يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۳
۸

آشنا: سریع‌القلم مشاور رئیس‌جمهور نیست!

شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۳۱
کد مطلب: 344021
نماینده رئیس‌جمهور در شورای نظارت بر صدا و سیما در نامه‌ای به رئیس سازمان صدا و سیما پخش تصویر سریع‌القلم مشاور رئیس‌جمهور در صدا و سیما را اشاعه اکاذیب دانست.
آشنا: سریع‌القلم مشاور رئیس‌جمهور نیست!
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهور و نماینده قوه مجریه در شورای نظارت بر صدا و سیما در نامه‌ای به عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما پخش خبری مبنی بر حضور مشاور رئیس‌‌جمهوری با پوشش غربی در اجلاس داووس را «اشاعه اکاذیب» خواند و خواستار اصلاح این رویه شد.

متن کامل نامه نماینده قوه مجریه در شورای نظارت بر صدا و سیما به شرح زیر است:

برادر گرامی جناب آقای مهندس ضرغامی
ریاست محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم
به اطلاع شریف می رساند برنامه گزارش هفتگی که در تاریخ ۲۵/۱۱/۹۲ از شبکه یک پخش شده است مشتمل بر اشاعه اکاذیب بوده است:

در بخش «درگوشی» با پخش عکس ادعا شده است مشاور رییس جمهور با پوشش غربی در اجلاس داوودس حاضر شده است. متن خوانده شده روی تصویر عینا به شرح زیر است:

«این عکس عکسی از اجلاس داووس منتشر شده که در اون یکی از مشاورای رییس جمهوری با کراوات و پوشش غربی مشاهده می شد ...اما وقتی کسی عنوان مشاور رییس جمهور یه کشور رو یدک می کشه بد نیس متناسب با پروتکل های اون کشور لباس بپوشه و در نشست های بین المللی شرکت کنه. فک نکنیم این درخواست خیلی زیادی باشه.»

از آنجا که بارها به صورت شفاهی و کتبی به آن سازمان محترم تذکر داده شده است انتصابات ریاست محترم جمهوری صرفا از طریق سایت رسمی دفتر ریاست جمهوری اعلام می شود، اصرار بر خلق مشاور و سپس همراه کردن وی با هیات همراه رییس جمهور در داووس و در نهایت نقد پوشش ایشان را نمی توان اشتباهی عادی تلقی کرد.

مستدعی است دستور فرمایید ضمن اصلاح مصداق در اولین برنامه، نسبت به اصلاح رویه نیز اقدام عاجل صورت بگیرد.

با احترام
حسام الدین آشنا
نماینده قوه مجریه در شورای نظارت بر صدا و سیما

رونوشت:
شورای محترم نظارت بر صدا و سیما
دفتر ریاست محترم جمهوری

فعالیت سه مشاور رئیس جمهور بدون ابلاغ حکم رسمی

به گزارش جهان، چندی پیش سایت سراج ۲۴ در تحلیلی نوشته بود:

رئیس جمهور تا کنون برای سه مشاور عالی خود به دلایل مختلف حکم رسمی ابلاغ نکرده است. تا کنون بعد از تشکیل دولت تدبیر و امید برای سه مشاور رئیس جمهور از جمله محمدرضا صادق ، حسین فریدون و محمود سریع القلم حکم رسمی ابلاغ نشده است و این افراد بیشتر از احکام ستاد انتخاباتی خود بهره می برند.

این درحالی است که افردا نامبرده شده بیشترین قرابت را با رئیس جمهور دارند و اکثر کارهای تخصصی را این افراد انجام می دهند. برای نمونه حسین فریدون به عنوان مسئول اجرایی دفتر رئیس جمهور مشغول است، محمدرضا صادق به عنوان مشاور رسانه ای ستاد انتخاباتی تشکیلات معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی رئیس جمهور را مدیریت می کند و در آخر هم محمود سریع القلم ضمن آماده کردن پیش نویس های سخنرانی رئیس جمهور در حوزه مسائل سیاست خارجی و روابط بین الملل به وی مشاوره می دهد.

گمانه زنی های رسانه ای دلایل مختلفی را در مورد عدم تمایل رئیس جمهور برای انتصاب رسمی این افراد عنوان می کنند که پرونده اقتصادی، دوتابعیتی دو نفر از این مشاورین نمونه ای از این دلایل است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اين هم يك رقم دور زدن قانون!
اگر اين آقا مشاور نيست. كنار رئيس جمهور و پابه پاي او چه كار مي كند.
البته صدا و سيما هم نگفته مشاور رسمي تا نش اكاذيب باشد!!
اقا اون عکس که فوتوشاپ نیست، حالا سمت ایشون هرچی که هست، عضو هیئت ایرانی هست یا نه؟؟؟ باید قوانین عرف هیئت رو رعایت کنه و الا برخونش تز غربزدگی بنویسه
Iran, Islamic Republic of
خبرگزاري رسمي دولت ايشون رو مشاور رئيس جمهور عنوان کردند. به اين آدرس بريد
http://www.irna.ir/fa/News/80956005/%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF%DB%8C/%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1_%D8%B1%DB%8C%DB%8C%D8%B3_%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1%DB%8C__%D8%AB%D8%B1%D9%88%D8%AA_%DB%8C%DA%A9_%D9%85%D9%84%D8%AA_%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF_%D8%A7%D8%B3%D8%AA
حسین
دولت راستگویان که دورغ نمیگوید !!!!!!!!!!!
ما که عادت کریدم به دروغهای شما اقایان، مگر قول نداده بودبد عذرخواهی کنید
کشور را دو تابعیتی ها به لبه پرتگاه می برند و از کشور مثل خاوری فرار می کنند!
مجلس شورای اسلامی لطفا در این خصوص تحقیق و تفحص کند
Finland
البته باید پرسید ایشون چه طوری در داووس بودند؟
این که نمیشه وقتی پز ایشون رو می دن بگن مشاور رئیس جمهوری است ولی وقتی گند زدند بگن نه از کی ایشون مشاور بودند؟!
اگه این بابا مشاور رئیس جمهور نیست پس در اجلاس داووس چیکار میکرده ؟
این که میشه عذر بدتر از گناه طرف هیچ پست رسمی نداره با بودجه مملکتی میره خوشگذرونی و ظاهرا توریست بوده با پول ملت!
Iran, Islamic Republic of
اگه مشاور نیست لابد یه ضد انقلاب خارج نشینه که با امریکاییها اومده وچطور دولت پاسخ توهینهایش به ملت شریف ایران را نداده روحانی باید پاسخگوباشد