پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰
۱

پدیده گرد وغبار البرز را فرا گرفت

دوشنبه ۹ تير ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۴۸
کد مطلب: 368005
پدیده گرد و خاک و پراکندگی ذرات معلق از عصر دوشنبه استان البرز به ویژه کلانشهر کرج را فرا گرفت که ضمن کاهش افق دید، مشکلات تنفسی برای مردم به وجود آورده است.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، این پدید که با وزش باد همراه است، عصر روز دوشنبه افق دید را به کمتر یک کیلومتر رساند. هواشناسی استان البرز روز دوشنبه پیش بینی کرد، این پدیده که ناشی از خشکسالی است ،امشب فروکش کند و عصر فردا (سه شنبه) نیز دوباره منطقه را فرا بگیرد.

وزش باد، خشکسالی و کانون های محلی (معادن شن و ماسه استان البرز) ، علت این بروز این پدیده اعلام شد. پدیده گرد و خاک و ذرات معلق علاوه براستان البرز، مناطقی از غرب استان تهران را نیز دربرگرفته است.

در سال جاری اولین بار است که مردم استان البرز شاهد گردو غبار و ذرات معلق هستند لیکن پارسال این پدیده چند روز مشکلاتی برای البرزی ها به وجود آورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سیستانی
یا شما خیلی بچه سوسول هستید یا مردم سیستان ،خوزستان و... خیلی صبور هستند. بادهای 120 روز سیستان گاهی حتی درختان را از ریشه درمی آورد. پدیده گرد وغبار، مشکلی است که همیشه با آن درگیر هستند. حتی رانندگی درشهر زاهدان هم گاهی با مشکل روبرو می شود. نشت وبرخاست هواپیماها نیز گاهی کنسل می شود. تلاش نمایندگان وعذاب کشیدن مردم، وحتی جهانی شدن شهر سوخته 5000 ساله نیز نتوانسته خم به ابروی مسئولین بیاورد. راستی چرا بادهایی راکه با کمی تلاش وپیگیری واحساس مسئولیت می توان درجهت رفاه مردم استفاده کرد؛با عدم مهار ریگهای روان بلای جان مردم این خطه شده است. آیا سیستان را جزو ایران نمی دانند.