پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - 30 May 2024
 
۱
۲

جلسه 2 وزیر برای تعیین تکلیف دانشگاه شهید عباسپور

پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۲۶
کد مطلب: 332377
جلسه ای میان معاون وزیر نیرو و معاون وزیر علوم-تحقیقات و فناوری و با حضور چند تن از اساتید دانشگاه صنعت آب و برق (شهبد عباسپور) برگزار گردید. معاونان دو وزارت خانه صحبت های موافقین و مخالفین ادغام را شنیدند و به نتیجه خاصی نرسیدند. معاون وزیر علوم دلایل ارائه شده برای ادغام را کافی و قانع کننده ندانسته است.
به گزارش جهان به نقل از "برق نیوز"، امروز صبح جلسه ای میان معاون وزیر نیرو و معاون وزیر علوم-تحقیقات و فناوری و با حضور چند تن از اساتید دانشگاه صنعت آب و برق (شهبد عباسپور) برگزار گردید.

در این جلسه معاونان دو وزارت خانه، صحبت‌های موافقین و مخالفین ادغام دانشگاه صنعت آب و برق (شهید عباسپور) در دانشگاه شهید بهشتی (به عنوان پردیس فنی مهندسی عباسپور دانشگاه شهید بهشتی) را شنیدند که به نتیجه خاصی نرسید.

شنیده‌های خبرنگار برق‌نیوز، حاکی از این است که معاون وزیر علوم دلایل ارائه شده برای ادغام شهید عباسپور در شهید بهشتی را کافی ندانسته و تصمیم گیری نهایی در این رابطه را نیز به عهده هر دو وزیر نیرو و علوم گذاشته اند.

با توجه به اظهارات صورت گرفته قرار است هفته آینده جلسه ای میان مهندس چیت‌چیان وزیر محترم علوم و دکتر فرجی دانا وزیر محترم علوم، در رابطه با تعیین تکلیف نهایی وضعیت این دانشگاه برگزار شود.

گرچه گروهی از اساتید و دانشجویان فعلی دانشگاه شهید عباسپور با این ادغام موافق هستند امابخش بزرگی از فارغ التحصیلان، کارکنان و اساتید دانشگاه با این ادغام مخالفند و تمایل دارند در صورتی که وزارت نیرو نیز در اداره دانشگاه با مشکل مواجه باشد به عنوان دانشگاهی مستقل و با همین نام به وزارت علوم منتقل شوند و تحت مدیریت کامل وزارت علوم باشند.

دانشگاه صنعت آب و برق (شهید عباسپور) از دانشگاه های قدیمی ایران است که با بیش از دو دهه فعالیت به ویژه در تربیت متخصصان مورد نیاز صنعت آب و برق توانسته بود جایگاه مناسب علمی و تربیتی خود را پیدا کند چراکه با آزمایشگاه ها، کارگاه ها و محیط علمی خود که در ایران در زمینه آب و برق منحصر بفرد است به تربیت نیروی متخصص مورد نیاز این صنعت پرداخته و فارغ التحصیلان آن نیز آشنایی بیشتر و مهارت های عملی بالاتری نسبت به فارغ التحصیلان دیگر دانشگاه ها دارند.

بعد از اجرا شدن طرح ادغام این دانشگاه در دانشگاه شهید بهشتی مخالفت هایی از هر دو طرف با این موضوع صورت گرفت که کار به جایی نرسید اما بعد از به وزارت رسیدن مهندس چیت‌چیان و قول قطعی ایشان مبنی بر برگرداندن دانشگاه شهید عباسپور به وضعیت گذشته دوباره تلاش ها برای جلوگیری از این ادغام شروع شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
United States
انتقال دانشگاه عباسپور از وزارت نیرو به وزارت علوم و سپس ادغام آن با دانشگاه شهید بهشتی اقدامی کاملا نسنجیده بود...
استاد پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی
Iran, Islamic Republic of
شما بر چه اساسی میگید که اکثر اعضای شهید عباسپور با تجمیع مخالفند؟ اتفاقا بر عکس این موضوع، بجز عده معدودی که در صورت تجمیع دو دانشگاه امکان فعالیت بعنوان هیات علمی را نخواهند داشت اکثر قریب به اتفاق اساتید و دانشجویان با تجمیع موافق بوده و این کار را به نفع آینده هر دو دانشگاه می دانند.