا مصعوم‌زادگان مدیر مرکز سیما فیلم، صناعیان مدیر مرکز تولیدات الف صدا و سیما و خانواده شهید طهرانی‌مقدم برگزار شد.

بنابر این گزارش در این مراسم مقدم‌فر طی سخنانی ضمن برشمردن فجایای اخلاقی شهید طهرانی‌مقدم گفت: صفات اخلاقی ایشان زبانزد بود و حتی در جنبه‌های دیگر اجتماعی نظیر ورزش، کوهنوردی و فوتبال هم ایشان قهرمان بودند.

فرصت‌هایی که ایشان داشت به ورزش می‌پرداخت و اهل ورزش بود البته بعد دیگر زندگی ایشان مدیریت است مدیریت شهید طهرانی مقدم بی‌نظیر بود و شاید بتوان گفت مدلی است که در جمهوری اسلامی ایران کمتر تجربه شده است.

وی ادامه داد: پس از شهادت ایشان در برخی دانشکده‌های در حال کشف شیوه مدیریت شهید طهرانی‌مقدم هستند و در سپاه هم این مدل معروف است و می‌گویند مدل حاج‌حسن جلو برویم این شیوه مدون نشده ولی در اذهان کسانی که با او کار کرده‌اند شناخته شده است. این مدل یک مدل قلبی است او کاریزما دارد و به عشق می‌ورزند از او تبعیت می‌کنند چون به او علاقه دارند و با او زندگی می‌کنند.

در این شیوه مدیریت بروکراسی اصلا وجود ندارد و تحقیق و پژوهش نیز حرف اول را می‌زند.

مقدم‌فر ادامه داد: شهید طهرانی‌مقدم طبق گفته‌های رهبری الگوی عملی مدیریت جهادی کامل است و از جنبه عاطفی نیز ایشان فرد دقیقی بودند خانواده شهید طهرانی‌مقدم امروز یکی از افتخارات نظام هستند یک پدر عاطفی یک همسر بسیار عالی و یک فرزند بی‌نظیر برای مادر خود به شمار می‌روند شخصیت او فوق العاده است باید او را شناخت و به دیگران شناساند امروز ما وظیفه داریم این شناسایی را انجام دهیم و هر قدر دیرتر انجام شود مردم از شناخت بیشتر این فرد محروم می‌شوند.

معاون فرهنگی سپاه تصریح کرد: به خاطر محدودیت‌هایی که وجود داشت حتی در سپاه پاسداران نیز ایشان شناخته شده نبود البته دشمنان خوب او را می‌شناختند صدام و صدامیان در طول دفاع مقدس برای سر او جایزه گذاشته بودند نتانیاهو هم برای از بین بردن او لحظه شماری می‌کرد.

شهید طهرانی قدرت و علم را در جامعه اسلامی نهادینه کرد و امروز یکی از دغدغه‌های دشمنان اصلی ما همین موضوع است، موضوع هسته‌ای بهانه است هم خودشان می‌دانند و هم ما می‌دانیم. این توان صنعتی و نظامی تولید قدرت کرده و دشمنان ما را به وحشت انداخته است. این ستاره پرفروغ (شهید طهرانی‌مقدم) در منظومه سرداران بزرگ درخشش خاصی دارد که او را باید پیدا کرد.

مقدم‌فر گفت: جناب آقای صناعیان قرار شده سرپرست تیم نویسندگان باشد و شبکه سه که به عنوان شبکه جوان شناخته می‌شود این سریال را به روی آنتن می‌برد انتظار ما این است که ابعاد مختلف زندگی شهید طهرانی‌مقدم در این سریال تصویر شود و البته رویکردمان نیز جوانانه باشد مطمئنم و یقین دارم که همه جامعه ما از این سریال بهره‌های فراوان خواهند گرفت و یقین دارم پخش سریال طهرانی‌مقدم در جامعه ما یک پارادایم در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی ایجاد خواهد کرد و یقین دارم منشا یک تحول خواهد بود کما این که ما بیش از این نیز دیدیم یک سری از سریال‌ها در جامعه منشا اثر بوده‌اند.

به گزارش فارس در بخش دیگری از این مراسم زین‌العابدین در سخنانی عنوان داشت: وقتی کسی به شهادت می‌رسد مقام صبر و فخر برای اطرافیان شهید ایجاد می‌شود فخر شهید هنگامی است که در برزخ و قیامت حضور دارد و فخر اطرافیان شهید زمانی است که به واسطه نزدیکی با فردی که شهید شده خشنود هستند. و دوره‌ای که شهید طهرانی‌مقدم توفیق خدمت داشتند کارهای بزرگی انجام شد که نعمت این کار برای ایشان حاصل شده بود و بهره آن نیز که همان امنیت است برای کشور حاصل شده بود.

منشا و شخصیت این شهید گرانقدر طوری نبود که منیت در آن حاصل شود ایشان در زمان خودشان یک شخصیت اسوه بود و این حاصل نمی‌شود الی به شهادت و شهادت ایشان را تعریف کرد.

مدیر شبکه سه تصریح کرد: از حدود ۲ سال قبل آقای مقدم‌فر پیگیر به بار نشستن این سریال بودند تا این که منتهی شد به ماموریت مرکز سیما فیلم که این دایره که کارهای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در این مکان به سامان برسد. در ادامه کار به دوستانی سپرده شد که کار خود را به خوبی بلدند.

سریال شهید طهرانی‌مقدم ویژگی‌هایی نظیر سریال مختار خواهد داشت و دختران و پسران ما با اصل خیال خود با سجایای اخلاقی این شهید همراه شده و پرواز خواهند کرد. بخش دیگر این مراسم به پخش نماهنگی از سخنان مقام معظم رهبری و سید عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما درباره شهید طهران‌مقدم اختصاص داشت.

معصوم‌زادگان رئیس مرکز سیما فیلم سخنران بعدی بود که در سخنانی کوتاه در سختی و دشواری تولید این اثر تاکید کرد و گفت: در عین حال سریال کابوس نتانیاهو اثری ارزشمند و فاخر خواهد بود و امیدوارم در سایه تلاش دوستان کار موفقی ساخته شود.

بنابر این گزارش حاج‌بخش صناعیان نیز در سخنانی گفت: شهید طهرانی‌مقدم توانستند دیوار مرتفع دیواری دوز مرزهای جغرافیایی کشورمان ایجاد کنند آن هم توسط موشک‌هایی که اختراع کردند این موشک‌های نه برای اعمال خشونت که برای جلوگیری اعمال خشونتی است که زندگی مردم دنیا را تهدید می‌کنند ایشان توانستند دیوار مرتفعی بین کشور ما ایجاد کنند که هم منافع ملی کشور ایران را تضمین می‌کند و هم منفعت عمومی جهان را تامین می‌کند.

وی ادامه داد: در طول حیات شهید طهرانی‌مقدم تنها کسانی که با وی حشر و نشر داشتند از او تاثیر گرفته بودند اما پس از شهادت روح ایشان این ظرفیت را دارد که در تمام جهان پرواز کند این امکان ندارد مگر در قالب یک اثر هنری که بتواند مرزهای بسته جغرافیایی را طی کند و با همه مردم جهان ارتباط برقرار کند.

وی گفت: افکار این فرد می‌تواند با قشرهای مختلف پیر و جوان ارتباط برقرار کرده و تاثیرات بسیاری بگذارد در مسیر مطالعه ساخت سریال ایشان خود من حتما تربیت خواهم شد و تحت تاثیر این شخصیت والا و مهربان اصلاح خواهم شد.

همسر شهید طهرانی‌مقدم نیز با عنوان آخرین سخنران این مراسم اظهار داشت: گویا حاج‌حسن را کسانی که نمی‌شناختند از کسانی که با وی نشست و برخواست داشتند بیشتر می شناسند ما بعد از شهادت حاج‌حسن کسانی را داشتیم که هیچ آشنایی قبلی با ایشان نداشتیم و به حدی ابراز محبت کردند و همراه ما بودند که ما احساس تنهایی نکنیم.

وی در پایان سخنان خود گفت: دوست دارم در تمام مراحل ساخت این سریال اخلاص که همواره همراه با شهید طهرانی‌مقدم بود توسط دست‌اندرکاران شما نشان داده شود ما خانواده شهید طهرانی مقدم بر خودمان لازم می‌دانیم در طول ساخت سریال در کنار شما باشیم و با شما همکاری کنیم.

به گزارش فارس پس از اهدای هدایایی به همسر شهید طهرانی مقدم تفاهم‌نامه‌ای میان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شبکه سه و مرکز سیما فیلم برای تولید سریال کابوس نتانیاهو به کارگردانی پرویز شیخ‌طادی و تهیه‌کنندگی سید محمود رضوی امضاء شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *