شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۷
۱۹

گزارش جدید و محرمانه درباره ثبت نام یارانه

چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب: 368309
يك نهاد بزرگ رسانه اي- اطلاع رساني گزارشي در مورد چرايي ثبت نام مردم براي دريافت يارانه ها، به رييس دولت يازدهم ارايه كرده است.
گزارش جدید و محرمانه درباره ثبت نام یارانه
به گزارش جهان، پارس نوشت: اين نهاد بزرگ رسانه اي- اطلاع رساني با تهيه گزارشي در مورد چرايي ثبت نام مردم براي دريافت يارانه ها، ۱۲ دليل براي اين موضوع ذكر كرده و نكاتي را به صورت مصداقي در مورد عملكرد دولت، صداو سيما و ساير رسانه ها ابراز داشته است. اين گزارش در خردادماه جمع بندي و در اختيار دكتر حسن روحاني قرار گرفته است.

خبرنگار پارس، به بخش هايي از اين گزارش دسترسي پيدا كرده كه در ذيل به بخشهايي از آن كه قابليت ارايه دارد اشاره مي شود:

- مشكلات اقتصادي و معيشتي مردم كه همچنان علي رغم وعده ها با آن دست به گريبانند.

- اصل دريافت يارانه نقدي به عنوان يك حق طبيعي

- مردم خود را محق تر نسبت به دولت مي دانند كه اين مبلغ را به دست افراد نيازمند برسانند

- عدم اعتماد عمومي به سيستم دولت كه اين پول به درستي تخصيص پيدا كند

- فشار يكي از مشاوران براي بازپخش چندباره موضع برخي مراجع در مورد عدم دريافت يارانه با وجود اينكه از ابتدا مشخص بود پاسخي براي آن وجود ندارد.(فرد مورد نظر در سه روز آخراصرار داشته كه چرا به طور مستمر سخنان آقاي روحاني را پخش مي كنيد؟ به جاي آن سخنان مراجع را مجددا پخش نماييد[توپ در زمين مراجع])

- دعوت هنرمندان، ورزشكاران و برخي مسوولين براي عدم دريافت يارانه نقدي تاثير عكس داشته است چرا كه جامعه از حقوق هاي ميليوني و بعضا ميلياردي اين افراد مطلع است.

- تناقض مواضع مسوولين دولتي كه از يك طرف مردم را تشويق به عدم ثبت نام مي كردند و از طرف ديگر خبر از افزايش قيمت ها مي دادند.

- جنس كار رسانه ملي و عدم پيوستگي آن در رسانه هاي ديگر حتي رسانه هاي دولتي

- مخالفت گروههاي سياسي

- نگراني فعالان اقتصادي از آينده كه اين موضوع در جامعه نيز تسري داشت از جمله اينكه دولت تلاش دارد مالياتها را افزايش دهد.

- تاكيد پمپاژي و يكباره در تمامي برنامه ها در تلويزيون موجب واكنش معكوس شد. در واقع به دليل فشار به صداو سما و پخش دايم تبليغات براي انصراف از دريافت يارانه، حجم تبليغات از آستانه پذیرش مخاطب یا ذینفعان بیشتر بود.

- زيرنويس هايي كه از سوي دولت براي پخش در صدا و سيما ارايه شده بود نيازمند بررسي هاي كارشناسي بيشتر بود.

- پخش شايعات مختلف در مورد ثروت برخي مسوولين و ريخت و پاش در برخي مراسمات دولتي

- و...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ريخت و پاشها شايعه نبود واقعيت داشت
نادم
ما هم که انصراف دادیم پشیمان هستیم چون دولت به وعده هایش در خصوص یارانه بگیرها عمل نکرد.
علي
Iran, Islamic Republic of
من انصراف دادم و اگرچه دولت درادامه راه دولت قبلي ،پوپوليستي عمل ميكنه و جرات حذف ثروتمندان رو نداره ولي من پشيمان نيستم و به لطف خدا اميدوارم.
علی
الکی میگه!!!
با گرانی قیمت بنزین ،برق و گاز و ... چه توقعی است که یارانه هم نگیریم ؟ تازه اگر پول یارانه با گرانی ها برود سر مردم کلاه که در واقع یارانه نمی گیرند
محمد
این آقایی که در سیما تبلیغ می کرد قیافه اش ولحن گفتارش بسیار بد بود
ما از دریافت یارانه انصراف نمیدیم.رییس جمهور خودش تا چند ماه پیش یارانه میگرفته!!!!!!!!!!!
ه
United States
درست می فر مائید، این دولت یارانه خوار سیاست غربی هاست است
وقتي دولت محترم حقوق وزرا را از هفت میلیون به 20 میلیون می رساند، انصراف از گرفتن یارانه حماقت است (خبر حقوق بیست میلیون تومانی را من به صورت مستقیم از یکی نمایندگان مجلس شنیدم).
ح.پ
ب ولله ب تالله خدا میدونه چند نفر تو این قضیه یارانه شون قطع شد!!!!!!!!!!!
یک نفرومیشناسم که سه نفرن درصورتی که شغل و کاری هم نداره وبیکاره یارانه ش قطع شده دو نفر ثبت نشده.هرچی زده تعداد خانوار 3نفر سیستم ارور داده و نتونسته ثبت کنه به فرمانداری و استانداری هم رفته جواب ندادن گفتند تو انصرافی خوردی و فعلن راهی نیست!!!!!!
الان سوال از اقای رییس جمهور اینه که گناه این بنده خدا چیست!!!!!!!!!
جهان پیگیری کن این جور مسایل رو لازم باشه اطلاعات تکمیلی بدم .
خانودام به این دلیل انصراف نداد که دولت عامدانه وضع بورس رو به هم ریخت و جیب ملت رو زد و ما یکی از کسانی هستیم که بر این باوره که دولت فکر می کنه در موضوع بورس با دسته کورها طرفه
United States
حکایت حکایت چوپان دروغگو بود اگه راستشو هم مگفتند کسی باور نمی کرد .
کاملا درست گفته..
قدیر
مفت باشه کوفت باشه!! البته برای بعضیا
محمد
درتاریخ 27 / 1 / 93 روحانی گفت میلیون هانفر برای دریافت یارانه اسعفا داده اندمعلوم نیست این آمارغلط را چه کسی به روحانی داده بود که ایشان اقدام به گفتن این دروغ شاخدارشود
هنوز هم ریخت و پاش ها ادامه دارد.
محمد حسین باکمال
باسلام به جای حذف یارانه مردم ، سوراخ های موش را ببندید . همه می دانند چه سوء استفاده هایی که ازبیت المال می شود .چرا جلو آن رانمی گیرند این همه اختلاس ، تفاوت حقوف ، سوء استفاده های بیمه ای که تازیانه های آن برپیکر مردم وارد می شود . وصدها هرزه خرجی دیگر اگر این ها ساماندهی شود طبیعی است که مبلغ یارانه ها ازهمین محل تأمین می شود .
چرا انصراف؟! اگر یارانه حق مردم است که چه اصراری دارید مردم از حقشان بگذرند و اگر حق مردم نیست چرا به آنها می دهید؟! این گونه تناقضات مردم را نسبت به مسئولین بدبین می کند و باعث می شود نسبت به درخواست های مسئولین پاسخ معکوس بدهند.
درسته اكثر خانوادها با حقوق 1-2 ميليوني با سختي زندگي ميكننداما واقعيت اينه كه با ماهيانه 4-5ميليون هم خانواده هامشكل تنظيم مخارج دارند.مگه خود آقايان زير 5 ميليون دريافتي دارند؟؟؟حالا هر كه بالاي اين سقف دريافت داشت حذف بشه نه كمتر از آن.