شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۷
۹

همنوایی‌ هدفمند زنجیره‌ای‌ها + عکس

شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۴۲
کد مطلب: 331368
ظاهرا عده‌ای عادت دارند که همیشه ساز مخالف بزنند و آمال و آرزوهای خود رادر غرب و غربی شدن ببینند.
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری دانشجو، بیلبوردهای تبلیغاتی شهرداری تهران با عنوان «فرزند بیشتر، زندگی بهتر» دستمایه حملات روزنامه‌های اصلاح‌طلب و بخشی از ضدانقلاب مستقر در خارج از کشور شد.

این دو طیف در اقدامی هم‌زمان، کاریکاتورهایی در رد سیاست «افزایش جمعیت» کشیده و کوشیده‌اند نظرات خود را با بهره‌گیری از سلاح تمسخر به مخاطبان القا کنند.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000331/nf00331368-1.jpg


لازم به ذکر است که دو روزنامه «اعتماد» و «شرق» که همواره مدعی حرفه‌ای بودن و علمی بودن محتوای تولیدی خود هستند، این‌بار علاوه بر ادامه روند کاملاً مشابه در صفحه‌چینی، این کاریکاتور را در صفحه آخر خود درج کرده‌اند.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000331/nf00331368-2.jpg

مشاهده این دو روزنامه نشان می‌دهد که حتی تبلیغات آنها نیز کاملاً یکسان است و تحریریه مشترک آنها تنها وجه اشتراک‌شان نیست.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/000331/n00331368-t.jpg

از سوی دیگر شایعاتی مبنی بر درج سخنان اهانت‌آمیز از سوی کاریکاتوریست این اثر ضعیف در شبکه اجتماعی مجازی فیسبوک به گوش می‌رسد که مطابق معمول سایر همفکران این افراد، یقیناً به زودی تکذیب شده و یا عنوان خواهد شد که صفحه فیسبوک وی هک شده است!!!

در زیر می‌توانید اصل کاریکاتور و بیلبورد تبلیغاتی را مشاهده کنید.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Finland
مردم از کجا بیارن شما بگین نمی دونم تو ایران زندگی نمی کنین
ما که تو ایرانیم. شما از فنلاند می دونید تو ایران چه خبره؟ هر خبری هست به خودمون مربوطه. بله اینجا مشکلات زیاد هست اما خودمون میتونیم حلش کنیم. ضمنا روزی و برکت به میزان درآمد ربطی نداره
مثل اینکه تمام گنجیها ....هستند
محسن
United Kingdom
تو یه خونه شصت متری با حقوق زیر میلیون توقع دارید مردم 5 تا بچه بیارند؟
شما دو تاشو بیار 5 تا پیشکش
کاظمی
Russian Federation
باسلام

دوستان عزیز درخصوص ضرورت ازدیاد جمعیت کشور چند نکته را حضورتان عرض می کنم:

1- یکی از عوامل ارزیابی قدرت واقتدار یک کشور نیروی انسانی جوان آن کشور است

2- کشورهایی که رشد جمعیتی منفی دارند ، آنرا تهدیدی برای امنیت ملی خود ارزیابی می کنند

3- با آماری که کارشناسان ارائه داده اند با این وضعیت رشد جمعیتی ایران منفی شده و نسل آینده پیر خواهد بود...

4- مولفه هایی که معمولاً در نظرات مردم در خصوص چرائی کمی جمعیت خانواده ها می بینیم این عوامل را می توانیم دلایل این اتفاق نتیجه بگیریم: راحت طلبی، عدم قناعت، فرار از مسئولیت تربیت و پرورش فرزند، فرار خانم ها از مسئولیت بارداری و زایمان و پرورش کودک، فراموشی توکل خداوند و اینکه خداوند وعده ازدیاد روزی به تناسب تلاش افراد را داده است، افتادن در دام شعاری که دشمنان در اجرای آن به ما سخاوتمندانه کمک کردند. فرزند کمتر زندگی بهتر ( کنترل جمعیت و وسائل مربوط به کنترل جمعیت به قیمت رایگان!!!!).... در انتها شما عزیزان را ارجاع می دهم به خانواده های صمیمی چندین سال قبل که صفا و صمیمیت خاصی درون آنها بود چون ارتباطات عاطفی بر منافع شخصی تقدم داشت ... ولی وای بحال خانواده های آینده که صله ارحام درونشان دیگر معنا نخواهد داشت.
حتی کسی خاله! ، دائی !، عمو!، عمه! نخواهد داشت و چیزی در انتظار والدین آینده نیست جز خانه های سالمندان نیست و دیگر هیچ!!!
سلمانی
همه می دانند فرزندا آوری برای غربی ارزش است و برای جهان سومی عقب ماندگی و ضدارزش! چندی پیش مقامی انگلیسی با افتخار اعلام کرده بود: ما با تبلیغ و ترویج چیپس و پفک (ببخشید) رحم ها و تخمدان های ایرانی ها را خشک کرده ایم و لبخند فاتحانه او را ما ندیدیم! از مرکز رویان بپرسید بیشتر به شما علل ناباروری را خواهند گفت!

همیشه عرض کرده ام چینی ها سه میلیارد بازو هستند و ما باید هشتاد میلیون شکم!! باشیم! (که باید سیر شود!) دست قدرت یک ملت نان می کارد و می سازد و نان می بخشد و آن ملتی که عیار هشیاری اش بیش و راه صواب در پیش دارد، آنست که باید بیشتر باشد و بیشتر به دنیا نور ببخشد. همان سیاست رذل در قالب دست های خائن جالب است که در کار کشاورزی داخل دخالت ها می کنند از طرفی یکی تحریم می کند عمله ای دیگر چنین خط خطی می کند دیگری قصد دارد به اندازه ی دو سال گندم نیاز کشور را وارد!! کند! و نمی گوید کمر کشاورز میهن من می شکند یا نه؟ من که یاد هلوکاست انگلیسی ها در ایران افتادم شما را نمی دانم...خلاصه همه به عزت این وطن لطف دارند! همه دست اندرکارند تا تو نانی به کف نیاوری و خوب چک بخوری ...!
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
معلوم نيست ما مسلمانيم!؟ اگر مسلمانيم چرا سبك زندگيمان غربي است الگوهايمان چه در مسكن و پوشاك و غذا و چه در مد و لباس و ژورنال همه و همه غربي است، دوا و درمان مان غربي است اما ادعاي مان اسلامي است؟ معلوم نيست اين سياست شتر گاو پلنگي كه در همه شئون زندگي ما وارد شده كي مي خواهد اصلاح شود ؟ مواد غذايي مورد مصرف اكثر ايرانيان در حال حاضر بيماري زاست از جمله مرغ هاي هورموني و برنج هاي شكم گنده كن بي خاصيت خارجي آدامس و پفك نوشمك و نوشابه و قند و شكر و سوسيس و كالباس و ژامبون و پيتزا و لازانيا و شكلات و چاي و قهوه و كلينكس و پوشك و پمپرز و ..هزار چیز ديگه باعث بيماري هايي مي شود كه در دراز مدت آثار آن ظاهر مي شود چرا ما الگوهاي غذايي ايراني و اسلامي را رها كرده بخاطر بواسطه وادادگي مديران و رهبران طيف هاي مختلف مديريتي است كه به غرب دارند .

با رواج يافتن سبك زندگي غربي بيماري هاي نوظهور عجيب و غريب كه در كشور شيوع پيدا كرده و براي كمپاني هاي دارو سازي غرب بازار مصرف ايجاد كرده ايم تا در اين شرايط تحريم سه شايي صنار پول مملكت به جيب اجنبي واريز شود .متاسفانه چون پزشكان و متخصصين ما مهندسين ما و اكثريت شان يا تحصيل كرده غرب هستند و و يا طبق روش هاي غربي ها در كشور فارغ التحصيل شده اند الگوهاي آنها را اينجا توصيه مي كنند مثلا" چهل و پنجاه سال گذشته با رواج روغن هاي نباتي جامد و مايع در كشور ذائقه مردم بويژه نسل جديد تغيير يافت و بالطبع توليدات دامداري و روغن هاي حيواني به شدت كاهش يافت و دامپروري و كشاورزي رو به بزوال گذاشت و اقشاري كه در اين صنوف مشغول بودند جذب كارخانجات و روانه شهر هاي بزرگ شدند و باعث ايجاد تغييرات جمعيتي در شهر هاي بزرگ شدند الغرض با افزايش قيمت روغن هاي حيواني و با تبليغات سوء و جهت دار و ارائه گزارش و تحقيقات من دراوردي داد سخن از مضرات روغن هاي طبيعي و حيواني و اغراق در مزيت هاي روغنهاي گياهي و جايزه هاي گوناگون به خريداران مردم را به مصرف اين روغنها تشويق و ترغيب كردند به اين ترتيب هم مردم دچار انواع بيماري هاي قلبي و عروقي و خانمها هم بيماري هاي زنانه مثل كيست تخمدان و ... گرديدند و محتاج داروهاي كمپاني هاي داروسازي غربي و از طرف ديگر دامپروري و كشاورزي ما را به نابودي كشاندند اينها همه بواسطه سلطه سياسي غرب حاصل شد . متاسفانه پس سي و چند سال هم كه از انقلاب مي گذرد و تا حدودي از سلطه سياسي غرب فاصله گرفتيم كماكان روشهاي سابق در كشور در حال اجراست و بيمارستانهاي ما و داروخانه و آزمايشگاههاي ما مملو از مردم گرفتار و پزشكان ما وقت هاي چند ماهه مي دهند .

حال اگر هرچه زودتر به سنت هاي ايراني و اسلامي خود در همه عرصه ها رجوع كنيم باز هم دير است چون دهها سال طول مي كشد كه آب رفته به جوي باز گردد .
سالهاست كه :
آب در كوزه و ما تشنه لبان مي گرديم
يار در خانه و ما گرد جهان مي كرديم
تا زماني كه مديران شيفه فرهنگ غرب در سمت هاي كليدي هستند آش همين آش و كاسه همين كاسه است ثروت كشور به جيب اجانب سرازير مي شود .
Iran, Islamic Republic of
به نظرم كاريكاتوريست خواسته جاي خالي مادر خانواده رو در تصوير تبليغاتي يادآوري كنه. نه اينكه برنامه فرزندآوري رو زير سوال ببره.