سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

چرا مخالفان بشار اسد به جان هم افتادند؟

سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۱۹
کد مطلب: 337585
یک کارشناس مسائل خاورمیانه تأکید کرد:جبهه النصره به دنبال براندازی نظام اسد است و به همین دلیل عربستان از این جبهه حمایت می کند.
به گزارش جهان، حسین رویوران، کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با گفتارنیوز با اشاره به درگیری جبهه النصره و گروه تروریستی داعش گفت: هم جبهه النصره و هم گروه تروریستی داعش، هردو به القاعده وابسته هستند و با ایمن الظواهری بیعت کردند؛ اما القاعده در مراحل بعدی بیانیه‌ای صادر کرد مبنی بر اینکه جبهه النصره را نماینده خود در سوریه اعلام کرد و از داعش خواست که به عراق بازگردد و در صحنه سوریه هیچ گونه فعالیتی نداشته باشد.

وی افزود: قبلا هم بن لادن در مورد دولت اسلامی عراق یک چنین بیانیه‌ای در محکوم کردن تکفیر بیش از حدی که این گروه اعمال می کند صادر کرده بود. و این نشان می دهد که گروه تروریستی داعش شدت تکفیرش از جبهه النصره بیشتر است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در ادامه خاطر نشان کرد: حتی از نگاه رهبران خود القاعده و در حال حاضر با توجه به اینکه داعش در عراق درگیر است، جبهه النصره سعی می‌کند صحنه سیاسی معارضه سوریه را در اختیار بگیرد و این عمدتا به رقابت‌های حزبی بین گروه‌های القاعده مربوط می‌شود.

رویوران با تأکید بر حمایت عربستان سعودی از جبهه النصره، گفت: از آنجایی که گروه تروریستی داعش اکثریت نیروهایش خارجی هستند و سوری‌ها در این گروه در اقلیت هستند، و جبهه النصره بین ۵۰ الی ۶۰ درصد آن سوری هستند و از آنجایی که عربستان دنبال تقویت معارضه سوری است به همین دلیل از جبهه النصره حمایت می کند که به دنبال براندازی نظام اسد است، که این هدف مد نظر عربستان سعودی است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *