جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۲
۳

توافقنامه هسته‌ای نهایی در نیویورک؟

سه شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب: 353774
منابع نزدیک به مذاکره کننده‌های غربی با اشاره به این که گفتگوها بین ایران و قدرت‌های جهانی روند مثبتی داشته است مدعی شده‌اند که احتمال دستیابی به توافق نهایی در پایان شش ماه مقرر در توافقنامه موقتی بسیار زیاد است.
توافقنامه هسته‌ای نهایی در نیویورک؟
به گزارش جهان، منابع غربی نزدیک به اعضای تیم‌های مذاکره کننده شش قدرت جهانی در گفتگو با خبرنگاران اعزامی تسنیم به وین این ادعا را مطرح می‌کنند که فرآیند مذاکرات روند رو به جلو و مثبتی دارد و به احتمال بسیار در پایان شش ماه مقرر در توافقنامه موقتی، طرفین به یک توافق نهایی و جامع دست خواهند یافت.

این منابع مدعی شده‌اند که "در برخی حوزه‌ها توافقاتی حاصل شده است."

منابع غربی همچنین از برگزاری آخرین نشست بین ایران و گروه ۱+۵ که برای امضای توافقنامه نهایی برگزار می‌شود در شهر نیویورک آمریکا خبرداده‌اند.

هم اکنون مذاکره کنندگان ارشد ایران و گروه ۱+۵ در وین به گفته وزیر امور خارجه کشورمان "در حال مذاکره برای اتمام مباحث" هستند تا در دور بعدی مذاکرات وارد مرحله تدوین پیش‌نویس توافقنامه نهایی شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شکوفه
چرا تو نیویورک؟یه زمانی تعیین مکان مذاکرات هم برای غربیها یه کابوس میشد.حالا به همین راحتی سند .....رو تو خاک اونها امضاءکنند.تا کجا قراره وا بدیم؟؟؟
خدا بخیر کنه، با توجه به بیانیه پارلمان اروپا احتمالا شش ماه دیگه همجنس بازی....
جریان اصولگرا باید پاسخگو باشد . روحانی عضو جامعه روحانیت مبارز است و همه اصولگرایان معترف هستند که ایشون یک اصولگرای معتدل است از جمله حسین شریعتمداری و با هنر و مصباحی مقدم و ....