جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۱
۱۲

روزنامه حامی هاشمی: سخنان روحانی همه را متعجب کرد

دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب: 338652
یک روزنامه حامی هاشمی رفسنجانی برخی مواضع و وعده های رئیس جمهور را زیر سوال برد.
روزنامه حامی هاشمی: سخنان روحانی همه را متعجب کرد
به گزارش جهان، روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله شماره امروز خود با عنوان "آقاي رئيس‌جمهور بخوانند"، نوشته است: رئبس جمهور در سخنراني اهواز، توافق نامه ژنو را تسليم شدن قدرت‌هاي جهاني در برابر ايران دانستند. اين سخن، علاوه بر اينكه مورد نقد غربي‌ها قرار گرفت و آنها آن را به مثابه شعاري كه مصرف داخلي دارد تلقي كردند، در داخل كشور نيز موجب تعجب صاحبنظران و حتي مردم عادي شد. همه مي‌دانند كه توافق نامه ژنو يك نقطه مثبت در كارنامه دولت يازدهم است، زيرا موجب توقف روند افزايش فشارها بر ايران و هدايت جريان هسته‌اي به سوي حل و فصل عادلانه شد. رئيس‌جمهور و گروه مذاكره كننده مي‌توانند به اين اقدام مثبت و موفق خود ببالند و همواره از آن سخن بگويند، اما اين سخن اگر با رنگ و بوي مبالغه همراه شود نتيجه‌اي برخلاف انتظار خواهد داد.

نقطه ضعف ديگر، بعضي وعده دادن هاست كه به شعاري بودن نزديك‌تر بود تا عملي بودن. حل مشكل آب استان، تغيير وضعيت كارون، برطرف ساختن كامل مشكلات كشاورزي خوزستان، تبديل كردن خرمشهر و آبادان به منطقه آزاد و... همگي شعارهاي خوبي هستند ولي آيا اين امكان وجود دارد كه دولت يازدهم بتواند آنها را عملي نمايد و يا با صدور فرمان انجام بعضي از آنها بدون پشتوانه كارشناسي دقيق و همه جانبه، دولت در مرحله اجرا با مشكل مواجه نشود؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اولین ثمره خاموش کردن چرخه هسته ای بنزین 1100 تومان یآنهم از شب عید است . روحانی مچکریم
این نتیجه تلاش و زحمت دولت قبلی بود که این دو لت خرج کرد اگر نبود این سطح از پیشرفت این دولت از کجا می خواست امروز امتیاز دهد که به خود ببالد؟
لی لا
تو که راست میگی!!!!
Iran, Islamic Republic of
مگه غیر اینه که ما با داشته هامون سر میز مذاکره میریم؟؟؟مگه این داشته ها با شجاعت محمود به دس نیومد؟؟؟؟آره واقعا هم دوستمون راس گف
ل
Iran, Islamic Republic of
خداييش كساني كه به اين نظر منفي ميدن چه جور آدمايي اند !!!!
Iran, Islamic Republic of
اقدام که مثبت نبود کلی امتیاز دادیم در مقابلش چیزهای گرفتیم که به نفع غرب هم باشد لغو تحریم پتروشیمی بیشتر که به نفع ایران باشد برای غرب هم نفع داشت
سعید
Iran, Islamic Republic of
پس اگر استدلال شما درست باشه، لغو تحریم نفت که بیشتر برای غربی ها سود داره، چرا اونو لغو نمیکنن؟!
شهامت دهسرخی
Iran, Islamic Republic of
خود گویم و خود خندم عجب مرد هنرمندم!!!
Iran, Islamic Republic of
متن توافق ژنو : .... اسم خودشونو گذاشتند سیاستمدار.
آقای روحانی بنده اگر سه سال و نیم دیگر زنده باشم ملاک رای دادنم به شما را تحقق این وعده شما میدانم که گفتید باید سانتریفیوژها وقتی میچرخند زندگی و معیشت مردم هم باید بچرخد ولی با این لجام گسیختگی در قیمت بنزین که معلوم هم نیست پول آن را به مردم برگردانید و امثال اینگونه اقدامات یعنی فشار مضاعف بر گرده مردم در زندگی و چرخهای سانتریفیوژ هم که عملا از حرکت بازایستاده پس مواظب قضاوت مردم در مورد عملکرد خودتان باشید . لطفا منتشر کنید تا نقد دولت که گفتند مورد استقبال ماست واقعی باشد .
Iran, Islamic Republic of
چه اشتباهی کردی داداش که همون دور اول بهش رای دادی
الانم بیا من سه ونیم سال دیگه روبرات بگم نه چرخ زندگی میچرخه نه سانتریفیوژ
درود بر روحانی....