پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۱

تبدیل پرواز ام.اچ ۳۷۰ به چالش بزرگ جهان

پنجشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب: 352683
نخست وزیر چین اعلام کرد که جستجو برای یافتن هواپیمای بویینگ ۷۷۷ ناپدیدشده مالزیایی که ۲۷ روز پیش در مسیر کوالالامپور به پکن از صفحات رادار محو شد، کار بسیار دشواری است و چالش بزرگی برای کشورهای جهان است.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، تلویزیون چین روز پنجشنبه از قول ˈلی که چیانگˈ نخست وزیر این کشور گفت: یافتن این هواپیما به یک چالش بزرگ برای کشورهای جهان تبدیل شده است.

وی در گفت وگوی تلفنی با تونی ابوت همتای استرالیایی خود تصریح کرد که جستجوگران دنیا هنوز موفق به پیداکردن این پرواز نشده اند. وضعیت دشواری در پیش رو داریم و کار ساده نیست.

وی گفت که چین با مالزی و استرالیا و دیگر کشورهای ذی ربط برای یافتن هواپیما همکاری می کند.

نخست وزیر چین گفت که پکن و کشورهای دیگر در قبال قربانیان و خانواده های آنها مسوول هستند و دامنه جستجوها باید باز هم گسترش یابد.

چین ۱۰ کشتی، ناو و بالگرد برای جستجو در جنوب اقیانوس هند اختصاص داده است و کشورهای دیگر نیز ده ها کشتی و هواپیما روانه این منطقه کرده اند.

آبوت گفت که استرالیا نیز از این وضع نگران است و قصد دارد هرگونه همکاری را برای یافتن هواپیما با مالزی و چین و دیگر کشورهای ذی ربط داشته باشد.

برآوردها نشان می دهد مقام های کشورهای ذی ربط در چین ، استرالیا و مالزی پس از ۲۷ روز جستجو مستاصل شده اند و اخبار رسیده از چین و استرالیا حاکی است که جستجوها زمان طولانی تری نیاز دارد.

این در شرایطی است که ارسال علایم رادیویی جعبه سیاه هواپیما بزودی با پایان عمر باطری آن پس از ۳۰ روز متوقف می شود.

چین، استرالیا، مالزی و آمریکا جنگنده های خود را بر فراز اقیانوس هند به پرواز درآورده اند، ولی هنوز نشانی از هواپیما بدست نیامده است.

چین حتی کشتی هایی را که برای مقابله با دزدان دریایی سومالی اختصاص داده بود به استرالیا فرستاده است.

چینی ها که تا روز گذشته انتقادهای سنگینی از مالزی می کردند اکنون از مواضع خود عقب نشینی کرده اند و حالا هوانگ خویی کانگ سفیر چین در مالزی از این کشور به دلیل همکاری در جستجوها و گشت زنی ها تقدیر کرده است.

وی در مصاحبه ای در مالزی گفت که این حادثه رابطه نزدیک چین و مالزی را تیره نخواهدکرد.

مقام های مالزی نیز روز گذشته در پشت درهای بسته با شماری از بستگان مسافران چینی هواپیما گفت وگو کردند.

در همین شرایط خبر می رسد که یک زن چینی را هم عده ای در ایالت صباح مالزی ربوده اند.

روزنامه چاینا دیلی چین امروز نوشت که این زن احتمالا توسط شورشیان فیلیپینی ربوده شده است.

چین و فیلیپین مدتی است درگیر منازعات آبی در دریای جنوبی چین هستند. روابط دو کشور در هفته اخیر در این خصوص بسیار متشنج شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *