يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

هشدار آیت‌الله سیستانی

جمعه ۱۳ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب: 368610
آیت‌الله سیستانی با ابراز تاسف از عدم انتخاب رئیس پارلمان و تشکیل دولت جدید عراق، این امر را شکست بزرگی برای سیاسیون عراق دانست.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا به نقل از سومریه نیوز، احمد صافی، نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی در خطبه‌های نماز جمعه کربلا نسبت به سوء استفاده از شرایط کنونی عراق برای ایجاد تغییرات در جغرافیای انسانی و سیاسی عراق هشدار داد.

وی هم‌چنین خواستار تسریع تلاش‌ها برای انتخاب روسای قوای حکومتی عراق شد.

احمد الصافی، نماینده آیت‌الله العظمی سیدعلی سیستانی

صافی در میان نمازگزاران کربلا گفت: هزاران تن از شهروندان ترکمان، شبک، مسیحیان و دیگر اقلیت‌های عراق اکنون از خانه و زندگی خود آوره شده‌اند و در شرایط نامساعدی به سر می‌برند. دولت مرکزی عراق وظیفه اصلی حمایت از این بخش از ملت عراق را دارد.

نماینده آیت‌الله سیستانی در کربلا افزود: نباید آوارگی و کوچ اجباری این بخش از ملت عراق و تسلط تروریست‌ها در محل زندگی‌شان در نینوا مورد سوءاستفاده برخی‌ها برای تغییر جغرافیایی انسانی منطقه باشد.

وی گفت: از دولت اقلیم کردستان و دیگر سازمان‌های بین‌المللی نیز دعوت می‌شود تا به این افراد کمک کنند و پس از بازگشت امینت شرایط را برای بازگشت آنها به دیار خود فراهم کنند.

صافی در بخش دیگری از سخنان خود خواهان سازمان دهی روند بسیج عمومی در عراق شد و گفت: نباید سلاح به شکل غیر قانونی در اختیار افراد قرار گیرد و رهبران سیاسی نیز از اظهاراتی که باعث افزایش تنش می‌شود خودداری کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *