سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

کتابی که روحانی درسازمان‌ملل معرفی می‌کند

سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب: 443262
رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان از آماده‌سازی کتاب «مهد همزیستی» درباره حیات اقلیت‌های دینی در جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت:‌ این نوشتار کمتر از یک ماه دیگر منتشر می‌شود و در اختیار ریاست جمهوری برای معرفی در سازمان ملل قرار می‌گیرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، علی‌محمد حلمی رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان این مطلب گفت: کتاب حیات اقلیت‌های دینی در جمهوری اسلامی تحت عنوان «مهد همزیستی» تلاش دارد با نگاهی مستند و ارائه عکس و تصویر، مراسم‌های مذهبی و حضور آزادانه اقلیت‌های دینی در کشورمان را به تصویر بکشد.

رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان با اشاره به برخی تلاش‌های مغرضانه در نمایش وارونه وضعیت اقلیت‌های مذهبی در کشورمان افزود: در جمهوری اسلامی ایران اقلیت‌های دینی در کنار مسلمانان زندگی‌ مسالمت‌آمیزی دارند، آن‌ها در مجلس شورای اسلامی نیز دارای کرسی هستند و بدین ترتیب در تصمیم‌گیری‌های کشوری مشارکت دارند. در حالی که در بسیاری کشورهای مدعی دموکراسی، اقلیت‌ها از هیچگونه امکانات و مزایای مساوی برخوردار نیستند.

رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان ادامه داد: بنابراین قرار است این کتاب را توسط رییس جمهوری محترم کشورمان در سازمان ملل ارائه شود تا خط بطلانی بر ادعاهای غربی و مغرضانه درباره حضور اقلیت‌ها در جمهوری اسلامی ایران باشد.

وی افزود: بیش از یک سال است که تلاش داریم این اثر را منتشر کنیم منتها درگیر مشکلات بودجه‌ای بودیم که خوشبختانه به تازگی مرتفع شده و امیدواریم تا مهرماه این اثر منتشر شود. در حال حاضر مراحل گرافیکی کتاب در حال طی شدن است. این اثر حدود ۳۵۰ صفحه دارد که از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منتشر خواهد شد.

حلمی که تیم تحقیقاتی گروه گفت‌وگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تحت اشراف وی این کتاب را تدوین کرده‌اند، اظهار داشت: این کتاب با مقدمه رهبران اقلیت‌های دینی ایران از جمله زرتشتیان، مسیحیان و کلیمیان چاپ می‌شود تا مهر تأییدی بر صحت و سقم مباحث آن باشد و جلوی سوءبرداشت‌ها را بگیرد.

رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان در پایان گفت:‌ کتاب «مهد همزیستی» در آینده نزدیک طی مراسمی با شکوه رونمایی می‌شود، البته هنوز زمان و مکان آن مشخص نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *