جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۲۶
۱۵۷

شریعتمداری: واقعیت ماجرا چیست؟

دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۳۸
کد مطلب: 338562
با توجه به نمونه‌های یادشده، آیا این پرسش بدیهی و منطقی در ذهن مردم کشورمان پدید نمی‌آید که واقعیت ماجرا چیست؟ و چرا بسیاری از آنچه که برای مردم ایران- و در مواردی حتی برای نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی- ناگفتنی است، از نگاه حریف محرمانه نیست؟! مسئولان محترم هسته‌ای کشورمان تقریبا در تمامی موارد یاد شده، قبل از انتشار متن توافقات از سوی حریف، انتشار آن را «محرمانه»! تلقی کرده و یا به مصلحت ندانسته بودند!
شریعتمداری: واقعیت ماجرا چیست؟
به گزارش جهان، حسین شریعتمداری در کیهان نوشت:
۱ - رئیس جمهور کشورمان در جمع مردم خوزستان می‌گوید «می‌دانید توافقنامه ژنو یعنی چه؟ یعنی تسلیم قدرت‌های بزرگ جهان در مقابل ملت ایران» و چند ساعت بعد، «جی کارنی» در پاسخ به خبرنگاران که نظر دولت آمریکا را درباره دیدگاه آقای روحانی پرسیده بودند می‌گوید «سخنان رئيس‌جمهور ایران مصرف داخلی دارد» و تاکید می‌کند «این مسئله نه برای ما تعجب‌برانگیز است و نه باید باعث تعجب شما بشود. آنچه مقامات ایرانی می‌گویند اهمیتی ندارد، بلکه آنچه انجام می‌دهند مهم است»!

بعد از امضای توافقنامه ژنو- سوم ‌آذرماه جاری/ ۲۴ نوامبر ۲۰۱۳- مقامات آمریکایی، از جمله باراک اوباما، جان کری و «وندی شرمن» در مصاحبه‌های پی‌درپی تصریح می‌کنند که در توافقنامه حق غنی‌سازی برای ایران به رسمیت شناخته نشده است- منظورشان غنی‌سازی صنعتی است که مطالبه اصلی کشورمان است و نه تحقیقاتی- و در مقابل آقای دکتر ظریف وزیر محترم امور خارجه کشورمان اعلام می‌کند که اظهارنظر مقامات آمریکایی عاری از واقعیت است و مصرف داخلی دارد و تاکید می‌کند که دولتمردان آمریکایی برای قانع کردن کنگره، لابی‌صهیونیستی و تندروهای آمریکا، به اینگونه اظهارات خلاف واقع درباره توافقنامه ژنو متوسل می‌شوند و با لفاظی تلاش می‌کنند نگرانی‌های داخلی خود را حل کنند.»

پس از توافق اخیر ایران و گروه کشورهای ۵+۱ درباره تفسیر ابعاد و جزئیات اجرایی توافقنامه ژنو- برنامه اقدام مشترک JPA‌- آقای دکتر عراقچی مذاکره‌کننده محترم و ارشد تیم هسته‌ای کشورمان، این توافقنامه را غیرقابل انتشار دانست و گفت «پس از توافق ژنو، مذاکراتی درباره چگونگی اجرای آن انجام دادیم که نتیجه آن برداشت‌های مشترک به صورت شفاهی بود و در قالب ‌NON PAPER و به عنوان سند غیررسمی مکتوب شد». آقای عراقچی در ادامه می‌گوید «انتشار این سند، به معنای رسمیت دادن به آن است» و توضیح نمی‌دهد که اگر این سند «غیررسمی»! است چرا قرار است اجرای توافقنامه ژنو دقیقاً براساس آن صورت پذیرد؟!

و اما، بر خلاف نظر آقای عراقچی که متن توافق جدید را «غیر‌قابل‌انتشار» و حتی به زیان هر دو طرف مذاکرات دانسته بودند، کاخ سفید علاوه بر آن که متن کامل توافق یادشده را به کنگره تسلیم کرد، خلاصه‌ای ۴ صفحه‌ای که اصلی‌ترین محورهای مورد توافق ایران و ۱ + ۵ در آن آمده‌بود را نیز منتشر کرده و در اختیار خبرگزاری‌ها قرار داد.

در پی این اقدام دولت آمریکا، سرکار خانم افخم سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان این بیانیه را «یکسویه» نامیده و گفت: «بیانیه کاخ‌سفید، برداشت یکسویه و یک جانبه‌ای از توافقات غیررسمی اخیر بین کارشناسان ایران و ۵+۱ می‌باشد و به هیچوجه ملاک ارزیابی یا قضاوت در مورد نحوه اجرای توافق ژنو نیست» و...

۲- با توجه به نمونه‌های یادشده، آیا این پرسش بدیهی و منطقی در ذهن مردم کشورمان پدید نمی‌آید که واقعیت ماجرا چیست؟ و چرا بسیاری از آنچه که برای مردم ایران- و در مواردی حتی برای نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی- ناگفتنی است، از نگاه حریف محرمانه نیست؟! مسئولان محترم هسته‌ای کشورمان تقریبا در تمامی موارد یاد شده، قبل از انتشار متن توافقات از سوی حریف، انتشار آن را «محرمانه»! تلقی کرده و یا به مصلحت ندانسته بودند! و بعد از آن که طرف مقابل تفسیر خود از اسناد مورد اشاره -FACT SHEET- را با صدور بیانیه و به گونه‌ای آشکار اعلام کرده است، مذاکره‌کنندگان کشورمان، این بیانیه‌ها را «یکسویه»، «غیرقابل اعتماد» و «دارای مصرف داخلی» معرفی کرده‌اند که باید گفت؛

الف: اگر متن‌های یاد شده غیر قابل انتشار بوده است چرا طرف مقابل بلافاصله دست به انتشار آن زده و می‌زند؟!

ب: چنانچه حریف در جریان مذاکرات متعهد می‌شود که متن مذاکرات و یا محتوا و جزئیات توافق‌ها محرمانه بماند ولی به تعهد خود عمل نکرده و دست به افشا و انتشار آن می‌زند، چرا با مشاهده اولین تخلف و عهدشکنی حریف، باز هم و برای چندمین بار، تعهدات طرف مقابل را می‌پذیریم و نهایتاً خود را در موضع انفعال قرار می‌دهیم؟!

ج: در عصر ارتباطات و در فرهنگ و قواعد شناخته شده آن، کسی که در اعلام نظر خود پیشدستی می‌کند، برگ برنده بیشتر و مؤثرتری در اختیار خواهد داشت و با این پیشدستی، طرف مقابل را به موضع انفعال می‌اندازد. چرا که از این طریق، افکار عمومی را به نفع خود شکل می‌دهد و طرف دیگر را به جای پرسشگری که موضع برتر در اینگونه چالش‌هاست، به نقطه پاسخگویی، یعنی چند پله پایین‌تر می‌کشاند. متأسفانه و علی‌رغم احترامی که برای تیم محترم مذاکره کننده کشورمان قایل هستیم، باید گفت، در موارد یاد شده، از حریف رو دست خورده و عرصه افکار عمومی را برای شانتاژ و یکه‌تازی دشمن باز گذاشته‌اند!

د: طی چند ماه گذشته و تقریباً در تمامی موارد، بعد از آن که حریف دست به انتشار متن‌های - به اصطلاح- محرمانه زده است، تیم محترم هسته‌ای کشورمان، متن‌های منتشر شده را «یکسویه»، «غیر قابل اعتماد» و «دارای مصرف داخلی» دانسته‌اند ولی این انتظار منطقی و طبیعی را در افکار عمومی بی‌پاسخ گذاشته‌اند که در مقابل ادعای «یکسویه» حریف، واقعیت دو سویه چیست؟ و در حالی که می‌دانند و به تجربه دریافته‌اند، طرف مقابل اهل ادعاهای یکسویه است چرا در اعلام واقعیت دو سویه پیشدستی نمی‌کنند تا به جای خود، حریف را در موضع انفعال قرار دهند؟!

بدیهی است که مردم به تیم هسته‌ای مذاکره‌کننده کشورمان اعتماد و اطمینان دارند و دیدگاه و نظر آنان را به همان اندازه قابل قبول می‌دانند که ادعای حریف را فریبکارانه و به دور از صداقت تلقی می‌کنند.

۳- «مذاکره» در عرف شناخته شده سیاسی، عرصه معامله است و معامله، میدان «بده و بستان» است. وقتی کار به مذاکره می‌کشد، هر یک از دو سوی مذاکره، در مقابل امتیازی که می‌دهند، امتیاز می‌گیرند و پایان مذاکره هنگامی است که طرفین، از مجموعه «داده‌ها» و «گرفته‌ها» به نقطه «توافق» می‌رسند.

بنابراین، برای ارزیابی دقیق یک توافقنامه باید مجموعه آنچه «داده‌ایم» را با مجموعه آنچه «گرفته‌ایم» مقایسه کنیم و تنها در این صورت است که می‌توان توافق به دست آمده را «مثبت» یا «منفی» ارزیابی کرد.

مسئولان محترم کشورمان در ارزیابی خود از توافقنامه ژنو و یا متن اخیر موسوم به برنامه اقدام مشترک - JPA - از «داده‌ها» کمتر سخن می‌گویند و بیشتر به «گرفته‌ها» اشاره می‌کنند تا آنجا که رئیس‌جمهور محترم در اظهاراتی که- با عرض پوزش- اغراق‌آمیز به نظر می‌رسد، اعلام می‌کند «توافق ژنو، یعنی تسلیم قدرت‌های بزرگ جهان در مقابل ملت ایران»! اما، وقتی به متن توافقنامه مراجعه می‌شود، آنچه «داده‌ایم» در مقابل آنچه «گرفته‌ایم» نه فقط قابل مقایسه نیست، بلکه بسیار کم‌اهمیت‌تر و ناچیزتر از آن است که با واژه «برد- برد» کمترین تناسبی داشته باشد، چه رسد به این که، توافقنامه یاد شده را «تسلیم قدرت‌های بزرگ جهان در مقابل ملت ایران» بدانیم. قدرت‌های بزرگ جهان صدالبته که بارها طی سی و چند سال گذشته، به اجبار- و نه به اختیار- در مقابل ملت ایران سر تسلیم فرود آورده‌اند اما در تمامی این موارد، ایستادگی و استقامت ملت ایران کارساز بوده است که فهرست آن نیز به درازا می‌کشد و شرح مبسوط و جداگانه‌ای می‌طلبد.

آیا توافقنامه ژنو که اجرای آن از امروز آغاز می‌شود، در این فهرست جای دارد؟! متأسفانه شواهد موجود حکایت دیگری دارند و این بیم جدی هست که حریف در مقابل برخی از کوتاه آمدن‌های ما، گام‌های بیشتری به جلو بردارد. به عنوان مثال، اوباما در توضیح توافقنامه ژنو تصریح کرده بود که در گام اول ۶ ماهه، مبلغ ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران آزاد خواهد شد ولی در متن اعلام شده اخیر، این مبلغ به ۴/۲میلیارد دلار، آن هم در هشت قسط تنزل یافته است! و یا برنامه تحقیق و توسعه- R&D- ایران در توافق اولیه به رسمیت شناخته شده بود، اما در توافق جدید، حریف حتی نصب یک سانتریفیوژ در بخش روزمینی نطنز که مخصوص تحقیق و توسعه است را نپذیرفت! و موارد دیگری که سرنوشت راکتور آب سنگین اراک، افزایش فراقانونی مداخلات آژانس، پذیرش تلویحی بازرسی‌ها در سطحی بسیار فراتر از پروتکل الحاقی و... از جمله آنهاست و نیاز به تجدیدنظر و پیشگیری ضروری و به‌موقع مسئولان محترم دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


احمد
آنچه جناب آقای شریعتمداری فرموده اند تماما درست و نگرانی های بسیاری از مردم است .
خدا حفظش کنه
Iran, Islamic Republic of
نگرانی فقط 4 میلیون از رای دهندگان جلیلی یا همان تندروهایی مثل شماست....بقیه مردم یا همان اکثریت هفتاد میلیونی خیر
لطفا از طرف مردم حرف نزن!
آقا اشتباه منفي دادم فكر كردم با آقاي شريعتمداري گلمون هستي!!
Sweden
نه شما بفرما حرف بزنید !!!
.... دستها را بالا بردند مجبور به دخالت شد
علی
Iran, Islamic Republic of
نکنه از 70 میلیون همون 52درصدی هستش که به روحانی رای دادند که هر چند اکثر اونها هم الان پشیمانند.
این امارو از کجا در میاری؟؟؟
هیچکس پشیمان نیست.
Iran, Islamic Republic of
آقای 52 درصد که نبود 7/50 درصد بود
Iran, Islamic Republic of
52درصد؟؟؟؟
50درصد+700هزار رای!
123
50.7%
من به روحانی رأی دادم ولی به شدت پشیمانم و شرمنده ام؛ ...
Turkey
من هم همین طور
حشمت
منم همینطور بدجوری پشیمونم
این چنین پشمیمانیم ارزوست . . .
70 همون 0.2 دهم درصد منظورتونه
اون 24 میلیون منظورتون نیست؟؟!!!
حاج حسین دمت گرم
دولت راستگویان هم خبراشو باید از آمریکاییا مطلع بشیم
Iran, Islamic Republic of
مدل حرف زدن امثال شما همیشه اینطور است که فقط نظر خود را قبول دارید و خود را همه مردم میدانید مثل سال 88 که میگفتید ما بی شماریم ولی فهمیدیم که شما بی شعورید
بی ادب...
ادب مرد به ز دولت اوست

بی ادب محروم شد از لطف حق
Iran, Islamic Republic of
به برکت دولت تعلیق و ا مید بعد از اینکه کلید دولت درها ی نطنز را پلمپ کرد و چرخ سانتریفیوژها از کار افتاد، چرخ زندگی ما شروع به چرخش کرده و در حال دور گرفتن است.
امروز به فروشگاه... رفتم و
برنج هر کیلو 1230 تومان
روغن کیلویی 230 تومان
ماست دبه ای 1000 تومان
گوشت مرغ کیلویی 1500 تومان
پسته کیلویی 3500 تومان
و خلاصه کلی حال کردم از این همه عزت .....
ترکان که فقط رای دهنده های روحانی رو ادم حساب کرده و بقیه رو افراطی دونسته!
هرچند الفاظ ترکان درخور شخصیت خودشه ولی فراموش نکن که به گفته خودشون رای نیمی از مردم رو دارن!!! (که البته اونم دارن از دست میدن)
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
اگر همینطور پیش بریم میان تو خونت و...
... شما خواهشا طرفدار و وکیل ملت نشو.
(اینجانب به آقای ولایتی رای دادم و پشیمون هم نیستم)
Iran, Islamic Republic of
وشاید مثل کاندیدای مورد علاقه ات سهمت رو هم گرفتی
Iran, Islamic Republic of
قلمت راباید طلا گرفت حاج حسین
الهام
Iran, Islamic Republic of
ببخشید چه ربطی داشت؟!!!!!!!!!!!
ليلا
...مثل كبك سرتو كردي تو برف...
ایرانی
خاک برسرت که یه ذره غیرت ایرانی نداری تو .اگه زمان جنگ امثال شما ها می خواستند در مقابل دشمن بایستند.روزهای اول مملکتو دو دستی تقدیم کرده بودن و امروز معلوم نبود موهات چه رنگی بود.از جان مایه گذاشتن شما ها نمی تونین یه کم از شکم بی صاحبتون مایه بذارین
Iran, Islamic Republic of
ناراحت نباش! ...
حرف شما افراطیه
ابراهیم
United States
خوبه که روحانی فقط با 50 درصد آرا رای آورد
اونايي تندرو هستن كه به جاي استدلال ، توهين و هوچي گري مي كنن!
حبیب
از منفی مثبت ها مشخصه عزیز!!!!!!!!!!!!!!!!
شمااحتمالا جزء.آراءباطله ها بودید!!!!!!!!!!!!
خدارا شکر که به جلیلی رای دادم و به تفکر تعلیق و نا امیدی رای ندادم
نکنه با این عقب نشینیها خزانه خالی در حال پر شدن است
اره هفتاد ملیون نفر به شما رای دادن تازه شدین۵۰/۷%
زنده باد تفکر جلیلی
اولا که حتی دشمن خون اشام هم میداند که این بقول شما 4 میلیون نفر تا آخرین قطره خونشان پای آرمانهایشان ایستاده اند و اگر تا حالا غلطی نتوانسه اند بکنند، به برکت همین عده است. ثانیا اگر امیدی در دل دشمن روشن شده است بواسطه سست عنصران چون شماست که در بهترین حالتش برای ذره ای رفاه بیشتر حاضرید نوکری هر بی ریشه ای را بکنید. ما از شما انتظار کرامت نداریم و انشاالله در آینده ای نچندان دور سرنوشت این ملت مظلوم را از دست نان به نرخ روز خورها در می آوریم.
Iran, Islamic Republic of
توافق هسته ای بر شما و..مبارک باد
من از رای دهنگان به رضایی هستم و حرف شریعتمداری رو قبول دارم
ج خواه
United Kingdom
باز خوبه 4 میلیون رای جلیلی را تقلبی نمی دانی !
Iran, Islamic Republic of
توهم زدید دوباره مثل سال 88 ؟ اکثریت 70 میلیونی ؟ خوبه از 50 درصد ، یک درصد هم بالاتر نبود رای... اونم با کلی داستان و کلید نشون دادن و ... و آواز و بی بند و باری و وعده و..... یک مقدار خجالت هم خوبه ، حداقل عقلانی حرف بزنید مردم به عقلتون شک نکنند
پيروز
اينها صحبت هاي دل خوش كنك روحانيست كه ميخواهد هرطور شده يك مقداري توپ را به زمين ديگران بفرستد...
عزیزم اون هفتاد ملیون رو از کجا آوردی؟
یعنی 70 ملیون به روحانی رای دادند؟
شما می دونید سن رای چند سالگی است؟
نوبخت ازقائمشهر
شما بجای اینکه در این موردها خودتو ناراحت نشون بدین!به این پرسش پاسخ بدهین...
ازانجاکه منبع خبری ایشون غالبا جورج سوروسه!!احتمالا حرفهاش درسته!!!!!!
مهدی
منبع رفتار سید محمد خاتمی سوروسه!
john
United States
بسیاری از موارد تعلیق ایران خیلی راحت برگشت پذیره....
مهم اینه که بعد از مدتی که تحریم های بیشتری برداشته شد، دیگه به راحتی نمی تونه برگرده....
تو این مدت وظیفه ما اینه که از نظر ساختار اقتصادی تقویت بشیم که بعدش اگر مجدداً تحریم ها برگشت دیگه آسیب جدی نبینیم....
به نظر من کل هدف دولت اینه.... زیاد حساس نشیم و ملت رو هم الکی حساس نکینم...
اطلاعات از دست رفته چی؟
نسیم
شاید سکوت و محرمانه نگه داشتن اطلاعات برای مردم ایران از سوی تیم مذاکره کننده و واگذاری دست برتر امریکایی ها در رسانه ها وافکار عمومی نیز جزو همان قولهای طرف ایرانی به امریکایی ها باشد!!!!!!خدا میداند چه بله قربان گویی هایی محرمانه کرده اند ولی در جمع مردم که میروند ... استکبار ستیزی میکشند.چه غلطی کردیم به این روحانی رای دادیم.ای امام وشهدا و رهبر عزیزمان ما را ببخشید.
واقعا دلم سوخت وقتی دیدم تاسیساتی که با خون شهدا راه انذازی شده خیلی راحت سر چندتا آبنات بسته پلمپ میشه
این لکه ی سیاه هم مثل توافقنامه سعد اباد ثبت شد رو پیشونی روحانی و ظریف
واقعا اون کسایی که این توافق نامه رو برد برد میدونن خیلی ساده لوح هستن
چیزی دادیم چیزی گرفتیم
...
دوستدار وطن
خدا کنه که اینجوری که نوشتین نباشه، پس جواب خون شهدا ما علی الخصوص شهدای هسته ای رو کی میخواد بده،خون احمدی روشن برای چی ریخته شد؟
اگه ایجوریه بگذارید تحریم بمانیم.
متاسفانه همین جوری که نوشتن است
Iran, Islamic Republic of
آقايان در عوض شفاف سازي دائما به منتقدان انگ افراطي گري مي زنند !!
محمدرضا
با حس ويراني بيا تا بشكند ديوار من

چيزي نگفتن بهتراز تكرار طوطي وار من

برادر جان حاج حسین عزیز کمی صبر کن در طول این 4 ماه باندازه 8 سال گذشته انتقاد کردی همانطور که دولت قبل گوش نکرد این دولت هم
آره بشینیم خونه پسته و آجیل(اگه گیرمون اومد)بخوریم از خاطرات گذشته صحبت کنیم بیشتر حال میده.
Iran, Islamic Republic of
خيلي عماري به خدا
Iran, Islamic Republic of
عمارپندارند ایشان
نمونه بارز ... هستن ایشون
انسانی فرهیخته و هوشمند
عمار؟!!!!!!!!!!!!
j k
آره عماره با این افراطی گری هاش....
مجید مجد
United States
این دوستان اگر پاسخگو بودن که الان این مشکلات رو نداشتیم
محسن
Iran, Islamic Republic of
بازی برد برد !!!! همین است ....
شیطان بزرگ، برد برد!
اما ما باختیم.
نتیجه را شما قبلا باخته بودین اینها اومدند ازباخت سنگین یه مقدارکم کنند
Iran, Islamic Republic of
بله زمان خات خاتک باختیم نتیجه رو
Iran, Islamic Republic of
منظور از بازی برد برد اینه که اونا مارو بازی دادن و همه چیز ما رو بردن ، حالا که بردن ، ما باید بگیم برد برد چیو برد همه چیز ما رو برد
Iran, Islamic Republic of
بهتر بود دانشمند بزرگوار آقای شریعتمداری که این همه در مذاکرات تجربه دارند به جای تیم مذاکره وزارت امور خارجه به ژنو می رفتند.
اگه بقال سر کوچه ما رفته بود بهتر قرارداد می بست باور کنید وقتی با این پیرمرد دنیا دیده حرف میزنی از شعور و تدبیرش متحیر میشی.
Iran, Islamic Republic of
منم با نظر شما هم عقيده ام
برو بابا
Iran, Islamic Republic of
شما بری بهتره
جناب به شما ارتباطي ندارد....
نکنه به تو داره؟!!
Iran, Islamic Republic of
حرف حساب جوابی جز بی ادبی ندارد.
ای ول حاج حسین عزیز

تمنایی
خوشبینی مفرط مسئولان تیم مذاکره کننده- نداشتن تحمل انتقاد- یکی نبودن حرف وعمل -ازجمله معضلات ای دولت است که خدابه ما رحم کند....انچه جناب ایشان قلم زدند واقعیت های تلخ است.
بازی برد-برد یعنی هیچ درست وغلطی وحق و باطلی وجود ندارد
به بیان دیگر یعنی اتحاد بین حق و باطل!
یعنی پذیرفتن برابری قدرت خداوند با شیطان و به خاطر وجود یک منفعت مشترک!
خدا به داد ما برسد.
منصوری
Iran, Islamic Republic of
بازی برد برد یعنی برد!!! برد!!! حالا صد سال باید بدویم تا اونایی رو که برد برگردونه
سيد
China
همانطور كه رهبر عزيزمان فرمودند ما از اين مذاكرات ضرر نخواهيم كرد كه به فرموده خودشان يكي از اين دستاوردها اشكار شدن دشمني امريكاست.....
یکی نیست به حسین شریعت مداری بگوید :برادر عزیز خودت را خسته نکن وقتی میوه ای را دیر یا زود از درخت می چینییم ...یا نارس است یا گندیده!!!توافق ژنو مطلوب هیچکس نیست وشاید همان جام زهر است ولی اخر چرا اینقدر ملت ما را تحقیر میکنی؟...
ها !!!
مسئولین سیاست خارجی که اینطوری عمل میکنن مردم را تحقیر میکنن یا کسایی که میگویند باعث تحقیر نشوید؟ شما میگید سرمون را بکنیم زیر برف یا بلند سوت بزنیم و بخونیم که همه چی آرومه من چقد خوشحالم
بابا شما ها کجا بودید زمان ائمه معصوم؟
....
Iran, Islamic Republic of
ملت ما رو دولت تعلیق و امید تحقیر کرد ولی هنوز بعضی ها تو خواب خرگوشی ان!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
تنها داشتن انرژی هسته ای نیست که حق مسلم ماست بلکه داشتن یک زندگی ساده مسکن شغل ازدواج ثبات سیاسی و اقتصادی داشتن مراودات جهانی و داشتن حداقل امکانات زندگی هم حق مسلم ماست...
عزیزم در دنیای پیچیده خارج از ذهن شما خیلی چیزا به خیلی چیزای دیگه مربوطه.در هز حال شما خودتو خسته نکن سخته!
فکر می کنی به چه قیمتی این ها را به شما خواهند داد؟
...
خب برو آمریکا....اونجا هم رفاه هست وهم آب و نان و آسایش....ما هدفمون از انقلاب اینا یی که تو میگی نبوده . ما از آب و نان آسایش گذشتیم تا عزت و شرافت اسلامی داشته باشیم چیزی که تو و شیکم پرستایی مثل تو نمی فهمن
یکی
طیب الله انفاسکم
یکی
حق مسلم شما تو حـــــــــــــلـــــــــــقــــــــــم ... جناب ....والا ...
سعید
خلاصه ماجراازاین قراراست که عده ای که به زعم خودشان زبان اینگلیسی راخوب بلدندبا بی لیاقتی هرچه تمامترمملکت مارابردندزیزقیمومت اینگلیس خبیث وآمریکای جنایتکار.وبه هیچکسی هم پاسخگونیستند.
Iran, Islamic Republic of
حسين آقا بي خيال شو شما كه غريبه نيستي بالاخره جريان رو مي شنوي چه از طرف دشمن چه از طرف دوست فرقي نميكنه اينقدر سخت نگير وبه خودت فشار نيار جانم
این وصیت حضرت امام رحمة الله است که بیخیال نباشید.
اگر حرف ها اثر کرد الحمد لله و اگر نکرد ما به وظیفه خود عمل کرده ایم.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم حاج حسین
خدا رو شکر چند نفر مث شما داریم که آگاهی میدن خدا خیرت بده
چه فایده که ی گوش شنوا وجود نداره؟ آقای شریعتمداری بارها اینها را گفتن ولی دولت حتی خودشو پاسخگو نمیدونه و دائم به منتقدان سیاست خارجیش انگ افراطی گری میزنه
افراطی گری هم خوب حربه ای شده دست اینا
ح ف
هشت سال کمر مردم زیر فشار تحریم ها خمید اما خم به ابرو نیاوردند هشت سال سختی را هزینه استقلال و عزت خود میدانستند ...
شما برای درمان کمردردت! یه سر برو . ....دکتر ها و فیزیوتراپ های خوبی داره جون تو....
یکی
مغز میخواد داداش هضمش برا مغزه فصقلیتون سخته ...جونه شوووووما ...
ناشناس
به نظر می رشد کاملا حق با حاج حسین است
Czech Republic
نام مقدس حاج حسین شریعتمداری تا ابد در دفتر حق گویی، عدالت طلبی،عزت مندی، آزادگی و آزادی خواهی ماندگار خواهد شد.سلام بر این یار متفکر و مبارز امام خامنه ای
مهدی
Australia
باسلام
آقای حسین شریعتمداری ما از تشکر فراوان داریم
ما روزنامه شمارا خورشید روزنامه ها ایران البته جهان
نیوز و... درقلب ملّت ایران جادارد
United States
اینها که سرهنگ نیستند،اینها حقوقدانند البته از نوع امنیتی ، اطلاعاتی...
ایکاش آقای شریعتمداری اینقدر انقلابی و دانا نبود...
حسینی
Iran, Islamic Republic of
درود برعمارهای سید علی انشاءالله چشمان بیدارشان همیشه پر سو ودیده بان مرزهای کشور امام زمان .. باشید.
...
اقای ظریف هم که الحق دلشون برای منافع ملی میسوزه، خوبه یه جوری که می تونن و از نظرشون مشکلی برای محرمانه بودن پیش نمیاد جواب حاج حسینو بدن و به قولی یه پاسخی بدن که ابهامات برای همه دلسوزان اعم از حاج حسین و نخبگان و عموم مردم برطرف شه
طبق فرمایش مولا علی علیه السلام تنها مطالبی را در عرصه حکومت باید از مردم پنهان کرد که رسیدن آن اخبار به دست دشمن امنیت جامعه را به خطر می اندازد. اما حالا پای قرار داد با دشمن می نشینند و مردم و مجلس را بی خبر می گذارند. واهمه از چیست؟ چرا کانال اطلاعاتی ما باید دشمن باشد؟ چرا دولت داستگویان پاسخگو نیست؟
Iran, Islamic Republic of
خدا کند این یک ترکمن چای دیگر نباشد
Iran, Islamic Republic of
یادش بخیر زمان احمدی نژاد ما را تحریم میکردند...
ما از اول انقلاب تحریم شدیم.
در گندم که به خاطر اصلاحات اراضی شاه از بین رفته بود تحریم شدیم.
جنگ را بر ما تحمیل کردند و در تسلیحات نظامی تحریم شدیم.
مجروح داشتیم و در دارو تحریم شدیم.
هر چه رشد بیشتری کردیم بیشتر تحریم شدیم. مشکل اینبار ما تحریم ها نبود. مشکل کسانی بودند که با اطلاع از نقاط آسیب کشور لیست تحریم ها را به دشمن می دادند و فرصت ها را برای دور زدن تحریم ها را از بین می بردند. باید رفت یقه آن ها را گرفت که به دلیل داشتن مصونیت قانونی یا قوه قضائیه به آن ها کاری ندارد و یا نهایتا 6 ماه زندانی و بعد هم پست های کلیدی!
سید محمود
اقای شریعتمداری من یکی از بچه های جنگ هستم سوادم از شما هم بیشتر است...
محمود جان که چی بشه
علی
Iran, Islamic Republic of
فقط بچه جنگ بودن ملاک نیست بچه جنگ ماندن مهم است شهید باکری رزمندگان آن زمان را به سه دسته تقسیم می کند که خودت بهتر می دانی کدام سه گروه ........
Iran, Islamic Republic of
تقبّل الله حاجی!!!!!!!!!!!!!!!!!!
.... برای خودتون خبر میسازید نقدش میکنید نتیجه هم میگیرید...
شمافكر ميكنيد كه چرا حضرت علي (ع)خانه نشين شد يك علت آن اين بود كه سپاه خودي پشت به دشمن ميجنگيد متاسفانه تاريخ در حال تكرار است
Iran, Islamic Republic of
صد رحمت به... اینا عقلشون اندازه... هم نیست که اینجوری وا دادند
Iran, Islamic Republic of
به ایشان چه ربطی دارد ؟...
Iran, Islamic Republic of
به تو چه ربطی داره...
عبدالله
شریعتمداری چی را می خواهد ثابت کند نمی دانم...
Iran, Islamic Republic of
گرفتاری ملت ما نادان هایی مثل شماست
راعد
Germany
خوب بخونی میفهمی عبدا...
Iran, Islamic Republic of
ثابت کنه چقدر مردم ما ...
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج حسین و قلمت برادر
حسین
Sweden
آقای شریعتمداری انرژی هستهای قیمتی داره نه به هرقیمتی که یک بیمار سرطانی به خاطر تحریم برجی چندین میلون تومان پول دارو بدهد
Iran, Islamic Republic of
مثلا فکر میکنید حالا که غنی سازی متوقف شده دارو به ایران سرازیر میشه
واقعا
بلای لیبی سرمون نیارن شانس اوردیم
Iran, Islamic Republic of
روحاني دقت کن
علي
راي به منزله استخدام يك نفر و گروهي براي خدمت گذاري هر چه بهتر براي نظام و كشور . والا راي انسان ايه قران نيست اشتباه نشده باشد. هر كسي و هر فردي انتخاب شده بر خلاف منافع ملي و نظام حركت كند . قانون جلو ش خواهد ايستاد. حالا اين فرد 50 در صد راي بيارد و يا 90 درصد فرق نمي كنه نمو نه اش در اولايل انقلاب ديديم . بس نگراني نيست . قانون همه چيز و پيش بيني كرده . اميدورام چينين روز پيش نياد.
حسین طوفان مداری
Iran, Islamic Republic of
حداقل از فواید کنفرانس ژنو این بوده که آقای شریعتمداری برای یکبار هم شده گفته نمی داند ؟
محمد
United States
سلام تحليل درستي بود درود مي فرستم به سردار فرهنگي ايران حاج حسين شريعتمداري (از بهبهان خوزستان )
مگه پاسخ می دن؟؟؟
ترابی
درود بر حاج حسین امیدوارم مسئولان از حق مسلم ملت ایران کوتاه نیایند
حبیب
معمولا حرفهای حق جواب ندارد ولی خدا کند این حرفهای حق قبل از ذیر شدن شنوای محقی پیذا کند خدا نگهدار آقای شریعتمداری و همه حق گویان وحق پرستان .
Iran, Islamic Republic of
...اونها که هشت سال مردم را به خاک سیاه نشاندند و مملکت ...را نقد کنید ...
Latvia
...شما تشريف ببرين كره شمالي زندگي كنيد چون انجا همانطوري كه شما دوست دارين!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
حاج حسین زیاد گیر نده کمی اوقا ت فراغت خود را غنی سازی کن
محمد
چه عزتی
Iran, Islamic Republic of
زنده باد دکتر ظریف ابرمرد دیپلماسی ایران و به امید سربلندی ایران
دمت گرم اقاي شريعتمداري

واقعا "هيهات منا الذلة"
j k
... بیخود به هم نپرید و کاسه داغتر از آش نشوید لطفاً
باید سه سال دیگر این شرایط ادامه پیدا کند...
ممنون
Germany
سه سال تو بگو یه سال همه موشکا رو صندوق پستی میکنن
Italy
خوشحالم دکتر ظریف ایشان را به خدا واگذار کرده، بدجور باید جواب این حرفهای بی اساسش را بده
شریعتمدای 8 سال بود که حرف نزده بودبگذارید عقدهایش را خالی کند شاید کمی ......خنک شود
United States
با این عقب نشینیهایی که آقایان فقط برای قرص کردن جای پای خود واجرای مانور تبلیغاتی برای اهداف بلند مدت خود انجام دادند دشمن را به یک تجاوز نظامی دیگر به کشورمان ترغیب می کنند .
Iran, Islamic Republic of
خدا عاقبتمونو ختم به خیر کنه
ul
بیائید خودمان را غنی کنیم .اورانیم غنی شده بدرد چی می خوره مگر قصد شیطانی داشته باشید....
خدایا به همه ی ما بصیرت واقعی عنایت فرما تا عزت و آبرویی که با خون شهدایمان حاصل شده به این سادگیها به حیله و نیرنگ دشمن نفروشیم.
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه مشکل اصلی ما بعد از این شش ماه از دبه درآوردن طرف مقابل شروع نمی شود. بلکه مشکل از آنجا شروع می شود که پس از دبه درآوردن دشمن، توان همان حرکت رو به جلوی سابق را در توسعه صنعت هسته ای را نداشته باشیم.
درود بر قلمت برادر
محمد
سلام کجایید ای شهیدان خدایی بلاجویان دشت کربلایی و سلام بر شهیدان هسته ای
و سلام بر جوانان غرور آفرین ایران زمین و سلام بر تمام کسانیکه جان خود و ناموس خود فدای ایران می کنند واقعا متاسفم از این حرکت نا متعارف 35 سال سخت ترین لحظات زندگی و جوانی خود را صرف کردیم که شاید فردای بهتر برای فرزندانمان و ایرانی سرافراز ایرانی که افتخارش حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده باشد و نه اینکه زبون 5 ابرقدرت مگر ما چی کم داشتیم و یا داریم دادن انرژی برای سوار شدن به به یک یا دو لگن پاره آمریکایی باوریر اگر کمی صبر می کردید به همه چیز رسیده بودیم دوست عزیزی که گفته ای 4.5 میلیون طرف دار آقای جلیلی ما امثال جلیلی و مردان مثل احمدی نژاد عزیز را کمتر در در این 35 داشته ایم اینها مردان واقعی این مرز بوم هستند با اینکه در دوران احمدی نژاد ازمدیریت عزل شدم و همچنان هم در تبعید به سر می برم ولی هیچ وقت فداکاری احمدی نژاد و... روحانی را فراموش نمی کنم
Iran, Islamic Republic of
خداوند حاج حسين آقاي شريعتمداري عزيز در خط ولايت رو حفظ كنه كه به مردم آگاهي ميدن واقعا دمشون گرم انشاءالله سايه شون سر خانواده و همه ي مردم ايران باشه.
حسين شريعتمداري . ديدن چهره افسرده و شکست خورده او در نماز جمعه...
واقعیت ماجرا چیست؟...
امین از کورنگ
احسن بر آقای شریعتمداری عالی بود .
من هم از عاقبت این دولت اعتدال میترسم
خدا عاقبتش را به خیر کند.
خدا سایه رهبرمان را از سرمان کم نکنه که اگر رهنمودهای آقا نباشه ............................
این شهید ای بزرگوار و تمام شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی و حتی حضرت امام نمیدانستند که فردی روحانی...!