شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۸
۴۱

ثبت‌ تغییرات جدید خانوار در سایت رفاهی؛ شاید وقتی دیگر!

پنجشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۳۴
کد مطلب: 360299
بر خلاف وعده‌های مسؤولان سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها مبنی بر این که از ابتدای اردیبهشت امکان ثبت تغییرات تعداد خانوار برای متقاضیان دریافت یارانه فراهم خواهد شد، سایت رفاهی همچنان تنها امکان انصراف را ارائه می‌دهد.
ثبت‌ تغییرات جدید خانوار در سایت رفاهی؛ شاید وقتی دیگر!
به گزارش جهان به نقل از مشرق، در زمان ثبت‌نام متقاضیان دریافت یارانه در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، مسئولان دولتی اعلام می‌کردند که فرآیند ثبت تغییرات تعداد خانوار (تولد، ازدواج، طلاق و فوت)، پس از پایان ثبت‌نام یعنی از ابتدای اردیبهشت‌ماه مهیا خواهد شد.

به عنوان نمونه، "نرگس نجفی" سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در پاسخ به این سوال که ثبت نام تغییرات جدید ناشی از ۴ واقعه حیاتی (تولد، فوت، ازدواج و طلاق) چه موقع امکان‌پذیر می‌شود، گفته بود:‌ «خانوارها‌یی که پیش از ۲۲ اسفندماه سال گذشته تغییرات ناشی از ۴ واقعه حیاتی مذکور را از طریق پلیس‌+۱۰ در سامانه رفاهی درج کرده‌اند، تا پایان رو‌ز یکشنبه ۳۱ فروردین ماه می‌توانند در قالب خانوار جدید نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند. اما در صورتی که تغییرات تا ۲۲ اسفند در سامانه Refahi.ir درج نشده باشد، ‌باید فعلا در ترکیب خانوار قبلی خود ثبت نام کرده و در فرصتی که پس از پایان مهلت ثبت نام به آنها داده خواهد شد، نسبت به جداسازی اطلاعات اعضای خانوار خود و ثبت نام خانوار جدید اقدام نمایند. بدیهی است اطلاع رسانی‌ لازم در این مورد متعاقبا اعلام خواهد شد.»

اما بر خلاف این وعده‌ها همچنان سایت رفاهی به سایت انصرافی، منحصر شده و هیچ خدمت دیگری ارائه نمی‌دهد.

ابهام در ثبت‌ تغییرات جدید خانوار در سایت رفاهی


در بخش توضیحات سایت رفاهی نیز در مورد ثبت تغییرات تعداد خانوار ( تولد، ازدواج، طلاق و فوت) آمده است: «در صورتی که تغییرات تعداد خانوار از طریق پلیس +۱۰ تا تاریخ ۲۲ اسفند ماه ۱۳۹۲ اعلام شده باشد و یا بطور خودکار از طریق اداره ثبت احوال اعلام گردیده باشد، سرپرست جدید با مراجعه به بانک و ثبت حساب یارانه ای در سامانه سازمان می تواند ثبت نام نماید درغیر اینصورت توصیه می شود تغییرات تعداد خانوار و یا ثبت نام خانوارهای جدید به زمان دیگری که پس از پایان مهلت ثبت نام انجام خواهد شد موکول گردد.»

با این که بیش از سه هفته از پایان ثبت‌نام متقاضیان یارانه می‌گذرد، اما دولت از باز کردن سایت رفاهی برای ثبت تغییرات خودداری می‌کند.

این در حالی است که هر ماه ده‌ها هزار تغییر در سطح خانوارهای کشور از ازدواج و طلاق گرفته تا فوت سرپرست خانوار رخ می‌دهد و عدم امکان ثبت تغییرات، سبب محروم شدن این خانوارها از دریافت یارانه نقدی شده است.

نکته دیگر آن که دولت همچنان امکان اعلام انصراف را باز گذاشته، اما راه تقاضاهای جدید دریافت یارانه را کاملا بسته است. این در حالی است که ممکن است در طول زمان، با فوت سرپرست خانوار مثلا پدر خانواده که از دریافت یارانه انصراف داده باشد، سرپرست جدید (احتمالا مادر خانواده) تشخیص بدهد که برای امرار معاش نیازمند دریافت یارانه است؛ یا حتی در موارد نادری ممکن است سرپرست خانوار مثلا ورشکست شود و به یارانه نیازمند گردد؛ اما متاسفانه با شیوه‌ای که دولت در پیش گرفته، راهی برای بازگشت انصرافی‌ها وجود ندارد.

با توجه به انصراف فقط ۳ درصد از مردم، تغییر تعداد متقاضیان و انصرافی‌ها آنچنان زیاد نخواهد بود که در برنامه‌ریزی بلندمدت دولت درباره منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها خللی ایجاد کند، بنابراین از دولت انتظار می‌رود هر دو گزینه انصراف و اصلاح را به طور دائم در دسترس ایرانیان قرار بدهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اجمدپور
Iran, Islamic Republic of
آقای ریئس جمهور بنده به شما رای ندادم ولی بگفته شما لبیک گفته ودر دریافت یارانه شرکت نکردم
بنده بازنشسته هستم و مثل من خیلی از دوستانم هستند که ثبت نام نکرده اند، ولی تمام طرفداران شما ثبت نام کرده اند پس به خودتان زیاد نبالید.
به فکر مردم باشید.
فکر کردی قدرتان را میداند
شهین
اکثر کسانی که به روحانی رآی دادند به خاطر اقتصاد بهتر بود که برعکس شد
محمد
سلام :
این هم نوعی تدبیر توأم با امید هست .
تدبیر برای مراجعه به سایت.
امید برای اینکه اشتباهی کسی مشخصات خودش را در انصرافی ها بنویسد .
از قدیم گفته اند در نا امیدی بسی امید است .
بیشتر از اینکه تدبیر باشد نشاندهنده روح دولت راستگویان است
mahammad
Iran, Islamic Republic of
چند روز پیش از طرف وزارت کشور و استانداری اومده بودن منزل ما در مورد درآمدو شغل سرشماری می کردند!! ظاهرا به صورت خاموش و بدون اطلاع قبلی میخوان افرادی رو با این سرشماری حذف کنند!!
سلام
از قبل از عید شروع شده بود
علی
من ازدواج کردم و نیاز مبرم به دریافت یارانه دارم ولی امکان ثبت نام فراهم نیست از طرفی. شرم آور است که هرماه به پدر و پدر خانوم جهت دریافت یارانه خودم و همسرم رو بزنم از طرفی هم دارم بابا میشم و یارانه اون می پره/ جناب روحانی کلید تدبیر رو بکار بگیر و این قفل رو هم باز کن.باز نکنی دولت رو به اندازه خودم نفرین میکنم. گفته باشم
محمد
مرد حساب هنوز 2 ماه نشده که سایت بسته شده تو این مدت چطوری بچه دار شدی!!چرا زودتر جدا نکردی حسابتو؟
ملت
تا وقتی بچه شناسنامه نداشته باشه که والدینش نمی تونند ثبت نامش کنند
تویی که محتاج 90 تومن یارانه هستی بیجا کردی زن گرفتی
علی اصغر
خانوم یا دوشیزه گرامی خود آقای روحانی دقیق 27 اسفند 92 از گرفتن یارانه منصرف شد حال تو به این بنده خدا میگی چون به این پول احتیاج داری نباید زن میگرفی حقا که اصلاح طلب هستی و حتمٱ‌هم به روحانی رآی داده ای .
دوست عزیز من نه دوشیزه هستم و نه خانوم آقای دکتر روحانی تا کنون ریالی از بابت یارانه ها از 89 تاکنون دریافت نکرده اند و به صورت سمبلیک و تشویق مردم از یارانه نگرفتن انصراف دادن اگه کوچکترین شکی داری از دولتیون قبل استعلام فرمایید
به روحانی رای دادم و باز هم رای خواهم داد تا کور شود ............
باش تا صبح دولتت بدمد. بینا!!!!!!!!!!!!!!
زهرا
قبلا محتاج نبوده الان که به لطف کلید روحانی اوضاع اقتصادی گل و بلبل شده وضعش خراب شده ...
بی ادب..پول نفتشه!
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
بی شعور وقتی تو حسابت بیست تومن هم خوند اون موقع میفهمی زندگی یعنی چی؟
با این حرفا به شعور خودت و یه ملت توهین نکن
لیلا
سلام ممنون از این که جهان به این موضوع پرداخت. من و همسرم تازه ازذواج کردیم و واقعا هم به یارانه احتیاج داریم. ما هم موقع ثبت یارانه ها از لیست خانواده هامون اسممون رو حذف کردیم تا در تاریخی که اعلام میکنن ثبت نام کنیم ولی هیچ خبری نشده و موعد پرداخت یارانه اردیبهشت شد. اگه میدونستیم قراره اینجور بشه لااقل هنوز روی خانواده هامون باقی میموندیم. لطفا پیگیری کنید دولت نباید از زیر مسئولتش شانه خالی کنه چون این وسط زوجهای جوان که واقعا اول زندگی دچار مشکل هستن دارن قربانی بی تدبیری دولت میشن.
از جهان خواهش میکنیم پیگیر موضوع باشد
سجاد
از جهان نیوز درخواست دارم این مشکل را تا حصول نتیجه پیگیری کند چرا که من هم به چنین مشکلی برخوردم ولی هیچ کجا پاسخگوی من نیست.
حبیب
اخه این راستگویان به کی میخوان جواب بدن تا کسی چیزی میگه متهمشون میکنن به هزار تا.....!!!!!
مسعود
با تشكر فراوان از درج اين موضوع
لطفا باز هم پيگيري بيشتري نماييد و خداييش ولشون نكنيد
بنده بدليل شغلم با خانواده هاي فراوني روبرو شده ام كه دچار اشكالاتي در ثبت نام تعداد افرادشان هستند و همه هم از قشر ضعيف بوده و حسابي پيگير ويرايش فرمشان هستند
بخصوص از زمان پرداخت يارانه ارديبهشت به شكل بسيار نگران كننده اي موضوع را دنبال ميكنند
پيگيري اين موضوع را از همه سايتها درخواست داريم تا اين سخنگو بياييد و اعلام زمان كند
علی احمدی
خانواده نیروهای مسلح انصراف ندادند ،یارانه ای این ماه آنها واریز نشده است،باتوجه به حقوق بسیار پایین این قشر زحمتکش فکری یه حال آنها بکنید.
زری
داداش کجای کاری که به بازنشسته هاشون گفتن باید خودتون برید تو سایت ثبت نام کنید وقتی رفتن سایت اعلام کرده همچین فردی وجود نداره .... همه جای دنیا برای نظامی هاشون اولویت اول رو در نظر می گیرند این دولت راستگویان اینطوری ذلیلشون کرده . آقای روحانی کو کلیدت
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
احساس میکنم دولت در برنامه ریزی هاش با سردرگمی بدی مواجه هستش
ما در خانواده دو نفریم که به اشتباه یک نفر ثبت نام کردیم و با این بی تدبیری دولتی ها احتمالا چندماه از یارانه یک نفر خانواده محروم خواهیم بود در حالیکه این حق ماست و باید دولت حلالیت بخواهد از مردم و عذرخواهی کند
با سلام لطفا پیگیر ویرایش ثبت نام یارانه باشید خیلی ها اطلاعات رو اشتباهی وارد کردن
آقا من هم گول حرفهای قشنگ این دولتیها را خوردم یارانه ثیت نام نکردم ولی الان با بررسی سایر ثبت نام کنندگان دیدم واقعا سرم کلاه رفته و مستحقتر از خیلیها هستم پول بنزین پرایدم با بنزینی که گران کردند هم در نمی اید چجوری ثبت نام کنم والله به دادم برسید ای نمایندگان مجلس دولت پول من را پس بده من میخوام ثبت نام کنم از انصرافم پشیمان شدم
آقا من هم گول حرفهای قشنگ این دولتیها را خوردم یارانه ثیت نام نکردم ولی الان با بررسی سایر ثبت نام کنندگان دیدم واقعا سرم کلاه رفته و مستحقتر از خیلیها هستم پول بنزین پرایدم با بنزینی که گران کردند هم در نمی اید چجوری ثبت نام کنم والله به دادم برسید ای نمایندگان مجلس دولت پول من را پس بده من میخوام ثبت نام کنم از انصرافم پشیمان شدم
Iran, Islamic Republic of
كسي كه بچه دار شده چيكار كنه؟
United States
اگه یارانه منو تا آخر این ماه واریز نکنند خودمو جلو نهاد ریاست جمهوری آویزون میکنم .................
آویزون کن چه بهتر یه نون خور و یارانه بگیر هم کمتر بهدا با این کارت 2 تا نشون میزنی هم به دولت کمک کردی هم به خانوادت
هم وطن
Iran, Islamic Republic of
برو بچه های جهان شدیدا خسته نباشید
با سلام
آقا جان مادرتون صدای ما که به جایی نمیرسه برای شما که میرسه پیگیر ماجرا باشید تا بلکه حیا کنند اینها
من دفتر کامپیوتری دارم و ثبت نام میکردم ‏‏ بخدا کسانی میان به دفترم و گله از قطع شدن یارانه میکنن که من شرمم میگیره به والله
خانم های خودسرپرست و افراد فقیر رو قطع کردن
بخدا یه خانم اومده میگه همسرم زمین گیره و تو خونه افتاده و درآمدی هم نداریم اما برای ما رو قطع کردن
من نمیدونم چی جواب بدم در مقابل اینها با وجود تدبیرهای دولت تدبیر و امید
من اسفندماه صاحب فرزند شدم این ماه یارانه اش واریز شد
فکر کنم ثبت احوال آپدیت می کنه
علی
واسه دولت خیلی متاسفم!!!! من خودم مسئول ثبت نام یک مرکز یارانه ها بودم و دیدم که خیلی ها اومدند و به اشتباه می خواستند یارانه خودشون رو از خانواده قبلی جدا کنند و با این حساب با خانواده قبلی خود ثبت نام نکرده بودند و تنهایی هم نمی تونستند ثبت نام کنند. در واقع عملا خیلی ها اینطوری از دریافت یارانه جا موندن و امکان ویرایش هم نیست. ضمن اینکه خیلی ها هم در تعداد اعضای خانوار اشتباه کردند و یکی دوتا رو کم نوشتند یا مسئول کافی نت کم وارد کرده....
سواری
با سلام و احترام
پدر من فرم یارانه را به یکی از کافی نت ها داده که ثبت کنند
اما اونا اشتباه کردند وتعداد خانوار مارو غلط ثبت کردند
حالا ما باید چکار کنیم؟
ناشناس
شما ظاهرا با بی سواد ها سر و کار داشتین و متاسفانه مسئول سایت رفاهی هم سواد زیادی نداره و توانایی درج گزینه اصلاح اطلاعات خانوار و نداره . بی سواد ها اصلا نذاشتند تو کاخ روز مادر بعضی ها خوش بگذرونن . !!!1
سخن گوی سازمان هدفمندی در این مورد تذکر دادند که اگه از طریق فرم و کافی نت هم ثبت نام میکنید اطمینان کامل حاصل کنید .
ن م
سلام
بابا یکی پیگیری کنه ما زوج جوانیم خانواده مون انصراف دادند ولی ما الان به یارانه مون نیاز داریم ولی هر بار بهمون میگن سایت هنوز باز نشده.
ناشناس
روحانی متشکریم !!!!
آخه عزیز این دولت راستگویان است !!!!