سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۵
۱

اشتباه 10برابری قائم‌مقام وزارت‌نیرو!+عکس

شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب: 331372
قائم مقام وزیر نیرو تولید برق از انرژی های تجدیدپذیر را یکباره ۱۰ برابر کرد. چندی پیش در تاریخ ۱۷ آذرماه ۹۲ خبری در خبرگزاری های مختلف کشور از جمله خبرگزاری تسنیم منتشر شد که در آن ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو میزان تولید برق از انرژی های تجدیدپذیر را غیرواقعی اعلام کرده بود.
به گزارش جهان، به نقل از "برق‌نیوز"، قائم مقام وزیر نیرو تولید برق از انرژی های تجدیدپذیر را یکباره ۱۰ برابر کرد.

چندی پیش در تاریخ ۱۷ آذرماه ۹۲ خبری در خبرگزاری های مختلف کشور از جمله خبرگزاری تسنیم (به شناسه خبر ۲۱۴۴۳۷) منتشر شد که در آن ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو گفته بود "هم اکنون ظرفیت تولید برق در کشور در مرز ۷۰ هزارمگاوات است که از این رقم ۲۱۰۰ مگاوات برق از انرژی های تجدیدپذیر تولید می شود."



امروز ۲۲ آذرماه ۹۲ نیز مهندس آرمودلی رئیس سازمان انرژی های نو ایران در مصاحبه به نقل از خبرگزاری ایسنا گفته بود: "تقریبا در حال حاضر ۲۱۰ مگاوات انرژی‌های تجدید‌پذیر در کشور نصب شده است که این میزان منهای انرژی نیروگاه‌های آبی بزرگ با ۱۰ هزار مگاوات است که ۱۵ درصد برق کل کشور را تشکیل می‌دهد."



با پیگیری‌های صورت گرفته خبرنگار "برق‌نیوز" از مسئولان وزارت نیرو و سازمان انرژی‌های نو ایران مشخص شد که رقم واقعی همین عدد ۲۱۰ مگاواتی است که مهندس آرمودلی گفته است.

این اظهار نظر قائم مقام وزیر نیرو و ده برابر گفتن رقم واقعی تولید برق از انرژی های تجدیدپذیر که قطعا سهوی نیز بیان شده می تواند مبنا و مرجع برخی تحلیل‌ها و خبرهای بعدی باشد. بنابراین دادن ارقام اشتباهی برای کسی در مقام قائم مقام وزیر نیرو که صحبت های ایشان مواضع دولت و گزارش دولتی محسوب می‌شود جای تاسف دارد. به هر حال امیدواریم که واقعا به در آینده نزدیک نیز به این رقم ۲۱۰۰ مگاوات برسیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهندس برق
شما بايد ببخشيد ديگه!حالاكه اينچيزي نيست شما اگر مصاحبه هاي بعضي معاونين توانيررو بشنويد شاخ درميارين! مثلا يهو از نزول تلفات الكتريكي از 22درصد به 10درصد خبر ميدن كه حتي كاناداييها كه پاكترين شبكه برق رو دارنديهو 12درصد كه سهله بلكه 4درصد هم نتونسته اند تلفات رو كاهش بدن!!