پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۴
۱۹

موافقت انصاری و اصغرزاده با طرحی برای ۱۳ آبان

انصاری:جنایت‌های آمریکا هنوز در خاطر ملت ایران هست/ اصغرزاده:موضع‌گیری مجلس در ۱۳ آبان ضروری است
جمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب: 322839
پس از نطق مجید انصاری در موافقت با طرح نام‌گذاری ۱۳ آبان به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، ابراهیم اصغر زاده نماینده دوره سوم مجلس شورای اسلامی فرد دیگری بود که در موافقت با این طرح به سخنرانی پرداخت.
موافقت انصاری و اصغرزاده با طرحی برای ۱۳ آبان
به گزارش جهان به نقل از مشرق، روز ۵ آبان سال ۱۳۶۷ روزی بود که مجلس سوم شورای اسلامی سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی تصویب کرد تا از آن به بعد نام آمریکا به عنوان نماد استکبار جهانی در تقویم ایرانیان نقش ببندد.

این جلسه‌ به ریاست اکبر هاشمی رفسنجانی و هشت روز قبل از ۱۳ آبان ۱۳۶۷ تشکیل شد تا به رأی و نظر نمایندگان مجلس برسد.

پس از نطق انقلابی حجت‌الاسلام مجید انصاری در موافقت با طرح نام‌گذاری ۱۳ آبان به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، ابراهیم اصغر زاده نماینده دوره سوم مجلس شورای اسلامی فرد دیگری بود که در موافقت با این طرح به سخنرانی پرداخت.

اصغرزاده از جمله فعالان سیاسی اصلاح طلب است که پس از انقلاب از رهبران دانشجویان پیرو خط امام(ره) و دفتر تحکیم وحدت بوده است. او همچنین از جمله دانشجویانی بوده است که در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۱۳۵۸ حضور فعال داشته است.

* آمریکا می‌خواهد در دنیا تبلیغ کند که ما از ارزش‌ها و شعارهای انقلاب دست بر داشته‌ایم

اصغرزاده در این سخنرانی با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم ۱۳ آبان، عنوان می‌کند: بعد از پذیرش قطنامه به شدت در دنیا تبلیغ کردند که ما نه تنها از ارزش‌ها و شعارهای انقلاب دست بر داشته‌ایم که هیچ، بلکه نسبت به آنها انتقاد نیز داریم!

وی در ادامه دلایل اهمیت برگزاری باشکوه مراسم ۱۳ آبان را اینگونه عنوان می‌کند که «به خاطر اینکه آمریکایی‌ها دارند تبلیغ می‌کنند که جمهوری اسلامی علاوه بر اینکه در جنگ کنار کشید، در شعارهای خودش و در دفاع از آرمان‌های مستضعفین و رسالت جهانی که در مبارزه با آمریکا و امپریالیسم هم کنار کشید و الان حزب جمهوری خواه آمریکا دارد از این مساًله به عنوان سکوت مقامات جمهوری اسلامی سوء استفاده می‌کند. لذا سیزده آبانی که در پیش داریم به این لحاظ یک موقعیت بسیار حساس و ویژه را دارد.»

اصغرزاده در ادامه توضیح می‌دهد: ما قطعاّ می‌دانیم اینطور نیست، یعنی نه مقامات ما و نه مسوًولین ما و نه ارگان‌های ما چنین موضع گیری ندارند، منتها امریکائی‌ها از این استفاده می‌کنند، آنها در کنار سیزده آبان می‌خواهند اینطور صحبت کنند و اینطور تبلیغ کنند که چون درایران هیچ عکس العمل و واکنشی نسبت به شعارهای گذشته وجود ندارد بنایراین ایران بر سر عقل آمده و نه تنها بر سر عقل آمده که نسبت به گذشتهً خودش موضع انتقادی دارد و نسبت به آن واکنش نشان می‌دهد.

وی در ادامه سخنرانی خود به حساسیت دفاع از ارزشها و آرمانهای انقلاب در روز ۱۳ آبان اشاره می‌کند و با بیان اینکه «مطمئناّ مسوًولین ما از ارزشها و آرمانهای انقلاب دفاع می کنند» می‌گوید: به عنوان یک موضع گیری سیاسی که الان تجلی می‌کند در مساًله روز سیزده آبان، این مساله لازم و ضروری است.

اصغرزاده در انتهای نطق خود اینگونه می گوید که «ان‌شاءالله نمایندگان محترم مجلس علاوه بر شیوه‌های اجرائی لوایح و طرح‌های قانونی و اجرائی در کنار آن قادر باشد مجلس را به موضع گیری سیاسی در دفاع از آرمانها و ارزش‌های انقلاب‌شان بکشانند.»

* مجلس در با شکوهتر شدن مراسم ۱۳ آبان کمک کند/ جنایت‌های آمریکا هنوز در خاطر ملت ایران هست

لازم به ذکر است که مجید انصاری نیز از جمله موافقان این طرح بود که در صحن علنی مجلس به سخنرانی پرداخت، وی در این سخنرانی با بیان اینکه روز ۱۳آبان دو مناسبت بزرگ ملی و اسلامی و انقلابی را در خود جای داده است، گفته است: تبعید حضرت امام و تسخیر لانه جاسوسی به عنوان دو اتفاق بزرگ در ۱۳ آبان ماه است، و طرحی که بوسیله ۱۱۵ نفر از نمایندگان مجلس ارائه گردیده است عبارت است از اینکه این روز را به عنوان روز ملی مردم ایران تحت عنوان «روز مبارزه با استکبار جهانی» تصویب بکنیم.

وی در ادامه تاکید می‌کند: نفس اعلان این مطلب از سوی مجلس نشانگر اهمیتی است که مجلس و نمایندگان و عصاره ملت به این موضوع مهم میدهد بالطبع اثراتی وسیع و بزرگی در با شکوه‌تر برگزار کردن مراسم ۱۳ آبان در صحن سیاست جهانی خواهد داشت.

مجید انصاری با بیان اینکه باید قبل از ۱۳ آبان این طرح تصویب بشود، اظهار می‌کند: با توجه به اینکه امروز علیه انقلاب اسلامی به فوریت برنامه های تبلیغاتی وسیعی را استکبار جهانی خصوصاً آمریکا و کنگره آمریکا تدارک دیده و همین هفته گذشته در کنگره آمریکا با کمال وقاحت و بیشرمی ، روز خباثت و جنایت تروریست‌های آدمکش منافق را به عنوان روز حمایت از آنها تصویب کرده‌اند و تعجب آور است که حکومت جلاد و جبار ریگان که داعیه مبارزه با تروریسم را در صحنه جهانی دارد و ادعا می کند بدترین و زشت ترین و خونآشام ترین تروریست‌های جهانی را که دستشان به خون هزارن نفر از امت حزب الله و بیگناه این مردم آلوده است و بمب گذاری هایشان در خیابانها و نمازجمعه ها هنوز در خاطر ملت ایران هست، در کنگره آمریکا آمده‌اند در دفاع از این تروریستها روز ۳۰ خرداد را به عنوان روز حمایت از این ها تصویب کرده اند البته حرکت ما ربطی به اراجیف آمریکائی ها و اعضای کنگره آمریکا ندارد، ما می خواهیم روز ملی کشور خودمان را تعیین کنیم.

بعد از ایراد نطق نمایندگان مجلس شورای اسلامی، هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس مجلس طرح را به رای و نظر نمایندگان گذاشت و نمایندگان این طرح را تصوصیب رساندند. هاشمی رفسنجانی در کتاب خاطرات خود در این خصوص نوشته است: ۱۸۰ نفر از نمایندگان در جلسه حضور داشتند، نمایندگانی که با هر دو فوریت این طرح موافق بودند قیام کردند(اكثريت برخاستند) و این طرح تصویب شد و نمایندگان شعار «مرگ برآمریکا» سر دادند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


brt
دست شما گرامیان بود ما هنوز پشت بصره مشغول تیراندازی بودیم .
پس چاپ کنید اگر جرات دارید .
....
اینها زحمت کشیدن و حالا بعضی ها دارن نونشو می خورن
کریم
ای کاش این آقایون بر میثاق انقلابی خود باقی می ماندند،اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا.
مجلس . به شرايط قوانيني وضع مي كند و بسيار مشاهده مي شود مجالس بعدي ان قانون را اصلاح يا تغيير مي دهند حتي براي تغيير و اصلاح قانون اساسي راهكار پيش بيني شده است.
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر آمریکا نماد افولگرایی شده است.
كسي خواستار حذف مبارزه با استكبار جهاني نشده و اين قانون پابرجاست ....
خوب که چه
این چه طرزتیترزدنه
چشم به قدرت وثروت چقدر آدما رو عوض میکنه!!!!!!!!!
عبدالله
آیا هنوز هم این اعتقاد را دارند یا.........
Iran, Islamic Republic of
با این نبش قبرها می خواهید چه بگوید....
یاسر
عجب نمیدونستم.....جالبه ...این صحبتها با مواضع امروزشان هم خوانی نداره ....دو حالت بیشتر نداره یا اوناتعقییر موضع دادن و یا امریکا عوض شده...حال پیدا کنید پرتقال فروش رو
رضا
به فرموده امام (ره)حال فعلی افرادشرط است .طلحه وزبیرهم درزمان پیامبراکرم (ص) شمشیرزنان خوبی بودندامادرزمان علی (ع)رویکردضدامام زمان خودراپیش گرفتند.
مجتبی
United Kingdom
یاد باد ان زمانی که لقمه های...
خدا عاقبت همه رو بخیر کنه...ببینید مواضع انقلابی این آقایون متاسفانه چقدر تغییر کرده!!!!
United States
حالا چیکاره هستن اینا
حامد
خيلي جالبه اينها زحماتشو كشيدند انوقت شماها نونشو ميخورين
taher
مرگ بر آمریکا تا رفع کامل تحریم ها ادامه دارد.
مرگ بـــــــــــــــــــــــــــر آمریکا