سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

چگونه آمریکا جنگی نافرجام را رقم زد؟

يکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب: 325924
مرکز اسناد انقلاب اسلامی ضمن تبریک فرارسیدن بیست و یکمین هفته فرهنگی کتاب جمهوری اسلامی ایران و در راستای اجرای برنامه های فرهنگی که در این هفته در نظر گرفته است بنا دارد در هر روز از این هفته یک کتاب تازه را به بازار برای مخاطبان و علاقمندان ارائه دهد.
به گزارش جهان، کتاب پایان عراق نوشته پیتر گالبرایت که توسط آقایان محمدزمان راستگو و فرج الله اردیزی ترجمه گردیده است اولین کتابی است که در اولین روز این هفته وارد بازار نشر گردیده است.

کتاب فوق یکی از موضوعات طرح تدوین تاریخ انقلاب اسلامی است که در مرکز اسناد انقلاب اسلامی تهیه شده است.این کتاب به قلم یکی از دیپلمات های آمریکایی نوشته شده که ضمن بازگویی بخشی از واقعیات جنگ عراق،ناتوانی آمریکا در دستیابی به اهداف خویش را نشان می دهد.

به اعتقاد نویسنده،آمریکا که در زمان کوتاهی توانست عراق را به اشغال خود در آورد،برای دوران پس از اشغال هیچ برنامه ای نداشت،واقعیت آن است که دولت آمریکا به دنبال تحقق هیچ یک از شعارها و اهداف اعلام شده نبود. پس از گذشت چندسال از این حادثه،دیگر هیچ تردیدی وجود ندارد که هدف آمریکا نابودی سلاح های کشتار جمعی و مبارزه با تروریسم نبود بلکه هدف اصلی این کشور سلطه ی هرچه بیشتر بر منطقه ی حساس و استراتژیک خاورمیانه برای دستیابی به اهداف سیاسی و نیز تسلط بر منابع نفتی عراق برای تأمین انرژی مورد نیاز خود بود. این مسأله در کنار بی کفایتی و سوء مدیریت دست اندرکاران این جنگ ،پیامدهای اسفباری را برای این کشور به ارمغان آورد.

پایان عراق در شمارگان ۱۵۰۰نسخه و ۳۶۴ صفحه و به قیمت ۱۱۲.۰۰۰ريال در آبان ماه سال جاری برای مخاطبان و علاقمندان روانه بازار نشر گردیده است.

لازم به ذکر است علاقمندان جهت تهیه این کتاب می توانند به فروشگاه این مرکز در خیابان انقلاب،خیابان ۱۲فروردین،بعد از خیابان شهدای ژاندارمری نبش مجتمع ناشران و یا با شماره تلفن های ۶۶۹۵۳۶۰۷ و ۶۶۹۶۱۵۳۶ تماس بگیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *