پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۲

استرالیا سقوط پرواز ام.اچ ۳۷۰ را تایید کرد

دوشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۵۷
کد مطلب: 352405
نخست وزیر استرالیا روز دوشنبه گفت که مانند همتای مالزیایی خود با توجه به تمام شواهد معتقد است پرواز ام.اچ ۳۷۰ خطوط هوایی مالزی در اقیانوس هند سقوط کرده است.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، تونی ابوت نخست وزیر استرالیا در پایگاه نظامی پرت در غرب این کشور به خبرنگاران گفت که با نتیجه گیری نجیب تون رزاق در باره سقوط هواپیما موافق است.

هواپیمای بویینگ ۷۷۷ خطوط هوایی مالزی ساعت ۴۱ دقیقه بامداد ۱۷ اسفند ماه سال گذشته (۲۴ روز پیش) با ۲۳۹ مسافر و خدمه پرواز حدود یک ساعت پس از برخاستن از فرودگاه بین المللی کوالالامپور و در مسیر پکن از صفحه رادارها ناپدید شد.

این پرواز قرار بود ساعت شش و ۳۰ دقیقه همان روز در فرودگاه پکن به زمین بنشیند ، اما داده های رادارها پس از گذشت چند روز نشان داد هواپیما تغییر مسیر داده و احتمال داده شد در جنوب اقیانوس آرام سقوط کرده باشد.

نجیب تون رزاق نخست وزیر مالزی چهارم فروردین اعلام کرد که این هواپیما از دست رفته است و این گفته خشم خانواده مسافران این بویینگ ۷۷۷ را برانگیخت.

به گزارش شبکه خبری ای بی سی استرالیا، تونی ابوت نیز امروز گفت که اطلاعات جمع آوری شده و شواهد نشان می دهد این هواپیما در جنوب اقیانوس هند از دست رفته است.

وی گفت: قریب به اتفاق شواهد گویای این امر است و من فکر می کنم که نجیب تون رزاق نخست وزیر مالزی برای این نتیجه گیری کاملا حق داشته است.

استرالیا به عنوان هماهنگ کننده جستجوها حدود ۱۰۰ نفر برای نظارت بر جستجو و یکهزار ملوان را در کشتی و یا در نزدیکی منطقه جستجو برای این امر بکار گرفته است.

نخست وزیر استرالیا گفت: این یک کار بسیار دشوار است. ما در جستجوی مناطق وسیعی از اقیانوس بودیم و در حال حاضر بر روی اطلاعات بسیار محدودتری از موقعیت ها کار می کنیم.

جستجو برای یافتن اثری از پرواز ام.اچ ۳۷۰ روز دوشنبه با استفاده از یک کشتی استرالیایی که حامل تجهیزات برای شناسایی جعبه سیاه این پرواز است بار دیگر از سرگرفته شد.

تاکنون شواهد فیزیکی از سقوط این هواپیما ی مالزی پس از ۲۳ روز جستجوی هفت کشور با ده ها هواپیما و کشتی بدست نیامده است.

پهنه ای به اندازه کشور نروژ در جنوب اقیانوس هند با ۱۰ فروند هواپیما از استرالیا، چین، ژاپن، نیوزیلند، مالزی، کره جنوبی و آمریکا در حال بررسی برای یافتن اثری از این بویینگ است.

کشتی هایی از استرالیا و چین نیز در عملیات جستجو شرکت دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *